Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 540 Automaatin pikku ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    E34 540 Automaatin pikku ongelma

    No niin ,ongelma on seuraavanlainen,autossa -92 540 on automaatin kepissä ruvennut ilmenemään "kulumista",kepissä tuntuu selkeästi pykälät mutta mittariston näyttö ei seuraa kepin liikettä tarpeeksi.Esim.kytkettäessä asennolle D.kepiä täytyy liikuttaa hieman ylitse "normaalista D-kolostaan" jotta tuo D-merkki syttyy mittaristoon.Noh,mitäkös tämä nyt sitten haittaa;No sitä että;auto kyllä liikkuu vaikka tuo D ei palaisikaan mutta saattaa esim.kylmänä arpoa vaihtaakko vaiko eikö vaihtaa isommalle tai vaihtoehtoisesti arpoo maantienopeudessa pitääkö 4:sen vaiko 5:sen.
    Muuten tuo vaihteisto toimii upeasti kunhan vaan muistaa liikuttaa keppiä hieman "yli rajan".Niin ja yhtälailla ongelma ilmenee kun D:een jälkeen kytkee pakkia niin keppiä pitää liikuttaa hieman "yli rajan" jotta R-syttyy ja pakki kytkeytyy.
    Kysymys kuuluukin pystyykö tuota "valinta"kytkintä tai sen vaijeria säätämään niin että näyttö seuraa loogisesti keppiä. vai pitääkö ko.komponentti uusia ..??
    Onko kokemusta?
    Ennen kesää pitäisi tähänkin aiheeseen perehtyä.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09
  • chorrus
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 565
    • 00100

    #2
    Originally posted by jani1632 View Post
    No niin ,ongelma on seuraavanlainen,autossa -92 540 on automaatin kepissä ruvennut ilmenemään "kulumista",kepissä tuntuu selkeästi pykälät mutta mittariston näyttö ei seuraa kepin liikettä tarpeeksi.Esim.kytkettäessä asennolle D.kepiä täytyy liikuttaa hieman ylitse "normaalista D-kolostaan" jotta tuo D-merkki syttyy mittaristoon.Noh,mitäkös tämä nyt sitten haittaa;No sitä että;auto kyllä liikkuu vaikka tuo D ei palaisikaan mutta saattaa esim.kylmänä arpoa vaihtaakko vaiko eikö vaihtaa isommalle tai vaihtoehtoisesti arpoo maantienopeudessa pitääkö 4:sen vaiko 5:sen.
    Muuten tuo vaihteisto toimii upeasti kunhan vaan muistaa liikuttaa keppiä hieman "yli rajan".Niin ja yhtälailla ongelma ilmenee kun D:een jälkeen kytkee pakkia niin keppiä pitää liikuttaa hieman "yli rajan" jotta R-syttyy ja pakki kytkeytyy.
    Kysymys kuuluukin pystyykö tuota "valinta"kytkintä tai sen vaijeria säätämään niin että näyttö seuraa loogisesti keppiä. vai pitääkö ko.komponentti uusia ..??
    Onko kokemusta?
    Ennen kesää pitäisi tähänkin aiheeseen perehtyä.
    Terrrve! Mulla oli aivan E32:ssa sama juttu, vaijeria säätämällä pääsi moisesta pikkujutusta eroon! Eli ei muuta kun auto tukevasti ylös, ja kaveri rattiin ja itse säätämään vaijeria. Oli helppo juttu, kun auto oli valmiiksi ylhäällä, pari minuuttia.

    AUDI TT Roadster 3.2
    PEUGEOT 405 T16 ZzzzZ
    PEUGEOT 504 PICKUP ZzzzZ

    ex.
    E38 740iA cosmosschwarzmetallic
    E38 740iA bmw schwarz II
    E39 530dAt titansilbermetallic
    E39 530dAt M-Sport cosmosschwarzmetallic
    E32 735iA - lachssilbermetallic
    E24 635CSI polarismetallic
    AUDI A6 TDI
    SAAB 'takemenow' 900i
    CITROËN XSARA VTS
    CITROËN JUMPER
    FORD MONDERO
    ALFA ROMEO 159 2.4JTDM

    + 23 x Peugeot

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎