Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525 tds temppuilee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 244
    • Janakkala

    e34 525 tds temppuilee

    Eli olisi seuraavanlaisia ongelmia:

    Auto nykii ja pätkii niin perkeleesti ajaessa,tuntuu kun ei saisi soppaa tarpeeksi aina välillä? Varsinkin alakierroksilla tekee tätä.

    Toinen vika on että auto rupeaa kesken ajon ravistamaan ihan älyttömästi,tasaisella ja suoralla tiellä eli töyssyillä ei ole osuutta asiaan.
    Etupään nivelet ja niiden puslat on just vaihdettu ja auto käytetty suuntauksessa.
    Ja tutina on oikeasti todella kova

    Ensimmäistä vikaa lähden nyt ratkomaan sillain että vaihdan naftan suodattimen sekä korvaan kaikki letkut ja liitokset teräspunoksilla sekä kunnon klemmareilla.

    Yritän etsiä foorumilta vastaavia ongelmia kohdanneita mutta kenelläkään ei tuntunut olevan täysin samoja vikoja...eli nyt neuvoja kiitos.
    - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
    - Chevrolet Blazer


    Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    #2
    itellä alko vähä samalai toi ongelma kierre... eli tarkasta et naftaa tulee suodattimelle ihan kunnolla...
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99

    Comment

    • taippa
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 244
      • Janakkala

      #3
      No niin...vaihdoin kaikki naftaletkut ja liittimet kunnollisiin sekä uuden siirtopumpun niin loppui tuo nykiminen.
      Eli enää jäljellä tuo ravistaminen
      - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
      - Chevrolet Blazer


      Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

      Comment

      • citi524td
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 75
        • Porvoo/Lahti

        #4
        seurasitko yhtään millä kierroksilla nyki? mulla m21 koneella tosin, mutta 1500-2000 välillä on nykismistä varsinkin kaupungissa ajaessa.. pitänee tutkia siirtopumppu:think

        mulla myös ravistamista niin pirusti.. 90km/h ylöspäin ja mitä kovempaa niin sitä kovempi on ravistus
        e39 530d -99 257hv/579nm
        vw kupla -57
        ex. e34 525tdsa -95
        ex. mb 123 300tdta -81
        ex. e34 540ia -93
        ex. e34 524td
        ex. e38 740ia
        ex. e30 320 cabrio

        Comment

        • taippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 244
          • Janakkala

          #5
          Alakierroksilla nykimistä enemmän mutta kyllä se rykii vielä ylhäälläkin.
          - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
          - Chevrolet Blazer


          Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

          Comment

          • taippa
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 244
            • Janakkala

            #6
            No niin...olikin turha luulo että nykiminen olisi loppunut...oli hetken muka hyvä ja sitten alkoi taas.
            Nyt näyttäisi vahvasti siltä että yksi suuttimista on paskana

            Suuret kiitokset avusta ja diagnoosista Spetkelle

            Ja Lassi-s:lle myös koska lupasi kiikuttaa uuden suuttimen kokeiltavaksi
            - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
            - Chevrolet Blazer


            Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

            Comment

            • rixamix
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 39
              • JKL

              #7
              Täällä on kanssa voimakasta ravistusta e36 325 tds.
              Kun kierrokset noin 1900-2100 nelosella ja vitosella. Ravistaa kun ajaa tasakaasulla. Sit kun painaa kaasua niin ei ravista enää?

              Tekee kylmällä että lämpimällä koneella.

              Ainakaan katsastuskonttorilla eivät mitään huomauttaneet että olisi väljää.
              Käyttis e61 530xd
              ex e36 325 TDS

              Comment

              • taippa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 244
                • Janakkala

                #8
                Taitaa tuo ravistus johtua yläpään laakereista:think
                Sen verran on väljää....
                - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
                - Chevrolet Blazer


                Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

                Comment

                • bme535
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2004
                  • 105
                  • Jkl

                  #9
                  Originally posted by rixamix View Post
                  Täällä on kanssa voimakasta ravistusta e36 325 tds.
                  Kun kierrokset noin 1900-2100 nelosella ja vitosella. Ravistaa kun ajaa tasakaasulla. Sit kun painaa kaasua niin ei ravista enää?

                  Tekee kylmällä että lämpimällä koneella.

                  Ainakaan katsastuskonttorilla eivät mitään huomauttaneet että olisi väljää.
                  Onko tuo automaatti vai manuaali??
                  Mulla on E34 525tds manuaalilaatikolla joka ravistaa/nykyttää kans 4. ja 5. vaihteilla 1500-1800r/min tasakaasulla.
                  Epäilen vauhtipyörää ja ruiskutuspumpun ajoitusta..
                  Kunhan saadaan töissä testeri päivitettyä ajattelin tutkia ennakkoa..
                  E34 535 tic

                  Ex:
                  E34 525 tds Touring
                  E30 320i Touring
                  E34 535i
                  E30 325i
                  E12 518
                  E30 316 -> 318i

                  Comment

                  • rixamix
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 39
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by bme535 View Post
                    Onko tuo automaatti vai manuaali??
                    Mulla on E34 525tds manuaalilaatikolla joka ravistaa/nykyttää kans 4. ja 5. vaihteilla 1500-1800r/min tasakaasulla.
                    Epäilen vauhtipyörää ja ruiskutuspumpun ajoitusta..
                    Kunhan saadaan töissä testeri päivitettyä ajattelin tutkia ennakkoa..
                    Manuaalihan toi on. Välillä kun ajaa esim. tasakasulla maantiellä 1900-2100rpm ja painaa kevyesti lisää kaasua niin ravistaminen alkaa. Välillä sit just toisinpäin.
                    Käyttis e61 530xd
                    ex e36 325 TDS

                    Comment

                    • taippa
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 244
                      • Janakkala

                      #11
                      Hmmm...tuo minun auton ravistaminen johtuu kyllä jostain nivelestä tai laakerista:think
                      Vauhtipyörästä johtuva ravistus aika lailla erilaista ja pitäisi ilmetä silloin kun on veto päällä,eikö?
                      - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
                      - Chevrolet Blazer


                      Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

                      Comment

                      • ongelmalapsi
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 1063
                        • Hämeenlinna

                        #12
                        kardaanin kannatin laakeri? onko tarkastettu? muistelisin että joku 325 alko aivan saatanallisen täristyksen noin 3000rpm... tuntu että kartaani tulee pohjan läpi kajuuttaan
                        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                        GMC Topkick C6500 rollback -95
                        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                        E46 330xiA -02
                        Chrysler neon -99

                        Comment

                        • andiboy
                          Newbiemmer
                          • Apr 2010
                          • 19
                          • Kokkola

                          #13
                          Onko näihin ongelmiin löytynyt minkäänlaista ratkaisua mistä tutina on peräisin? Itellä 525tds -92 ja tutisee kans tuossa yli 80kmh nopeudessa. Mutta kun antaa vähän kenkää niin tutina loppuu, taas tasakaasulle päästäessä alkaa. Ja vähän satunnaisesti loppuu ja alkaa itsekseen. Joskus tutinan ollessa päällä kun jarruttaa voimakkaasti niin johan on kamala tärinä. Kytkimen kun survaisee pohjaan kesken ajon, niin tutina ei lopu. Eikös tämä sulje pois vauhtipyörän jos semmoista edes tän ikäisessä autossa on?

                          Ja kun ajaa jostain montusta niin saattaa tutina lakata ainakin hetkeksi...

                          Eipäilen puslia tai kardaanin laakerin kannatinkumea.

                          Comment

                          • ||Nixu||
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2008
                            • 260
                            • Joensuu

                            #14
                            Omassakin autossa oli samanlaista oiretta mut etu renkaiden vaihdolla loppu.. 90km/h vauhdissa tärinä oli sietämätön, hiljemmässä ja kovemmassa vauhdissa oli aika lievä tärinä.
                            Volvo S40 T4 -98

                            ex bmw:t e34 525tds touring -93, e30 325i touring -89, e36 325i 4d -92, e30 320i 4d -85

                            Comment

                            • andiboy
                              Newbiemmer
                              • Apr 2010
                              • 19
                              • Kokkola

                              #15
                              Hmm.. kun en viittis millään lähes tuliteriä renkaita lähteä vaihtamaan. Huomasin kylläkin että kuskinpuolen eturenkaan sisäreuna oli kulunut nopeampaa... tämä viittais kai murtuneeseen puslaan tms..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎