Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 automaatista+muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tamzu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 56
    • Tampere

    E34 automaatista+muuta

    Olis kiva vielä kuulla tämän laatikon toiminnasta (ZF4HP22). Eli missä nopeudessa teillä muilla vaihtaa
    3->4. Missä nopeudessa momenttiluko/turbiinilukon pitäisi mennä päälle? Entäs missä nopeudessa muut vaihteet teillä vaihtuu?

    Ja kannattaako pysähdyksissä (pitemmäksi aikaa) laittaa N-päälle ohjekirjan mukaisesti vai pitää D-päällä?


    Kiitos jos jaksatte vaivautua taas vastaamaan
    Last edited by Tamzu; 09-02-2007, 16:56.
    BMW 730iA E32
    BMW 525iA E34
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Noista automaatti asioista en niin tiedä, mutta eikös M50 koneen perässä kuuluisi olla ZF5HP18? Eli 5 vaihteinen, ja kaavio on PRND432?

    Vesiventtiilit on konehuoneessa, sulakerasian oikealla puolella, siinä on päällä semmottinen muovikansi. Omassani tulee myös matkustajan puolelle pelkkää kuumaa. Luulisin toisen vesivennttiilin jumittuneen auki. En ole kummemmin vielä tarkastellut asiaa.
    Jalkatilojen "katosta" edestä löytyy "anturit", jotka imevät ilmaa, josta pitäisi lämpötila tunnistua.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #3
      Joissain m50 koneisissa 525 on automaattina A4S310R eli nelivaihteinen. Ilmeisesti jotain jenkkimalleja? tai jotain muita.

      Katkaisijoihin jää valot kun ne kytkee päälle.
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Tamzu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 56
        • Tampere

        #4
        Kertokaahan nyt jotain tosta laatikosta
        BMW 730iA E32
        BMW 525iA E34

        Comment

        • jakusa
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 515
          • Lempäälä

          #5
          Zf4hp22, momenttilukko menee päälle 80km/h mittarinopeudessa. 3->4 tais olla mittarinop. ~65km/h. Kick-downilla 1->2 ~80 km/h 2->3 ~130 km/h pitemmälle en kokeillut. Normaalisti kolmonen menee about 40 vauhissa.

          Auto m20 525iA -90.

          Siis onko sulla m50 ja zf4hp22? (Aikaisemmin 1. postauksessa mainittiin muistaakseni m50 kone).
          -after all is said and done more is said than done-


          Comment

          • basso72
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 1837
            • Ylä-Pinsiö

            #6
            Tuosta ihmettelemään..
            Last edited by basso72; 23-10-2007, 21:49.
            sigpic
            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
            320i -77

            Comment

            • Tamzu
              Bimmer Rookie
              • Jan 2007
              • 56
              • Tampere

              #7
              Originally posted by jakusa View Post
              Zf4hp22, momenttilukko menee päälle 80km/h mittarinopeudessa. 3->4 tais olla mittarinop. ~65km/h. Kick-downilla 1->2 ~80 km/h 2->3 ~130 km/h pitemmälle en kokeillut. Normaalisti kolmonen menee about 40 vauhissa.

              Auto m20 525iA -90.

              Siis onko sulla m50 ja zf4hp22? (Aikaisemmin 1. postauksessa mainittiin muistaakseni m50 kone).

              Joo kiitos teille kaikille. Autossa on m50 kone. Se on vissiin tuotu amerikasta. Ja jos viitsit jakusa, niin laita vielä missä sulla on kierrokset ennen momenttilukkoa ja sen jälkeen. Nää on vaan mulle tärkeitä asioita, että tietää onko laatikko kunnossa
              BMW 730iA E32
              BMW 525iA E34

              Comment

              • an13
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2005
                • 260

                #8
                ZF4:n kanssa momentinmuuntimen lukitus riippuu myös perävälityksestä, josko siellä ei satu olemaan orkkisvälitys. Itselleni vaihdoin 3.93 -> 3.23 välityksellä olevan perän niin lukitus siirtyi suoraan välityksen suhteessa ~82 -> ~95kmh. Nyt 110 nopeudessa kierrokset on 1900.
                ex-535iA E34

                Comment

                • vitonen
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2003
                  • 139

                  #9
                  Originally posted by an13 View Post
                  ZF4:n kanssa momentinmuuntimen lukitus riippuu myös perävälityksestä, josko siellä ei satu olemaan orkkisvälitys. Itselleni vaihdoin 3.93 -> 3.23 välityksellä olevan perän niin lukitus siirtyi suoraan välityksen suhteessa ~82 -> ~95kmh. Nyt 110 nopeudessa kierrokset on 1900.
                  Miten kävi kulkupuolen ja kulutuksen? Ts. Oliko hyötyä?

                  Comment

                  • an13
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2005
                    • 260

                    #10
                    Vaihdoin perän lähinnä että sai toimivan 25% lukon, tuo välitys vain sattui kohdalle. Kulkupuolesta talvella vaikea sanoa, paremmin irtoaa viivalta kun vetää molemmilla ja kyllä M30 jaksaa mennä vähän aavikommillakin välityksillä.

                    Maantieajon keskikulutus tuntuisi pudonneen, ollen nyt hieman yli 9, kun ennen hieman yli 10 (testattu vasta 250km pätkä 97 keskinopeudella). 88 vauhtia mennään luistolla, mutta harventumisen takia kierrokset pysyy alempana, nyt noin 1700rpm. 88 vauhdin kulutus pysyi ehkä samana, saattoi nousta parilla desillä, mutta 110 vauhdissa kulutus tippui litralla. Kesällä siis enempi iloa.

                    80 alueella lisääntynyt kuminauhamaisuus vaatinee totuttelua, mutta toisaalta ärsyttävä lukitus päälle/pois-efekti poistui kun jonossa sahaa 80-90kmh välillä. Kaupungissa ei oikein huomaa eroa.
                    Last edited by an13; 11-02-2007, 17:54.
                    ex-535iA E34

                    Comment

                    • jakusa
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 515
                      • Lempäälä

                      #11
                      Originally posted by Tamzu View Post
                      Ja jos viitsit jakusa, niin laita vielä missä sulla on kierrokset ennen momenttilukkoa ja sen jälkeen.
                      En tarkkoja kierroksia muista mutta sehän riippuu esim onko ylämäkeä vai tasaista. Oiskohan ollu jotain 1800rpm juuri kun lukko on mennyt päälle.
                      -after all is said and done more is said than done-


                      Comment

                      • Catharsis
                        Newbiemmer
                        • Sep 2006
                        • 10

                        #12
                        Originally posted by jakusa View Post
                        En tarkkoja kierroksia muista mutta sehän riippuu esim onko ylämäkeä vai tasaista. Oiskohan ollu jotain 1800rpm juuri kun lukko on mennyt päälle.
                        Siinähän oli, kun kokeilin, tasasella n.2050 rpm kun pamauttaa lukon ja putoaa siihen n. 1850 rpm päälle mennessä.
                        Mikäli puhe oli CBH:sta :think
                        ex-525 i -90
                        850 T5 -96
                        9000i -92

                        Comment

                        • jakusa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 515
                          • Lempäälä

                          #13
                          Originally posted by Catharsis View Post
                          Siinähän oli, kun kokeilin, tasasella n.2050 rpm kun pamauttaa lukon ja putoaa siihen n. 1850 rpm päälle mennessä.
                          Mikäli puhe oli CBH:sta :think
                          Haha jepi CBH todellakin OT vieläkös se on voimissan.
                          -after all is said and done more is said than done-


                          Comment

                          • Catharsis
                            Newbiemmer
                            • Sep 2006
                            • 10

                            #14
                            Originally posted by jakusa View Post
                            Haha jepi CBH todellakin OT vieläkös se on voimissan.
                            Kyllähän tuo tossa jurnuttaa. Ja vielä ihan mukavasti, odotin kyllä pakkasesta johtuvia ongelmia, mutta eipä mitään pientä kontaktihäröä isompaa parissa palikassa ole toistaseks ilmennyt. Keväällä joko päivitän sitä tai paan myyntiin, alkais olla farkun tarve taas käsillä
                            ex-525 i -90
                            850 T5 -96
                            9000i -92

                            Comment

                            • peto2
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2007
                              • 8267
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by jakusa View Post
                              Zf4hp22, momenttilukko menee päälle 80km/h mittarinopeudessa. 3->4 tais olla mittarinop. ~65km/h. Kick-downilla 1->2 ~80 km/h 2->3 ~130 km/h pitemmälle en kokeillut. Normaalisti kolmonen menee about 40 vauhissa.
                              onkohan näis laatikois paljoki yksilöllisiä eroja? mun 735iAL -88:ssa muuten vaihteet kytkeytyy kuten yllä on mainittu mutta momenttilukko menee päälle vasta n. 100km/h vauhdissa jolloin kierroksia on vähän vajaa 2000r/min
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎