Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Touringin ohjaustehostajan pumppuongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • patcho01
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 12

    E34 Touringin ohjaustehostajan pumppuongelmaa

    Elikkä omasta E34 -95 525 tds touringista sitten hajos toi tehostajan hydraulipumppu. Meni ihan yllättäin, yht äkkiä vaan alkoi kuulumaan kierroksia nostettaessa ja laskettaessa kovia metallisia nirskahduksia ja lopulta pumppu meni niin jumiin että välillä se ei pyöri nyt olleskaan. Eli nyt olis sitten uutta ZF:n tandempumppua hakemassa (touringissa ku on se tasonsäätö) ja ei meinaa oikein löytyä mistään, ja jos löytyy niin hinta on luokkaa 786 € ja tilattava Saksasta ja kestää viikon

    Esim. usedbmwparts.com tarjoo samanlaista pumppua Jenkeistä mutta vain 525i Touringiin, ja realoem.com:in mukaan se on hieman eri pumppu, mutta varmaan itse pumppu on sama, veikkaisin että vain noi kiinnityskannakkeet on erilaiset. Pumpun koodi BMW on mulla 32411141284, ja realoem:n mukaan Jenkeissä vastaavaan 525i Touringiin sama mutta viim. nro on 3.

    Tässä tuolta usedbmwpars.com:in sivuilta tietoa siitä pumpusta:
    BMW M50 / ZF / 130 bar / Load-leveling cars / 3 lines
    1989 1990 1991 1992 1993 1994 1995 BMW 535I 4DR ( E34 ) BMW 525I 4DR ( E34 ) BMW 525I WAGON ( E34 ) ZF:n OEM # :8691 955 129. Eli oisko tuo itse pumppu sama kuin mulla, jos vaan sitten käyttäis sitä kiinnityskorvaketta vanhasta pumpusta ??

    Nyt jos jollain on tietoa tuosta ZF:n koodista mikä näissä 525tds:ssä on niin olisin tuhannesti kiitollinen ??

    Tai jos joku tietää miten 525Tour. i /tds:n hydraulipumput eroaa toisistaan?
  • Vee-eit
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 709
    • Turku

    #2

    Tuolla oli -94 525 tds farkun tehostin myytävänä. En osaa sanoa sopiiko sinun autoosi, mutta soita ja kysy.
    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

    Comment

    • patcho01
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 12

      #3
      Originally posted by Vee-eit View Post
      http://finland.fbt.se/
      Tuolla oli -94 525 tds farkun tehostin myytävänä. En osaa sanoa sopiiko sinun autoosi, mutta soita ja kysy.
      No niinpä näkyy !! Ainakin tuon kantaauton VIN.in mukaan ja tsekkasin realoem:n mukaan pitäisi olla sama pumppu. Pitääkin soitella heti huomenna, kiitos vaan nopeasta vastauksesta !

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎