Announcement

Collapse
No announcement yet.

520 e34 Tekniikan kestävyys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wannabetuner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 53

    520 e34 Tekniikan kestävyys?

    Juu eli meniköhän tämä nyt oikeaan paikkaan...?
    Eli olen harkinnut tuota e34 520 ostavani mutta pelottaa hieman tuo kun ne on kaikki jo 300000km ajettuja tässä minun hintaluokassani:think
    Eli mistä nuo laitteet tuppaa ensimmäisenä hajoamaan?
    Mistä se vika löytyy jos sellaista on?
    Kun tahtoisin varman käyttöauton ja jos heti menee kytkin viikon päästä niin melkein vituttaa..
    Mitä tuossa on muuten verot ja vakuutukset?
    Ruosteet löydän kyllä mutta en ole kuin kerran ajanu eläissäni tuollaista niin hankala siinä koeajon aikana hahmottaa että mitkä on ominaisuuksia ja mitkä vikoja....
    Onko nuohin minkähintaisia varaosia kun aina kauhistellaan sitä kuinka bemaria on kallis korjata?
    bemari mitä oon harkinnut on ajettu 370tkm...
    Last edited by wannabetuner; 06-01-2007, 15:15.
  • swox
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 707
    • Kokkola

    #2
    e34..

    mitä vuosimallia tämä kyseinen auto on mitä olet harkinnu..? 90 vuoteen asti autoa liikuttaa moottorityypiltään 129hv 12 venttiilinen m20 kone ja sen jälkeen vaihtuu 150hv 24 venaseen m50 koneeseen. itsellä on ja on ollut yli 300000km ajettuja yksilöitä tuolla 2 litran m20 koneella ja on toimintavarma kuhan hoitaa huollot kunnolla ja käyttää hyviä öljyjä. tuosta m50 koneesta ei ole henk.kohtaisa kokemusta mutta aika sähkömoottoriksi on väitetty aikakin ku vertaa tuohon m20iin.

    tuommonen e34 ei kuitenkaan ole mikään raketti noilla kummallakaan koneella mutta pääasia että kutonen murisee pellin alla..!
    Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
    Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
    E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
    -Official member of BTCF-Sauna team-
    : orava: connection
    -Kokkola connection-

    Comment

    • Touniks
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 6684
      • Muurame

      #3
      Originally posted by swox View Post
      mitä vuosimallia tämä kyseinen auto on mitä olet harkinnu..? 90 vuoteen asti autoa liikuttaa moottorityypiltään 129hv 12 venttiilinen m20 kone ja sen jälkeen vaihtuu 150hv 24 venaseen m50 koneeseen. itsellä on ja on ollut yli 300000km ajettuja yksilöitä tuolla 2 litran m20 koneella ja on toimintavarma kuhan hoitaa huollot kunnolla ja käyttää hyviä öljyjä. tuosta m50 koneesta ei ole henk.kohtaisa kokemusta mutta aika sähkömoottoriksi on väitetty aikakin ku vertaa tuohon m20iin.

      tuommonen e34 ei kuitenkaan ole mikään raketti noilla kummallakaan koneella mutta pääasia että kutonen murisee pellin alla..!
      Ja jakohihna kannattaa vaihtaa ellei ole tietoa millon vaihdettu,jos siis m20 koneella
      E30 cabriolet -92 M-Tech II
      E46 sedan -01
      Corolla

      Comment

      • wannabetuner
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 53

        #4
        auto on -90 vuodelta.
        Juurikin tuon kutosen takia haluaisin tuollaisen bemun, kunnon gangsteriauto ja TODELLA hyvä ajettava oman corollan jälkeen kun kaverin omalla ajoin
        Siis paras mitä ikinä oon ajanut!
        Tuo vain huolettaa kun kilometrejä on kertynyt ja ikää että hajoaako tuo välittömästi jostain kiertokangen ympäristöstä, joku liuskalaakeri menee niin mua nyppiin alkaa veivaamaan heti konetta pois keulilta...
        Last edited by wannabetuner; 06-01-2007, 15:42.

        Comment

        • wannabetuner
          Bimmer Rookie
          • Jan 2007
          • 53

          #5
          juu jotain e34 tietoa- threadia justiin luen ja sie luki että vesipumppu olis ainaki heikko kohta?
          ja onko siinä siis vastakierre pulteilla pumppu kiinni?
          vai missä nuota "vääriä" pultteja oli.. hyvä tietää jos sen jakopää rempan tekee heti niin ettei mene kaikkia pultteja katkaisemaan..

          eipä löytynyt mitään käytännön tietoa tällaisen moottorin kestävyydestä eli nyt siis AAApuvaA?
          Last edited by wannabetuner; 06-01-2007, 15:50.

          Comment

          • keisari88
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 128
            • Lappi

            #6
            Visko hässäkkähän noissa ainakin oli väärinkätisellä, jos en pahasti väärin muista. Pikku kansiremppa ainakin on aiheellinen jossain 300tkm kohdilla. Eipä omassa vanhuksessa ollut mitään ihmeempiä ongelmia moottorin kanssa ja mittarissa oli 360tkm.
            BMW 523i Touring -98

            Comment

            • wannabetuner
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 53

              #7
              Originally posted by keisari88 View Post
              Visko hässäkkähän noissa ainakin oli väärinkätisellä, jos en pahasti väärin muista. Pikku kansiremppa ainakin on aiheellinen jossain 300tkm kohdilla. Eipä omassa vanhuksessa ollut mitään ihmeempiä ongelmia moottorin kanssa ja mittarissa oli 360tkm.
              Juu tuo visko varmaan selviää haulla mutta tuo kansiremppa ei kuulosta kivalta.. Minkälaista remppaa tarkoitat?

              Comment

              • keisari88
                Bimmer Rookie
                • May 2005
                • 128
                • Lappi

                #8
                Ei kai se mikään ehdoton ole, jos päästöt kunnossa ja auto toimii. Omassa oli päästöjen kanssa vähän häikkää ja syyksi selvisi että kansipahvi vuoti 5 ja 6 pytyn välistä.
                Oikaisu, ohjarit+kumet, seetien&venttiilien koneistus ja jotain muuta näppäilyä tehtiin siihen päälle. Samalla vaihtoi jakopään remmin, kiristimen ja vesipumpun kaiken varalta. Koneistus, yläpään tiivistesarja ja muut osat oli yhteensä n.500€ ja hyvä tuli.
                Koneistaja meinasi että oli muutenkin remppa ihan paikallaan kun pari venttiiliä oli vuotanut vähäsen ja ohjurit vaihtokunnossa.
                Aina siirsi paikasta A paikkaan B kun öljyt muisti vaihtaa ja tankata autoa
                BMW 523i Touring -98

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Osta pois vaan. Minä ajoin -92 automaatilla 440.000, vesipumppumurheita, etupään niveliä ja semmoista normaalia. Edes laatikko ei oireillut kertaakaan.
                  Sanalla sanoen helevekon hyvä auto. Lasinpyyhkijä alkaa (pelkääjän puoli) ilmeisesti väistämättä vanhemmiten hankaamaan juurestaan konepellin reunaan. Ovien saranoiden "topparit" jumittelee ja sen jälkeen hajoo. Ruostuukin, varsinkin takapyörän edestä alahelma ja bensatankin täyttoaukon "pohja". Kone on kyllä mun mielestä tosi kestävä kunhan antaa tehojen olla tehtaan lukemissa. Valot on usein myös hyvää yötä kunnossa, uudet umpiot vaan. Mitään varsinaista oikein heikkoa kohtaa ei nyt tule mieleeni.
                  Tomi
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #10
                    520i -89

                    -helmojen päät ja kuskin jalkatila oli kaverilta heikossa hapessa kun vei uudelleen maalaukseen 320km kohdalla
                    -viimeisen n.70tkm aikana mitä kaveri on siihen ajanut niin jarrujen tiivisteet kansi remppa siinä 330tkm kohdalla, jakopää ja kulutus osaa vaihtanu.
                    -keskuslukossa ja takaluukun lukossa jotain häikkää jossain vaiheessa ja nyt kontin valot palaa koko ajan niin syö akun tyhjäksi. tais vetää piuhat poikki ongelman ratkaisuksi. sitten on se mittariston akku tyhjä ja kerran pääsulake palanut.
                    -nyt mittarissa jotain 340-350 väliltä
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • -kiki-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1160
                      • Hämeenkyrö

                      #11
                      Pohjasta kannattaa katsoa nämä hengitysreiät. Suurin piirtein etupenkkien kohdalla, itsellä oli siellä mukava yllätys, serch toiminnolla pitäisi löytää lisätietoa, ei ole ainoa jolla ollut ongelmia.
                      Tos o jotakin http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=E34+ruoste
                      Last edited by -kiki-; 06-01-2007, 18:20.
                      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                      Comment

                      • wannabetuner
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2007
                        • 53

                        #12
                        mitenkäs kun tuossa palaa jotkut huoltovalot koko ajan kojelaudassa, kehui että ei ole sen takia sammuneet kun niitä ei saa itse nollattua ja korjaamolla se maksaa maltaita.. onko perää?
                        pystyykö itse nollaamaan?

                        Comment

                        • bmw e34
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2002
                          • 633
                          • raahe

                          #13
                          kyllä pystyy nollaamaan itse ne valot, syy miksi ne palaa 7/10 tapauksesta on se että mittariston sisältä tulee niitä valo käyttävien muistinvarmennus akkujen käyttötunnit täyteen ---> ei ole vakavaa,vaarallista eikä vaikuta auton käyttöön mitenkään. eikä ole edes kallis tai vaikea homma vaihtaa niitä, maksavat n. ~5 €.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎