Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 automaatista+muuta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #16
    Originally posted by peto2 View Post
    onkohan näis laatikois paljoki yksilöllisiä eroja? mun 735iAL -88:ssa muuten vaihteet kytkeytyy kuten yllä on mainittu mutta momenttilukko menee päälle vasta n. 100km/h vauhdissa jolloin kierroksia on vähän vajaa 2000r/min
    Kuten aikaisemmin joku mainitsi myös perävälitys vaikuttaa tähän.
    Seiskassa on kuitenkin pienoisia eroja vitosen perävälitykseen verrattuna.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • WSE1
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3242
      • Suomusjärvi

      #17
      Originally posted by peto2 View Post
      onkohan näis laatikois paljoki yksilöllisiä eroja? mun 735iAL -88:ssa muuten vaihteet kytkeytyy kuten yllä on mainittu mutta momenttilukko menee päälle vasta n. 100km/h vauhdissa jolloin kierroksia on vähän vajaa 2000r/min
      Joo seiskalangissa tuo lukko menee kutakuinkin reilussa yhdeksässäkympissä todellista nopeutta päälle (tarkista mittarisi).
      Saa härnättyä kiinni vähän aikaisemminkin painamalla kaasua ja nostamalla pedaali halutun nopeuden asentoon ja pitämällä sinä, jos haluaa nuukailla, muttei pysy alle kahdeksankympin. Helpointa ja taloudellisinta taitaa kuitenkin loppujen lopuksi olla ajaa cruise päällä ja antaa lukon kytkeytyä taikka irrota sillonkuin looda sen tarpeelliseksi näkee.
      4hp22:n kestostakaan ei kannata olla huolissaan muuta kuin silloin kun auto pyrkii liikkumaan ajon jälkeen vapaalla (tyyppivika, tiivisteen vuoto kuluttaa a pakan paitsi jos sammuttaa aina d:llä eikä käytä tyhjäkäyntiä ajon jälkeen N:llä tai p:llä. Muutaman minuutin seisomisen jälkeen voi käyttää, ja normaalisti toimivaa laatikkoa voi käyttää milloin vain, mutta näin välttää myös siis tuon tiivistevikaisen isomman remontoinnin).
      Myös useita peräkkäisiä pedaali lattiassa lähtöjä laatikko kestää huonosti.

      Comment

      • Tamzu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 56
        • Tampere

        #18
        Originally posted by jakusa View Post
        En tarkkoja kierroksia muista mutta sehän riippuu esim onko ylämäkeä vai tasaista. Oiskohan ollu jotain 1800rpm juuri kun lukko on mennyt päälle.

        Entäs missä teillä on kierrokset 100km/h vauhdissa. Laatikko tiputtaa myös öljyä vähän alleen, että miten tuosta tarkistetaan öljyt oikein? Ja mitä öljyä voi lisätä vanhojen öljyjen joukkoon kun en tiedä varmasti mitä öljyä sielä on?
        BMW 730iA E32
        BMW 525iA E34

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎