eli lähtö on vaikeeta miettii pikkasen ja ku kierrokset menee yli 2000 ni sit toimii hienosti!ja jos konehuoneesta nypyttää kaasua ni kone meinaa sammua!!auto on vm88 520i.koitin omasta autostani e30 325 ilmamäärä mittaria ja sillä otti kierroksia herkästi mut tehot hävis!joten voisko vika olla ilmamäärä mittarissa???bensan kulutuski kasvo ku vika ilmesty!!tuntuu ku auto kävis 5 pytyl tyhjäkäyntiä!nii ja en tiedä onko nois ilmamäärä mittareis paljo eroo mut e30 325i on paljon jäykempi jousi läpässä ku e34 520i e34!!jos joku tietää korjaus/koittamis konstin ni oisin kiitollinen!!ps:sytkä puoli on kunnossa.ja ruisku on kuosissa. KIITOS!!!
e34 lähtö vaikeeta!!auttakaa
Collapse
X
-
Hehe, löytyi samanmoisella oireella oleva auto kun tongin foorumin vanhoja viestejä, eli nostetaampa tämmöinen muumioitunut viestikin ylös
Elikkä omanikin on 88-mallinen 2.0 kutonen 12v, ja siinä on vastaavanlainen ongelma. Elikkä koneen saa sammumaan kun kaasuläppää liikuttelee. Kone ikäänkuin "stumppaa", kun läppä aukeaa mikrokytkimen naksauksen yli. Tällöin pakokaasu haiskahtaa sille, että soppaa taitaa saada ylimääräistä.
Tämän lisäksi on ilmennyt satunnaisia sammumisia/ totaali nykäyksiä kesken ajon. Moottori käynnistyy sammumisen jälkeen isommin nikottelematta. Olisiko jollain heittää jotain vinkkiä ongelmiin? Autoon on vaihdettu jossain vaiheessa ilmeisesti purkuosana ilmamäärämittari vm90 autosta, onko tuo osa edes oikea?:think
Kiitoksia etukäteen!
-
-
No nyt on päästy jo nykimisistä ja sammuiluista eroon, putsailin kaikki konetilan sähköliitokset. Kone vain "stumppaa" edelleen kaasua painaessa. Putsasin tyhjäkäyntiventtiilin,kiristelin kaikki alipaineletkut, putsasin virranjakajan ja koitin etsiä imuvuotoja starttispraytä suihkuttamalla, mutta ei vaikusta.
Kun kierrokset saa houkuteltua yli 2000:n, niin kone vetää sen vähän mitä sen kuuluukin vetää.Olisiko jollain heittää vinkkiä, mistä jatketaan vianetsintää?
Ja jos joku tietäisi että onko -90 mallisessa 520:ssä sama ilmamäärämittari?
Comment
-
-
Originally posted by herja View Post12-tappisissa on sama, 24-tappisessaon se paska kuumalankahelvetti.
Veikkaan tuota ilmamäärämittaria. Aikoinaan nimittäin -88 m20b20-motronic moottori oireili siten, että kun yritti lähteä liikkeelle auto sammui. Annoin koneen käydä tyhjäkäyntiä ja kävin kopauttamassa pari terävää iskua ilmamäärämittarin kanteen. Tällä tavoin pääsin liikkeelle. Ilmeisesti läppä jumitti, sillä kotiin päästyäni puhdistin mittarin ja voitelin nivelet, eikä vikaa enää esiintynyt, vaikka autolla tuon tapahtuman jälkeen ajoinkin vielä muutamia vuosia.
EDIT:
REALOEM.COMin mukaan sama IMM löytyy seuraavista peleistä:
Part 13621710539 (VOLUME AIR FLOW SENSOR) was found on the following vehicles:
E28: Details on E28
E28 528e SEDAN, U.S.
E28 520i SEDAN, Euro
E28 525e SEDAN, Euro
E30: Details on E30
E30 325e COUPE, U.S.
E30 325e SEDAN, U.S.
E30 320i CONVERTIBLE, Euro
E30 320i SEDAN, Euro
E30 320i COUPE, Euro
E30 320i TOURING, Euro
E30 325e SEDAN, Euro
E30 325e COUPE, Euro
E34: Details on E34
E34 520i SEDAN, EuroLast edited by SledgeHammer82; 07-07-2007, 10:10.
Comment
-
Comment