eli propleema on tyhjäkäynti... kylmänä käy...5 pytyllä...ja lämpimänä valoissa rötköttää n1000 r/min...mitähän tolle tekis....niin ja kulutus ok...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e34 535i käy kylmänä huonosti
Collapse
X
-
Vähän on samanlaista häikkää about 15 bemaristilla tällä sivustolla itse mukaanluettuna, ja suurin osa ongelmista on edelleen selvittämättä.:think
Joillain oli auttanut sytytysjohtasarjan,ja etenkin sen pulssianturin vaihto, itsellä ei auttanut mitään.
Ilmamäärämittareita on ruuvailtu,eikä tulosta, lisäilmaluisti toimii, mutta jotenkin se kadottaa vain sen tyhjäkäynnin ja kylmänä käy huonosti.
Tämä on aika yleinen ongelma m40, m20 ja noissa 90luvun vaihteen moottoreissa
että joku yhteinen tekijä näillä on pakko olla, sen kun sais selville että mikä.
Itse olen vaihtanut kaikki sytytyspuoilen osat lukuunottamatta puola(1kpl) ja ohjausboksia ja niitä sähköjohtoja, rahaa on mennyt miljoona ja toivo auton kuntoonsaamisesta on menetetty jo aikoja sitten.
Että jatkoon vaanVitutus------- Se ei lopu ikinä.
-
-
Originally posted by m-power View Posteli propleema on tyhjäkäynti... kylmänä käy...5 pytyllä...ja lämpimänä valoissa rötköttää n1000 r/min...mitähän tolle tekis....niin ja kulutus ok...
Ekaks huomasin että puola oli huonona, kun oli silminnähtävää kipinöintiä puolalla.
Sytytyspuolan vaihdosta seuras, että käynti parani jonkunverran.
Oikea vika oli kuitenkin tulpanjohdot, loppu nykimisit ja pätkimiset heti kun vaihto uudet.
Kulutukseen ei noilla toimenpiteillä ollut vaikutusta, edelleen soppa maistuu
Vertailun vuoksi laitan tulpanjohtosarjan hinnat Tampereella E34 535:seen.
Motonet BREMI 129e
KL-Varaosat BREMI 170e
Metro-Auto "BMW Original Teile" 250e
Eipä tullut tuettua maahantuojaa, Metro-Autoon soitellessa myyjäkin ääneen ihmetteli johtosarjan korkeaa hintaa...2002ti -70
1602 -72
E39 530i Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Bayer View PostSamanlaista oikkua oli itellä 535:sessa. Kuuli oikein että käynti pätkii, kun auto oli tyhjäkäynnillä ja seisoskeli siinä vieressä.
Ekaks huomasin että puola oli huonona, kun oli silminnähtävää kipinöintiä puolalla.
Sytytyspuolan vaihdosta seuras, että käynti parani jonkunverran.
Oikea vika oli kuitenkin tulpanjohdot, loppu nykimisit ja pätkimiset heti kun vaihto uudet.
Kulutukseen ei noilla toimenpiteillä ollut vaikutusta, edelleen soppa maistuu
Vertailun vuoksi laitan tulpanjohtosarjan hinnat Tampereella E34 535:seen.
Motonet BREMI 129e
KL-Varaosat BREMI 170e
Metro-Auto "BMW Original Teile" 250e
Eipä tullut tuettua maahantuojaa, Metro-Autoon soitellessa myyjäkin ääneen ihmetteli johtosarjan korkeaa hintaa...
Comment
-
-
Originally posted by m-power View Postbremin uudet johdot hain motonetistä viikko sitten ja tulpat vaihdoin samalla... ei tulosta.... ehkä hiukan parani...
Sitten CRC:tä kampia-akselin asentotunnistimen liittimeen (liitin on siinä koneenpäällä missä suuttimien johdot menee) Toinen mihin CRC:tä laittaisin niin se suutinjohtojen kiertoliitin. (Kuskinpuolella koneenkyljessä imusarjan alla)2002ti -70
1602 -72
E39 530i Touring -01
Comment
-
-
Originally posted by Bayer View PostVirranjakajankansi ja pyrörijä olis kans yhdet vika vaihtoehdot.
Sitten CRC:tä kampia-akselin asentotunnistimen liittimeen (liitin on siinä koneenpäällä missä suuttimien johdot menee) Toinen mihin CRC:tä laittaisin niin se suutinjohtojen kiertoliitin. (Kuskinpuolella koneenkyljessä imusarjan alla)
Comment
-
-
Tyhjäkäynti/röpötys....kylmänä...
No...ekassa M535 autossa samoja vaivoja joita edellä esiteltiin....
Kyseessä siis M30b35 koneet vm 84-86
ja nykyisessä samaa "vaivaa"(nykyiselle en ole viittinyt tehdä mitään
laiska kun olen)
Näillä parani käynti normaaliksi/humppaukset katos
1. imusarjan tiivisteet uusiks.(oli aika pulleat/vuotoja näkyi)
2. suuttimien putsaus/o-renkaat uusiksi
3. läppärunko tiivistettiin=akselissa välystä(veteli ilmaa sieltäkin)
Ennen näitä tehty kaikenmaailman kokeiluja tulpilla,johdoilla,kansilla, yms
rahan haaskausta....
Comment
-
-
Originally posted by m-power View Postok...haen jakajan kannen huomenna...pyörijä on uus..kiitos kaikille...kerron huomenna mitä vaikutti..
Comment
-
Comment