Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietoja kaivataan BMW-dieseleistä E34 ja E39

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niina-s
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 32

    Tietoja kaivataan BMW-dieseleistä E34 ja E39

    Terve!
    BMW:n dieselit kiinnostaa. Onko E34 525 tds sama moottori kuin ensimmäisissä E39:ssä? Millainen on tuo kyseinen 525 tds moottori kestävyydeltään-eli minkälaisia ongelmia kannet, pumput yms.
    Onko E34 ja E39 huomattavasti erilaisia autoja. Onko E39 selvästi hiljaisempi ja parempi?
    Sitten vielä E39 530 D. Mitkä ovat kyseisen mootorin heikkoudet. Moottori on kyllä ilmeisesti hieno laitos joka ei jätä kylmäksi. Mitä eroja 184 hv:n ja 193 hv:n moottoreissa. Kestääkö tuossa moottorissa manuaalilaatikko normaalin kevyen ajon?
    Onko E39 530 D 525:sta selvästi parempi (lue voimakkaampi)?
    Onko perusmoottori E34 525 tds sama kuin 163 hv:n E39 525 d poislukien ruiskutustapa?
    Kertokaa mikä nuista paras vaihtoehto? Saa myös kommentoida manuaali/automaattiasiaa. Hienoimmaltahan kuullostaisi 530 D automaatti, mutta mitenkäs automaatti kestelee tai siis saako sitä korjailtua vai hajoaako kunnolla kerralla? Ja lopuksi en ole ajanut Koskaan E34 tai E39 dieseleillä ainoastaan E28 524 td:llä joka oli kyllä alkuperäisenä yllättävän hiljainen ja kulkikin kevyesti. Onko E34 hiljaisempi 525 tds-moottorilla?
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Ff

    Originally posted by niina-s View Post
    Terve!
    BMW:n dieselit kiinnostaa. Onko E34 525 tds sama moottori kuin ensimmäisissä E39:ssä? KYLLÄ

    Millainen on tuo kyseinen 525 tds moottori kestävyydeltään-eli minkälaisia ongelmia kannet, pumput yms. KÄSITTÄÄKSENI KOHTUU KESTÄVÄ
    Onko E34 ja E39 huomattavasti erilaisia autoja. Onko E39 selvästi hiljaisempi ja parempi? KYLLÄ
    Sitten vielä E39 530 D. Mitkä ovat kyseisen mootorin heikkoudet. Moottori on kyllä ilmeisesti hieno laitos joka ei jätä kylmäksi. Mitä eroja 184 hv:n ja 193 hv:n moottoreissa. EI KÄYTÄNNÖSSÄ MITÄÄN, 193HV ON FACELIFT MALLISSA
    Kestääkö tuossa moottorissa manuaalilaatikko normaalin kevyen ajon? KYLLÄ
    Onko E39 530 D 525:sta selvästi parempi (lue voimakkaampi)? EI, KÄYTÄNNÖN SUORITUSKYVYSSÄ EI JUURIKAAN EROA
    Onko perusmoottori E34 525 tds sama kuin 163 hv:n E39 525 d poislukien ruiskutustapa? EI
    Kertokaa mikä nuista paras vaihtoehto? Saa myös kommentoida manuaali/automaattiasiaa. AUTOMAATTI KUULUU E39:IIN JA VARSINKIN DIESELIIN

    Hienoimmaltahan kuullostaisi 530 D automaatti, mutta mitenkäs automaatti kestelee tai siis saako sitä korjailtua vai hajoaako kunnolla kerralla? KYLLÄHÄN KESTÄÄ TAVALLISESSA AJOSSA OK, SAA KORJAILTUA JA KORJAUS MAKSAA 1500 EUROSTA YLÖSPÄIN (KUNNON REMONTTI)
    Ja lopuksi en ole ajanut Koskaan E34 tai E39 dieseleillä ainoastaan E28 524 td:llä joka oli kyllä alkuperäisenä yllättävän hiljainen ja kulkikin kevyesti. Onko E34 hiljaisempi 525 tds-moottorilla? TOD.NÄK.
    .....

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Unohda kuitenkin heti se e34:nen jos vain pelimerkit riittää e39:iin.
      Aikalailla eri autoista on kuitenkin kyse...e39:n eduksi.

      Comment

      • niina-s
        Bimmer Rookie
        • Jun 2006
        • 32

        #4
        Millainen automaattivaihteisto on mallissa E39 525 tds? Kuka on valmistanut ja montako vaihdetta? Paljonko kone kiertää 100 km/h:ssa suurimmalla vaihteella? Kulutus maantiellä/kaupungissa?

        Comment

        • TurboD
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 84

          #5
          Originally posted by niina-s View Post
          Millainen automaattivaihteisto on mallissa E39 525 tds? Kuka on valmistanut ja montako vaihdetta? Paljonko kone kiertää 100 km/h:ssa suurimmalla vaihteella? Kulutus maantiellä/kaupungissa?
          Unohda ne vellovat tomaatit. Keppi vääntää murakammin ja kulkee pari-kolme l/100km vähemmällä.

          Comment

          • Aksu|
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1063

            #6
            Originally posted by niina-s View Post
            Millainen automaattivaihteisto on mallissa E39 525 tds? Kuka on valmistanut ja montako vaihdetta? Paljonko kone kiertää 100 km/h:ssa suurimmalla vaihteella? Kulutus maantiellä/kaupungissa?
            Valmistaja on ZF malli on 5HP18. Vaihteita on 5. Momenttilukitus tapahtuu hieman päälle 80km/h. Kulutus oli omassani maantiellä n.8l ja kaupungissa n. 10l.
            Last edited by Aksu|; 11-02-2007, 16:13.
            EX:
            328CiA -99
            525tdsA -98
            525i -93
            316i -95
            Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              #7
              Originally posted by TurboD View Post
              Unohda ne vellovat tomaatit. Keppi vääntää murakammin ja kulkee pari-kolme l/100km vähemmällä.
              Heh! kyllä kyllä... ehkei nyt ihan paria-kolmea litraa säästä kuitenkaan.
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #8
                Originally posted by TurboD View Post
                Unohda ne vellovat tomaatit. Keppi vääntää murakammin ja kulkee pari-kolme l/100km vähemmällä.
                Kaupungissa kuluttaa vähän enemmän tomaatti, maantiellä EI YHTÄÄN
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                • Vasara
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2006
                  • 310
                  • Hesa

                  #9
                  Jatketaas tätä , kun on jäänyt kesken näköjään...

                  Miten on eroja kestävyydessä e39 520d, 525tds tai 530d? tai yleisesti huoltokuluissa?

                  Onko moottori tyypit vaihtunut vuosien mittaan kuten e46 320d on tapahtunut 136hv -> 150hv

                  Itsellä on nyt sigun 320d 110kW ja hyvät joskin ahtaat kyydit on tarjonnut. Olen ymmärtänyt foorumia lukiessani, että vanhemmissa 2l dieseleissä olisi ollut enemmän ongelmia.
                  -> E92 325i -07
                  ex: E53 X5 3.0d -04 Sport

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    e39 525d

                    Olis kans tulossa perheeseen.. Lisää vastauksia topicciin kiitos :think
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • TFV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 3080
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      Originally posted by niina-s View Post
                      Millainen automaattivaihteisto on mallissa E39 525 tds? Kuka on valmistanut ja montako vaihdetta? Paljonko kone kiertää 100 km/h:ssa suurimmalla vaihteella? Kulutus maantiellä/kaupungissa?
                      Satasessa kiertää 2000. Kaupungissa n.9,5 ja maantiellä aika tasan 7 litraa.
                      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Mulla on muutaman kymmenen tuhannen kilometrin kokemus e34 dieselistä, ja se on ollut ihan soppeli. Moottori on tehokkaahko, vaihteisto vuotaa ja luistaa melko maltillisesti. Vaihteiston sain toimimaan paremmin parilla huuhtelulla, takastefan vaihto korjais vuodonkin. Harkitsen sitä tulevana viikonloppuna.

                        Äkkiä tuli hinku alkaa virittämään kun huomasin ettei se tekniikka olekkaan niin huono kun foorumeilla haukutaan. Kone tuntuis käyvän lämpimänä nyt syötön noston jälkeen, mutta onneksi siihenkin on olemassa lääkkeet. Vaihteistosta on hyvä muistaa että samaa käytetään e36 M3:ssa ja tehdas myöntää sille jopa 5v takuun.

                        Korina e34 on aika pieni. Takaluukku vetää aika heikosti, 2 suurehkoa koiraa täyttää kabiinin nopeasti. Isokokoinen mies täyttää kuljettajan paikan iisisti, ajoasennon löytäminen otti aikaa isompiin tottuneelta.

                        Comment

                        • jardahl
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 176
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by herrakani View Post
                          Vaihteistosta on hyvä muistaa että samaa käytetään e36 M3:ssa
                          Ei pidä paikkaansa ainakaan realOEM.COMin mukaan:

                          E36 M3= RMFD-5 SPEED GEARBOX S5D 310Z - THOR 1 09/1997 23001222684

                          E39 tds= RMFD-5 SPEED GEARBOX S5D 260Z - THML 1 09/1997 23001434219

                          Kuoret on varmaan samat, mutta sisukset ei. :think
                          Last edited by jardahl; 31-05-2007, 22:32. Reason: taidottomuus..
                          Model S

                          Comment

                          • Jultsu_tre
                            Newbiemmer
                            • May 2007
                            • 4
                            • Tampere

                            #14
                            Jatketaan aiheesta. -97 e39 525 tdsa, ajeltu 300tkm. Onko jo "liikaa" tulevaisuutta ajatellen, vai kestääkö laitos päälle 400 ?

                            Comment

                            • ////3
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 399
                              • Lahti

                              #15
                              E39:stä ei välttämättä kannata ostaa sitä 525tds:sää, mielummin sitten 525d tai 530d. Ovathan nuo 525/530d uudemmansukupolven diisseleitä kuin tuo 525tds. Tuohon valintaanhan vaikuttaa varmasti aika paljon paljonko on valmis sioittamaan diisseli bemuun. :think
                              Usvaa putkeen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎