Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m50b20 tyhjäkäyntiongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kivari83
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 253
    • Kouvola / Lahti

    E34 m50b20 tyhjäkäyntiongelma

    Joo tosiaan auto on e34 520i -90.. Ja kylmänä kun starttaa niin vähän aikaa sitten rupes tekemään sellasta että käynti on todella epätasaista, niin kun välillä kävis vaan viidellä pytyllä. Ja vaikka pitää kaasupolkimella kierroksia jossain pikkusen päälle tonnin paikkeilla, niin silti meinaa tasaisin välein hyytyä--> ja taas hetken päästä nousee oikealle tasolle. Jos ei pidä polkimella kierroksia ylhäällä niin käynti on tasaisin välein todella rankkaa --> koko auto heiluu käynnin tahdissa..

    Mutta mutta, mistäs tällaseen kannattaa lähteä hakemaan ratkaisua??

    E: Ja tekee tosiaan joskus lämpöisenäkin käynnistettäessä tätä samaa.. ja helpottaa heti ku käyttää kierrokset n 4000:n paikkeilla.
    Last edited by kivari83; 27-01-2007, 12:31.
    -Antti-

    -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
    -Ex E30 318i-
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    #2
    Originally posted by kivari83 View Post
    Joo tosiaan auto on e34 520i -90.. Ja kylmänä kun starttaa niin vähän aikaa sitten rupes tekemään sellasta että käynti on todella epätasaista, niin kun välillä kävis vaan viidellä pytyllä. Ja vaikka pitää kaasupolkimella kierroksia jossain pikkusen päälle tonnin paikkeilla, niin silti meinaa tasaisin välein hyytyä--> ja taas hetken päästä nousee oikealle tasolle. Jos ei pidä polkimella kierroksia ylhäällä niin käynti on tasaisin välein todella rankkaa --> koko auto heiluu käynnin tahdissa..

    Mutta mutta, mistäs tällaseen kannattaa lähteä hakemaan ratkaisua??
    Vain kylmänä? ---> lämpötila-anturi

    Imuvuodot

    Vikakoodit
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

    Comment

    • kivari83
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 253
      • Kouvola / Lahti

      #3
      Originally posted by alspe View Post
      Vain kylmänä? ---> lämpötila-anturi

      Imuvuodot

      Vikakoodit
      Joo ja sellanen huomio vielä että, ei meinaa ajossakaan käynti tasaantua ennenkun pikkusen polkasee... Jos on siis alkanu tyhjäkäynnillä jo v*ttuilemaan..
      -Antti-

      -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
      -Ex E30 318i-

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #4
        Öljy tulpanrei'issä, yksi tai useampi viallinen puola tai hapero tulpanhattu voi aiheuttaa nykimistä ja röpöttelyä tyhjäkaynnillä ja matalilla kierroksilla. En tiiä, sopiko noi kuvaukset nyt sitten tähän.
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • hamann
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 485
          • Oulu

          #5
          Originally posted by kivari83 View Post
          Joo tosiaan auto on e34 520i -90.. Ja kylmänä kun starttaa niin vähän aikaa sitten rupes tekemään sellasta että käynti on todella epätasaista, niin kun välillä kävis vaan viidellä pytyllä. Ja vaikka pitää kaasupolkimella kierroksia jossain pikkusen päälle tonnin paikkeilla, niin silti meinaa tasaisin välein hyytyä--> ja taas hetken päästä nousee oikealle tasolle. Jos ei pidä polkimella kierroksia ylhäällä niin käynti on tasaisin välein todella rankkaa --> koko auto heiluu käynnin tahdissa..

          Mutta mutta, mistäs tällaseen kannattaa lähteä hakemaan ratkaisua??
          imuvuoto tai ilmamassamäärämittari paskana. itsellä teki tuota samaa joskus edellisessä autossa...

          Comment

          • kivari83
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 253
            • Kouvola / Lahti

            #6
            Originally posted by pmtk View Post
            Öljy tulpanrei'issä, yksi tai useampi viallinen puola tai hapero tulpanhattu voi aiheuttaa nykimistä ja röpöttelyä tyhjäkaynnillä ja matalilla kierroksilla. En tiiä, sopiko noi kuvaukset nyt sitten tähän.
            Tota öljyä oli yhessä(5) tulpanreijässä aika paljon ja toisessa(6) ihan vähän joku aika sitte, mut nyt on ne tiivisteet vaihdettu.. Oisko voinu rikkoa puolan? Milläs sellanen vika todetaan?
            -Antti-

            -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
            -Ex E30 318i-

            Comment

            • pmtk
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2005
              • 1560
              • Iisalmi

              #7
              Originally posted by kivari83 View Post
              Tota öljyä oli yhessä(5) tulpanreijässä aika paljon ja toisessa(6) ihan vähän joku aika sitte, mut nyt on ne tiivisteet vaihdettu.. Oisko voinu rikkoa puolan? Milläs sellanen vika todetaan?
              Hakua kun koettelet, niin jotain ohjeita puolien mittaamisesta löytyy. Tietty, jos joltain sais puolan lainaan ja kokeilis. Itse ostin yhden uuden (n 90 €) ja testasin. Viitoseen vaihdettua kyyti parani paljon ja pätkiminen loppu.
              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

              Comment

              • kivari83
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 253
                • Kouvola / Lahti

                #8
                Originally posted by pmtk View Post
                Hakua kun koettelet, niin jotain ohjeita puolien mittaamisesta löytyy. Tietty, jos joltain sais puolan lainaan ja kokeilis. Itse ostin yhden uuden (n 90 €) ja testasin. Viitoseen vaihdettua kyyti parani paljon ja pätkiminen loppu.
                Oolrait joo.. Täytyy nyt käydä ne puolat läpi kuhan jostain löytys yks ehjä.
                -Antti-

                -Ex E34 520i 24v- -chipattu-
                -Ex E30 318i-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎