Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 perä "pompottaa" kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    E34 perä "pompottaa" kiihdytyksessä

    Eli auto on E34 535i lukkoperällä. Ongelma on seuraavanlainen:
    Kun paikoiltaan tekee ripeän kiihdytyksen siten, että pito ei tahdo riittää varsinkaan 1. vaihteella, tuntuu etteivät takarenkaat pysyisi kokoajan maassa vaan alkaisivat pompottaa. Tätä esiintyy vain kovalla ja melko pitävällä pinnalla. Ei jäällä eikä lumella, mutta kostealla asvaltilla joskus ja kuivalla asvaltilla. Tämä tapahtuu vain suoraan ajettaessa, ei sivuluisussa. 265/35-18 kesärenkailla tuntui pahemmalta kuin näillä 205/60-15 talvirenkailla.
    Iskaritko olisivat vaihtokunnossa vai mikä mättää?

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    iskarit ehkä? takakelkan puslat ym?
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      #3
      Kitka on niin suuri, että voima ei riitä sutimaan kunnolla. Rupeaa pompottelee. Uudet iskarit voi auttaa. Kapeampaa rengasta alle niin sutii tasaisesti.

      Comment

      • tmth
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 2194
        • Kangasala

        #4
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kitka on niin suuri, että voima ei riitä sutimaan kunnolla. Rupeaa pompottelee. Uudet iskarit voi auttaa. Kapeampaa rengasta alle niin sutii tasaisesti.
        Kai ton nyt pitäs jaksaa sutia tolla 205 talvirenkaalla kunnolla? Ja sutiihan se, mutta pompottaa vaikka koko ykkösvaihteen läpi, jos suoraan laskee meneen.

        F10 & R55
        ex:
        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

        Comment

        • Leba
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 2101
          • Espoo

          #5
          Mulla lähti samantapaiset oireet takakelkan puslien vaihdolla..
          Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 823
            • Kuusjoki

            #6
            Itsellä oli sama ongelma juurikin 535sessa ja oli myös lukkoperä.
            Vaihdoin takaiskarit tuosta syystä mutta ei auttanut asiaan ainakaan minulla.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Takaiskareiden yläkiinnikekumit rikki.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • tmth
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 2194
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by Leka View Post
                Takaiskareiden yläkiinnikekumit rikki.
                Noista varmaan helpoin aloittaa, ei olisi tullut moinen edes mieleen.

                Ne on vissiin motonetissä nää:
                E34 89--96 Takaiskarin ylätukilaakeri (ei M5/erikoisalusta) 18-1510 19.50

                Mitä meinaa toi erikoisalusta? Mulla on varustelistan mukaan sports suspension settings. Vaikuttaako siihen?

                F10 & R55
                ex:
                E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by tmth View Post
                  Noista varmaan helpoin aloittaa, ei olisi tullut moinen edes mieleen.

                  Ne on vissiin motonetissä nää:
                  E34 89--96 Takaiskarin ylätukilaakeri (ei M5/erikoisalusta) 18-1510 19.50

                  Mitä meinaa toi erikoisalusta? Mulla on varustelistan mukaan sports suspension settings. Vaikuttaako siihen?
                  Samat ne on kun vakiossa ETK:n mukaan, erikoisalusta on LAD/EDC ilmeisesti tässä tapuksessa.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Selvä, kiitos. Täytyy joku päivä hakea ne, kun on asiaa Tampereelle päin. Katotaan sitten vaikuttiko kuinka.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by tmth View Post
                      Selvä, kiitos. Täytyy joku päivä hakea ne, kun on asiaa Tampereelle päin. Katotaan sitten vaikuttiko kuinka.
                      Tuossa omassa ne yläkiinnikekumit olivat aivan riekaleina kun ne vaihdoin, tosin siinä samalla meni paljon muutakin vaihtoon mm. iskarit ja jouset.

                      Niin, muista sitten ne korin ja yläkiinnikekumin väliset tiivisteet vaihtaa, ne ei lähde mitä todennäköisimmin irti ehjänä. Omaan leikkasin ne tavallisesta tiivistepaperista.
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • tmth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 2194
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Tuossa omassa ne yläkiinnikekumit olivat aivan riekaleina kun ne vaihdoin, tosin siinä samalla meni paljon muutakin vaihtoon mm. iskarit ja jouset.

                        Niin, muista sitten ne korin ja yläkiinnikekumin väliset tiivisteet vaihtaa, ne ei lähde mitä todennäköisimmin irti ehjänä. Omaan leikkasin ne tavallisesta tiivistepaperista.
                        Juu, tiivistepaperista ne leikkailen. Enpä tohon nyt samalla muuta vielä vaihda, iskarit on aika uuden näköiset ja ajossa muuten ihan ehjän tuntuiset, vaikka ne olikin jotkut ihan ihme merkkiset. Ei se nyt kögel sport ollu, mutta jotain sinnepäin

                        F10 & R55
                        ex:
                        E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                        Comment

                        • pts
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2005
                          • 478
                          • nummela

                          #13
                          tommonen pompottaminen voi johtu vain siitä että, rengas sutii mutta silti yrittää ottaa pitoa. eikä noilla tehoilla ole juurikaan väliä tommosessa asiassa tommonen aiheutuu nimen omaan yleensä 1 vaihteella. ford sierroissa erittäin usein tommonen ilmiö vaikkakin olis kaikki puslat kunnossa.
                          bmw e30 823hv/860nm
                          1/4mile 8.9/247

                          Comment

                          • 27joo
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2003
                            • 59

                            #14
                            Kannattaa tarkistaa missä kunnossa vetarit ja kardaani. Omas 535:ssa on noissa väljää joka aiheuttaa pomppimisen.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎