Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535 kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    E34 535 kysymyksiä

    Auto vaihtui ja ongelmat siinä ohessa Tälläisiä kysymyksiä tuohon autoon liittyen mielessä:

    Kun auton sammuttaa, mittariston kohdilta kuuluu joku ihmeellinen jurnutus 5-10 sekuntia, onko normaalia? Jos on niin mikä siellä ääntelee?

    Mittariston valot vilkkuu, veikkauksia mistä voisi johtua?

    Käynti on hieman epätasaista ja joskus paikoiltaan lähtiessä pätkäisee/nykäisee ikävästi, testailin ilmamäärämittaria faq:sta löytyneiden ohjeiden mukaan, ilmeisesti kunnossa kun 2 ja 3 pinnin välinen vastus nousee ja taas laskee tasaisesti kun läpän avaa. Imuilman lämpötila eli vissiin pinnit 1 ja 4, ei sano mitään, kuinka paljon tuo voi vaikuttaa käyntiin?
    Kaasuläpän asentotunnistimen anturin testaamisesta en oiken tajunnut että miten se toimii kun lontoon murre ei niin hirveän hyvin taitu, kaasun ollessa kokonaan poissa pinnien välissä vastus, kun laittaa kaasua niin vastus katoaa, pitäisikö myös muulloin näkyä jotain eloa?

    Autossa on ilmeisesti lastu, kuinka paljon se voi vaikuttaa käyntiin? Nimittäin nyt kun vedin tankkiin palttiarallaa 40l 98E:tä niin tyhjäkäynti kuulosti mun mielestä paremmalta? Olisko tankissa ollu ysivitosta ja sen takia käynyt huonommin?

    kiitoksia jo etukäteen avuista

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Originally posted by Rikke View Post
    Auto vaihtui ja ongelmat siinä ohessa Tälläisiä kysymyksiä tuohon autoon liittyen mielessä:

    Kun auton sammuttaa, mittariston kohdilta kuuluu joku ihmeellinen jurnutus 5-10 sekuntia, onko normaalia? Jos on niin mikä siellä ääntelee?

    Mittariston valot vilkkuu, veikkauksia mistä voisi johtua?
    Sammuttaessa tuleva jurnutus on kuskinpuolen pyyhkimenvarren kiristinmoottori, painaa siis pyyhintä lujempaa lasiin, jurnuttaa kun auton sammuttaa ja myös kun nopeus lähestyy noin 20km/h.

    Mittaristonvalojen vilkkuminen taas johtuu todennäköisesti ajovalojen korkeudensäätömoottoreista. Niiltä kun nyppäät johdot irti, niin todennäköisesti lakkaa vilkunta.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by Rikke View Post
      Mittariston valot vilkkuu, veikkauksia mistä voisi johtua?
      Mittaristosta lienee joku piuha huonosti, eli kosketushäiriö. Akun kenkä irti > mittaristo irti > liittimien tarkistus > kasaan > akun kenkä kiinni.


      Originally posted by Rikke View Post
      Autossa on ilmeisesti lastu, kuinka paljon se voi vaikuttaa käyntiin? Nimittäin nyt kun vedin tankkiin palttiarallaa 40l 98E:tä niin tyhjäkäynti kuulosti mun mielestä paremmalta? Olisko tankissa ollu ysivitosta ja sen takia käynyt huonommin?
      En usko tuon bensan, enkä lastun vaikuttavan. Mutta tottakai aina se mahdollisuus on, varsinkin lastussa. Tulpat, suodattimet ja öljyt vaihtoon.
      E39 ja E91

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Monet lastuthan nimenomaan vaativat 98 oktaanista bensaa, eli ei mitenkään mahdoton havainto, että toimii paremmin 98E:llä.

        Comment

        • Rikke
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 579
          • Paimio

          #5
          Originally posted by tmth View Post
          Mittaristonvalojen vilkkuminen taas johtuu todennäköisesti ajovalojen korkeudensäätömoottoreista. Niiltä kun nyppäät johdot irti, niin todennäköisesti lakkaa vilkunta.
          Onkos näissä joku automaattinen säätö vai?
          Perhana kun ei tiedä vielä mistään mitään

          Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
          Nyk. VW Golf '00
          Nyk. VW Golf '95
          Historiaa:x17 BMW +Muuta

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Rikke View Post
            Onkos näissä joku automaattinen säätö vai?
            Perhana kun ei tiedä vielä mistään mitään
            Ei automaattinen, mutta manuaalinen ainakin mulla kyllä. Mittariston oikealla puolella sellainen säätörulla. Ainakin mulla mittarivalojen vilkunta lakkas, kun moottoreista otti töpselit irti.

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

              #7
              Säätömoottorit löytyy aivan valojen läheltä, kuvassa osa nro 21. http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=63&fg=05

              EDIT: säätömoottorit tosin aiheuttaa ilmoituksia check controlliin erilaisista valoista, että tiedä sitten onko sillä vaikutusta. Samahan tuo on kokeilla kun noin helposti onnistuu.
              Last edited by Harri G; 25-01-2007, 09:14.
              E39 ja E91

              Comment

              • Jaskaz
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 205
                • Tampere

                #8
                Originally posted by Harri UKM View Post
                Säätömoottorit löytyy aivan valojen läheltä, kuvassa osa nro 21. http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=63&fg=05

                EDIT: säätömoottorit tosin aiheuttaa ilmoituksia check controlliin erilaisista valoista, että tiedä sitten onko sillä vaikutusta. Samahan tuo on kokeilla kun noin helposti onnistuu.
                kuuluukos tuon ns digitaalisen mittarin olla kokoajan päällä vai sammua sitten kun auto käy mulla sammuu ja jos on vikaa niin syttyy
                Bmw e39 523i sedan vm97

                ex e34 525ix touring
                ex mb 300ce sl
                ex e32 750ia luxury
                ex e34 525i
                ex mb 300sel
                ex e34 520 24v

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Jaskaz View Post
                  kuuluukos tuon ns digitaalisen mittarin olla kokoajan päällä vai sammua sitten kun auto käy mulla sammuu ja jos on vikaa niin syttyy
                  Eli tarkoitat varmaan check controllia. Aivan normaalisti se sulla toimii. Laitoinkin sulle jo linkin toisessa threadissä, mutta laitetaan nyt tähänkin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=35944
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by tmth View Post
                    Sammuttaessa tuleva jurnutus on kuskinpuolen pyyhkimenvarren kiristinmoottori, painaa siis pyyhintä lujempaa lasiin, jurnuttaa kun auton sammuttaa ja myös kun nopeus lähestyy noin 20km/h.
                    Myös lehtiläpät pitävät jurnutusta jos ne tarkertelevat kiinni mennessään.
                    Originally posted by Rikke
                    Mittariston valot vilkkuu, veikkauksia mistä voisi johtua?
                    Huono maadotus, mittariston liitin löysällä.
                    Originally posted by Rikke
                    Käynti on hieman epätasaista ja joskus paikoiltaan lähtiessä pätkäisee/nykäisee ikävästi, testailin ilmamäärämittaria faq:sta löytyneiden ohjeiden mukaan, ilmeisesti kunnossa kun 2 ja 3 pinnin välinen vastus nousee ja taas laskee tasaisesti kun läpän avaa. Imuilman lämpötila eli vissiin pinnit 1 ja 4, ei sano mitään, kuinka paljon tuo voi vaikuttaa käyntiin?
                    Kaasuläpän asentotunnistimen anturin testaamisesta en oiken tajunnut että miten se toimii kun lontoon murre ei niin hirveän hyvin taitu, kaasun ollessa kokonaan poissa pinnien välissä vastus, kun laittaa kaasua niin vastus katoaa, pitäisikö myös muulloin näkyä jotain eloa?
                    IMM:n vastusarvo ei kerro totuutta sen kunnosta, jännitteen mittaus on luotettava tapa ja aihetta on käsitelty ennenkin.

                    IAT-anturin viallinen toiminta vaikuttaa moottorin toimintaan, kokeile ehjällä IMM:lla.

                    Kaasuläpän asentotunnistin antaa myös vastusta täyskaasuasennolla, pin #18 ja 3 väliltä.
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • bme535
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2004
                      • 105
                      • Jkl

                      #11
                      Originally posted by Rikke View Post



                      Mittariston valot vilkkuu, veikkauksia mistä voisi johtua?



                      Autossa on ilmeisesti lastu, kuinka paljon se voi vaikuttaa käyntiin? Nimittäin nyt kun vedin tankkiin palttiarallaa 40l 98E:tä niin tyhjäkäynti kuulosti mun mielestä paremmalta? Olisko tankissa ollu ysivitosta ja sen takia käynyt huonommin?

                      kiitoksia jo etukäteen avuista
                      Vilkkuuko mittarivalot, vain kun auto on käynnissä ja erityisesti tyhjäkäynnillä?
                      Viallinen laturi/lataussäädin voisi olla syynä..

                      Mulla oli itellä lastu omassa 535i:ssä ja se toimi paljon paremmin 98E:llä..
                      Mutta kyllä tuo ilmamäärämittarikin vois olla tsögö..
                      E34 535 tic

                      Ex:
                      E34 525 tds Touring
                      E30 320i Touring
                      E34 535i
                      E30 325i
                      E12 518
                      E30 316 -> 318i

                      Comment

                      • Rikke
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2005
                        • 579
                        • Paimio

                        #12
                        Originally posted by Leka View Post
                        Myös lehtiläpät pitävät jurnutusta jos ne tarkertelevat kiinni mennessään.Huono maadotus, mittariston liitin löysällä.IMM:n vastusarvo ei kerro totuutta sen kunnosta, jännitteen mittaus on luotettava tapa ja aihetta on käsitelty ennenkin.

                        IAT-anturin viallinen toiminta vaikuttaa moottorin toimintaan, kokeile ehjällä IMM:lla.

                        Kaasuläpän asentotunnistin antaa myös vastusta täyskaasuasennolla, pin #18 ja 3 väliltä.
                        Originally posted by bme535 View Post
                        Vilkkuuko mittarivalot, vain kun auto on käynnissä ja erityisesti tyhjäkäynnillä?
                        Viallinen laturi/lataussäädin voisi olla syynä..

                        Mulla oli itellä lastu omassa 535i:ssä ja se toimi paljon paremmin 98E:llä..
                        Mutta kyllä tuo ilmamäärämittarikin vois olla tsögö..
                        Mitenkäs se jännitteen mittaus toimii? Yritin etsiä mutta tuloksetta?
                        Onko IAT-anturi se lämpöanturi?

                        Ja tarkennetaan sen verran että kaikki sisävalot vilkkuu, ajamisella ei ole vaikutusta siihen. Maitaisiko siinä kirkkaussäätimessä olla häikkää? Uskaltaako sen ohittaa hyppylangalla niin että kirkkaus olisi täysillä?

                        Käynti tosiaan parani kun laittoi 98e tankkiin, kokeilin piruuttani tyhjällä tankilla ja tankkasin vähän 95:sta niin kävi huonommin.

                        Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                        Nyk. VW Golf '00
                        Nyk. VW Golf '95
                        Historiaa:x17 BMW +Muuta

                        Comment

                        • tmth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 2194
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Rikke View Post

                          Ja tarkennetaan sen verran että kaikki sisävalot vilkkuu, ajamisella ei ole vaikutusta siihen. Maitaisiko siinä kirkkaussäätimessä olla häikkää? Uskaltaako sen ohittaa hyppylangalla niin että kirkkaus olisi täysillä?
                          Ootko kokeillut irrottaa johtoja niistä valojen korkeussäätömoottoreista? Helposti voi testata, lakkaako vilkkuminen, kun ottaa liitimen irti siitä valojen korkeussäätörullasta, silloin vaan valot laskee ihan alas. Mulla (ja muillakin) lakannut ylimääräiset vilkkumiset sisävaloissa ja mittaristonvaloissa juuri noin.

                          F10 & R55
                          ex:
                          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                          Comment

                          • Rikke
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2005
                            • 579
                            • Paimio

                            #14
                            Originally posted by tmth View Post
                            Ootko kokeillut irrottaa johtoja niistä valojen korkeussäätömoottoreista? Helposti voi testata, lakkaako vilkkuminen, kun ottaa liitimen irti siitä valojen korkeussäätörullasta, silloin vaan valot laskee ihan alas. Mulla (ja muillakin) lakannut ylimääräiset vilkkumiset sisävaloissa ja mittaristonvaloissa juuri noin.
                            Ei ole korkeudensäätöä niin on vähän paha kokeilla

                            Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                            Nyk. VW Golf '00
                            Nyk. VW Golf '95
                            Historiaa:x17 BMW +Muuta

                            Comment

                            • putku
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2006
                              • 97
                              • Toijala

                              #15
                              Onkos täälä kellään seuraavaa ongelmaa ollut/tullut vastaan.. Eli repsikan ovi ei lukitu ollenkaan. Ei manuaalisesta sormella painamalla nuppia eikä sen puoleen avaimella. Ovesta saa kyllä muut ovet lukittua ja avattua mutta ite repsikanovi ei mee mihinkään. Ja kun takarontti on auki niin räpsii ittestään ovia lukkoon.. Ehkä nää ongelmat on yhteydessä toisiinsä jotenkin.

                              Eihän tämä mikään 535:sen ongelma varsinaisesti vaan e34 yleensä. Aattelin nyt kuitenkin täältä kysästä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎