Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 kysymyksiä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lettu Enska
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 30

    #16
    Edelleen hienoa tietoa..hyvä ja kiintoisa linkki samtheman, löytyi vähän kuviakin ja 3,6:a olen vähän ajatellutkin..kiitti "tuesta" ajatuksilleni maza
    326i E 30 cabriolet
    320i E36 sedan
    540iA E39 Touring

    Comment

    • EPDM
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2005
      • 4623
      • Lahti.

      #17
      niin ja kunnon kauhutarina missä on toki onnellinen loppu, saa lukea täältä...

      Viviendo en Lahiti
      BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
      Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
      Vw Corrado vr6

      Comment

      • samtheMan
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 4759
        • Tikkaslovakia

        #18
        Originally posted by EPDM View Post
        niin ja kunnon kauhutarina missä on toki onnellinen loppu, saa lukea täältä...

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=54959
        Mutta tulipahan kunnollinen! Ei voi ainakaan kärsivällisyyden puuttesta moittia.
        Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
        PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

        Comment

        • Lettu Enska
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 30

          #19
          Onneksi lopulta kaikki hyvin, mutta ei se ole edullista ei....juuri tuon takia toivoisin löytäväni hyvä tekniikkaisen yksilön. Päällisin puolin ei tarvitse niin siisti olla, pintoja pystyy itse hiljalleen askartelemaan.
          326i E 30 cabriolet
          320i E36 sedan
          540iA E39 Touring

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4623
            • Lahti.

            #20
            m5 osto ja/tai yläpito ei ole "edullista". Pidä sen mielessä.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Lettu Enska
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 30

              #21
              Originally posted by EPDM View Post
              m5 osto ja/tai yläpito ei ole "edullista". Pidä sen mielessä.
              Sepä se..toisaalta harrikoiden kanssa jonkin verran pelanneena m5 ostoonkin voisi soveltaa samaa käytäntöä eli ostaa edullisesti (jos löytää) moottoriltaan kunnostuksen tarpeessa olevan ja tekee kerralla itse moottoriremontin, jonka jälkeen moottori ainakin on kunnossa( varauduttava siinäkin yllätyksiin ilmeisesti hiushalkeamat lohkoissa yleisiä, kuluneissa kyseisissä moottoreissa). Ostaessa kalliilla tuon ikäistä autoa yllätyksiä usein ilmaantuu kuitenkin, ellei moottorin läpikäynnistä ole kunnon dokumenttia tai ajokilometreista. esim. 150tkm. kuulostaa oudolta n.15v. autossa, vaikka autolla olisi ajettu vain kesäisin, niitä ei voi olla paljon. vrt. tuontiautot. itselläni 290tkm. ajettu E-36 ja sisusta loistokunnossa ja sitten myydään 160tkm. ajettuja vastaavia PALJON, joissa kuljettajan penkki RIEKALEINA ovenpuolelta. yms. (joku mättää) .Viallisen osto kuitenkin edellyttäen että aihio edullinen, joita en ole toistaiseksi nähnyt. varmasti tulisi kuitenkin päädyttyä "toivottavasti" kunnossa olevaan.

              Tuo M5 kiinnostaisi mahdollisen hankinta hinnan, koon, 4-ovea ja mahdollisuus vetokoukkuun takia, ihan käyttöautoksi. Möisin/vaihdattelisin cabin, M5 käyttöautoksi, E-36 ääh en millään raskisi luopua, Siisti TOIMII TOIMII TOIMII!!! , en tiedä? veli kyllä haluaisi sen! ja harraste/ kesä autona minulla vielä -59 dodge ja eukon kauppakassi...joten cabi jäisi harraste autokuviosta pois.

              M5 olisi sitten harraste/ käyttöauto "pienellä" urheilullisuudella maustettuna, mustaa pontiacin firebirdiäkin kovasti haluaisin (Ässäfani), koska omistin joskus camaron, mutta myin koska puuttuu 2-ovea, "periaatteessa" mahdollisuus vetokoukkuun. Ameriikan valurauta moottorit ovat kuitenkin luotettavia ja edullisia huoltaa...

              Mutta em. syistä M5 kyllä kiehtoo ja V8 soundi on upea ameriikkalaisissa, mutta bmw:n 6:n soundi on 6:sta Makein ja se kiehtoo, Euro kasit ei sytytä.

              Erittäin hienoa kommenttia linkkiä yms. tullut jo näin pian ja KAIKILLE kiitoksia siitä. M5 maailma on monelta osin jo alkanut aukenemaan minulle.

              Lisä spekulointi edelleen tervetullutta!!
              326i E 30 cabriolet
              320i E36 sedan
              540iA E39 Touring

              Comment

              • Lettu Enska
                Bimmer Rookie
                • Sep 2006
                • 30

                #22
                Originally posted by EPDM View Post
                m5 osto ja/tai yläpito ei ole "edullista". Pidä sen mielessä.
                Millaisista kustannuksista sinun mielestäsi puhutaan..ehkä turha kysymys, mutta mielenkiinnosta esitin. kyllähän se vaan mieli ämmäläistä tekis
                326i E 30 cabriolet
                320i E36 sedan
                540iA E39 Touring

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4623
                  • Lahti.

                  #23
                  Originally posted by Lettu Enska View Post
                  Millaisista kustannuksista sinun mielestäsi puhutaan..ehkä turha kysymys, mutta mielenkiinnosta esitin. kyllähän se vaan mieli ämmäläistä tekis
                  noin 16,94<->18.32€ kuukaudessa....

                  c'mon mikä kysymys toi nyt on..

                  muistaakseni aika hyvin erottelin mun kuluja mun kertomuksissani. Kannattaa siis olla suhteita saksassa tai olla oikein kiltti minulle. (Kerro miten kaunis autoni on jne jne). Tiskiltä ostettu osia kun meinaa maksaa suomessa ja jopa saksassakin. Esim 6 vaihteinen laatikko 11000€ ja rikkinäinen toimitettu heille. ( missä ne sitten lojuu pinnoittain kun kukaan ei viitti/osaa korjata niitä).
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19175
                    • -

                    #24
                    Originally posted by Lettu Enska View Post
                    Millaisista kustannuksista sinun mielestäsi puhutaan..ehkä turha kysymys, mutta mielenkiinnosta esitin. kyllähän se vaan mieli ämmäläistä tekis
                    Jos et osta kaameata räjähdysvalmista pommia, niin ei ne M5:n kulut ole mahdottomia. Jarruosat on kalliimpia kuin muissa, öljynä joutuu käyttämään hieman kalliimpaa ja laadukkampaa jne.. Polttoainetta kuluu selvästi enemmän kuin perusmalleissa.

                    Todella kallista M5:n omistaminen on vasta siinä vaiheessa, jos moottori alkaa hajoamaan..
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • Lettu Enska
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 30

                      #25
                      Originally posted by EPDM View Post
                      noin 16,94<->18.32€ kuukaudessa....

                      c'mon mikä kysymys toi nyt on..

                      muistaakseni aika hyvin erottelin mun kuluja mun kertomuksissani. Kannattaa siis olla suhteita saksassa tai olla oikein kiltti minulle. (Kerro miten kaunis autoni on jne jne). Tiskiltä ostettu osia kun meinaa maksaa suomessa ja jopa saksassakin. Esim 6 vaihteinen laatikko 11000€ ja rikkinäinen toimitettu heille. ( missä ne sitten lojuu pinnoittain kun kukaan ei viitti/osaa korjata niitä).
                      mähän sanoin että ehkä turha kysymys, mutta kunhan mielenkiinnosta kysyin. Ps. Oikein hienohan autosi on

                      Kai se pitää avo myydä keväällä ja koko ajan tarkkailla millasia M5:a on tarjolla.
                      326i E 30 cabriolet
                      320i E36 sedan
                      540iA E39 Touring

                      Comment

                      • EPDM
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2005
                        • 4623
                        • Lahti.

                        #26
                        ebay'sta voi ostaa satasella zimmermanin jarrulevyt ja palat...

                        puskurit on sitten esim hieman kalliimpia. Ja tietysti moottorin osia maksaa, se on selvä. esim täydellinen moottorin tiiviste sarja noin 4 hunttia.
                        Viviendo en Lahiti
                        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                        Vw Corrado vr6

                        Comment

                        • Lettu Enska
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 30

                          #27
                          jos kerran jarru osia löytää tohon hintaan ja moottori sekä vaihdelaatikko toimii niin varmasti aika hyvin auton kanssa pärjää.

                          Ilmeisesti laakereita ei koneista ole yleensä mennyt?.yhdessä noista linkeistä epäiltiin että 320tkm. ja moottori olisi kunnostuksen tarpeessa, joten melkein rempattuhan tommonen saisi olla tai sitten varmaankin piakkoin edessä, mistäpä sen tietää..
                          326i E 30 cabriolet
                          320i E36 sedan
                          540iA E39 Touring

                          Comment

                          • Tenox
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1732

                            #28
                            Ookko varma, Lettu Enska, ettei kasi olisi kivempi? Mietin vain kun kyselet noita kustannuksia yms. niin tarkkaan. Itsekin nimittäin mietin ja pähkäilin M5:n ja 540i:n välillä. Päädyin 540ia malliin. Suoritusarvot lähes samat kuin 3.6 M5:llä (manuaalilla vielä lähempänä), vääntöä jopa enemmän. Käsittääkseni hiukan halvempi ylläpitää ja vie vähemmän bensaa. Omasta mielestä tuo kasin ääni on aika kivaa musiikkia korville kuitenkin, vaikka eurokasi onkin kyseessä.

                            Tietenkin.. M5 ON M5. 540i ei ole...
                            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                            Comment

                            • Lettu Enska
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2006
                              • 30

                              #29
                              Originally posted by Tenox View Post
                              Ookko varma, Lettu Enska, ettei kasi olisi kivempi? Mietin vain kun kyselet noita kustannuksia yms. niin tarkkaan. Itsekin nimittäin mietin ja pähkäilin M5:n ja 540i:n välillä. Päädyin 540ia malliin. Suoritusarvot lähes samat kuin 3.6 M5:llä (manuaalilla vielä lähempänä), vääntöä jopa enemmän. Käsittääkseni hiukan halvempi ylläpitää ja vie vähemmän bensaa. Omasta mielestä tuo kasin ääni on aika kivaa musiikkia korville kuitenkin, vaikka eurokasi onkin kyseessä.

                              Tietenkin.. M5 ON M5. 540i ei ole...
                              joo en missään nimessä v8:a hauku, v8 on v8 olipa se missä tahansa, kiree kasikone on musiikkia korville ja ehdoton amerikkalaisissa ellei v10 jne....
                              Tarkoitin siis lähinnä että bmw:n kuuluu minusta se bemarin mahtava 6:n rrrrrrähinä
                              ja kuten sanoit M5 on M5 se kai tässä on ajatuksena. olen kuitenkin alkanut suoritusarvojensa takia myös 540:ä tarkkailla ja pitänee etsiä tietoa siitäkin liekkö se ketju vai remmi kone???..
                              Olen kuitenkin M5:n kannalla vieläkin vaikka järki ja seikkailu taistelee taas ehkä vastakkain...
                              326i E 30 cabriolet
                              320i E36 sedan
                              540iA E39 Touring

                              Comment

                              • Juhis
                                BTCF Honorary Member
                                • Jul 2002
                                • 19175
                                • -

                                #30
                                Originally posted by Lettu Enska View Post
                                olen kuitenkin alkanut suoritusarvojensa takia myös 540:ä tarkkailla ja pitänee etsiä tietoa siitäkin liekkö se ketju vai remmi kone???..
                                Kaikki BMW:n moottorit muistaakseni 1993 vuodesta lähtien on jakopään ketjulla, myös V8 mallit. Eli 540 myös ketjulla!
                                All good things come to those who wait.

                                Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                                Sound Factory Bar & Nightclub

                                Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎