Announcement

Collapse
No announcement yet.

255/50-16 M/T E.T Street katusliksit ja E34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MM-5
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 153
    • Askola

    255/50-16 M/T E.T Street katusliksit ja E34

    Tuli ostettua 255/50-16" M/T E.T. Street katusliksit kiihdyttelykäyttöön. Rengasvalmistajan mukaan oikea vanteen leveys on 7"-9". Olen harkinnut joko Rondell 58 tai Keskin Tuningin KT4:sta 7,5"x16" kokoisena. Rondellin ET on 15 ja KT4:sen ET on 25. Kumpi mahtuu paremmin vai mahtuuko kumpikaan? Vannehan menee hienosti, mutta rengas on korkeampi ja melko pullean muotoinen. Kokonaishalkaisija tuolla renkaalla on suurempi kuin esim. 265/35-18" renkaalla (642,7 mm vs. 661,4 mm). Kesärenkaina normaalikäytössä 265/35-18" 10"x18" Rondell 58 vanteilla ET 19.

    Kertokaa viisaammat mitkä mahtuu ettei tule turhia vannekauppoja .

    Janne
    Pojat me ollaan hävitty tää peli...
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 554
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    Luulis tuon vielä mahtuvan, mikäli 265 rengaskin mahtuu hyvin. Eihän tossa ole kuin pari senttiä enemmän halkaisija. Epäilisin että ei mene tuolla et25 koska ottaa tolppaan takana kiinni. Ainakin itsellä on 10" takavanteilla ja 265 renkaalla aika lähellä tolppaa, et taitaa olla jotain 15 luokkaa.
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Ota se et25, jolloin tarvittaessa voit säätää/tuoda pyörää tarvittaessa muutaman millin välilaipalla ulospäin. et20 voisi olla pyöränaukon täytön suhteen aivan optimi.

      Comment

      • MM-5
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 153
        • Askola

        #4
        Onko Rondell ET15 7,5" vanteen kanssa sitten tässä tapauksessa niin, että tämä korkeampi rengas ottaa jo lokasuojan reunaan kiinni? Olisi vaan parempi kun saisi samanmalliset vaikkakin pienemmät vanteet taakse. Harmi vaan kun näitä ei saa kuin ET15 ja ET35 mitoilla. Tulisi jo aika paksut välilaipat jos päätyisi ET35:siin.

        Tuo Hemin ehdotus KT4 ET25:sta vanteesta ja välilaipoista on hyvä ja saisi silloin säädettyä tarkemmin haluttuun etäisyyteen lokasuojista.

        Lisää hyviä ehdotuksia vaan...

        Janne
        Pojat me ollaan hävitty tää peli...

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kyllä se voi jo tuolla et15:lla helpommin raapia sisälokarin ulkosivuun jos/kun kyseessä on ylikorkea katuslicksi.
          Eihän tuo Rondellin et35 ole sekään ollenkaan huono idea koska siinä on pelivaraa vielä enemmän. Eli tuohon optimi et20:iin tarvittaisiin 15mm:n laippa joka on vielä ihan pelkästään pidemmillä pulteilla hoidettavissa.

          Comment

          • MM-5
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 153
            • Askola

            #6
            OK. Pistetään Rondell 58 ET35:set harkintaan/hankintaan. Rondellit on kaikenlisäksi aika kevyitä vanteita hintaisekseen ja tuon kokoinen vanne ei varmaan paljoa paina kun 18" vastaavatkin on suhteellisen kevyet.

            Kiitoksia neuvoista!

            Janne
            Pojat me ollaan hävitty tää peli...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎