e34 peräöljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nahkamarakatti
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 38
    • Jyväskylä

    #16
    Jatketaas vielä samaa ketjua.

    Ostin muutama viikko sitten peräöljyt eräästä Jyväskyläläisestä autovaraosaliikkeestä. Siellä kivenkovaa väittivät, että lukkoperäänkin pitäisi laittaa vs600. Autona E34 520. Perustelivat vaan, että kuvaston mukaan myös m3:n kuuluu vs600. Nyt kuitenkin perä on ruvennut pahenevassa määrin juputtamaan vastaan kun kääntää rattia ja esim. lähtee liikkeelle. Mistähän asiaan saisi absoluuttisen varmuuden?

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1652
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by Nahkamarakatti View Post
      Jatketaas vielä samaa ketjua.

      Ostin muutama viikko sitten peräöljyt eräästä Jyväskyläläisestä autovaraosaliikkeestä. Siellä kivenkovaa väittivät, että lukkoperäänkin pitäisi laittaa vs600. Autona E34 520. Perustelivat vaan, että kuvaston mukaan myös m3:n kuuluu vs600. Nyt kuitenkin perä on ruvennut pahenevassa määrin juputtamaan vastaan kun kääntää rattia ja esim. lähtee liikkeelle. Mistähän asiaan saisi absoluuttisen varmuuden?
      Tuossa FAQista löytyvät viralliset suositukset peräöljyille:



      Tuossahan lukee aivan selvästi, että VS500 kuuluu laittaa lukkoperiin (myös M3:n lukkoperään) ja muihin VS600. Tältäkin foorumilta löytyy monta kertomusta, kuinka lukkoperä on hajonnut VS600-öljyillä. Näissä tilanteissa liikkeen tulee ottaa vastuu virheestään ja kustantaa peräremontti/vaihtoperä.

      Eli äkkiä VS600t pois ja VS500 tilalle lukkoperään. Jos kuuluu jumputusta, niin lukko voi jo olla entinen.

      Comment

      • 69ville
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 375
        • kiiminki-casa-neidari

        #18
        Castrol SAF-XJ 75W-140 ostin ku viimeksi vaihdoin perään öljyt. valmistajan mukaan on tarkoitettu lukkoperään ja hintakaan ei ollu ihan niin suolainen ku tuolla vs500:sella. vajaa 20€/l

        Comment

        • Nahkamarakatti
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 38
          • Jyväskylä

          #19
          Kiitoksia linkistä. Täytyypäs kysäistä liikkeestä asiaa.. Jos pesevät kätensä taidan ajaa julkisesti liikkeen lokaan.... Tai sitten en.

          Comment

          • Nahkamarakatti
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 38
            • Jyväskylä

            #20
            Öljyhässäkkä selvisi!

            Sain uudet tällä kertaa oikeat öljyt veloituksetta ja kustansivat vielä vaihdonkin. Kaikki ääntely ja juputtaminen poistui. Aion laittaa Mobilille palautetta, koska kuvastossa, jonka perusteella tämäkin varaosaliike öljyt myi oli tavallaan virheellistä "tietoa". Mobilin kuvasto ei erittele perän tyyppiä ollenkaan!! Samaisen kuvaston mukaan M3:n perään menisi VS 600:n. Minusta äärimmäisen puutteellinen ohjeistus Mobilin suunnalta. Paras kaikista oli kun kysyin sähköpostitse Mobililta öljytyyppiä. Vastauksena tuli vs 600!! Asiantuntevaa..
            Last edited by Nahkamarakatti; 29-03-2007, 16:16.

            Comment

            • SledgeHammer82
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1652
              • Pk-seutu

              #21
              Originally posted by Nahkamarakatti View Post
              Öljyhässäkkä selvisi!

              Sain uudet tällä kertaa oikeat öljyt veloituksetta ja kustansivat vielä vaihdonkin. Kaikki ääntely ja juputtaminen poistui. Aion laittaa Mobilille palautetta, koska kuvastossa, jonka perusteella tämäkin varaosaliike öljyt myi oli tavallaan virheellistä "tietoa". Mobilin kuvasto ei erittele perän tyyppiä ollenkaan!! Samaisen kuvaston mukaan M3:n perään menisi VS 600:n. Minusta äärimmäisen puutteellinen ohjeistus Mobilin suunnalta. Paras kaikista oli kun kysyin sähköpostitse Mobililta öljytyyppiä. Vastauksena tuli vs 600!! Asiantuntevaa..
              Hyvä että asia selvisi ilman suurempia ongelmia. M3:ssahan on aina lukkoperä, joten mistään "tavallaan" virheestä, vaan ihan oikeasta semmoisesta. Mainitsitko Mobililta kysellessäsi, että autossasi on lukkoperä? On nimittäin melko harvinainen lisävaruste 520i:ssä.

              Comment

              • Nahkamarakatti
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 38
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                Hyvä että asia selvisi ilman suurempia ongelmia. M3:ssahan on aina lukkoperä, joten mistään "tavallaan" virheestä, vaan ihan oikeasta semmoisesta. Mainitsitko Mobililta kysellessäsi, että autossasi on lukkoperä? On nimittäin melko harvinainen lisävaruste 520i:ssä.
                Muistin kyllä mainita lukkoperästä.
                Asiasta moottorisahaan: Jyväskylän KL-varaosista, kun vielä tein virallisen tarkistuksen öljyasiaan niin sielltä tuumattiin, ettei ollut ensimmäinen kerta kun väärät öljyt on annettu. ( KL-varaosat ei ollut liike mistä öljyt ostin)

                Comment

                Working...
                X