Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 540i Takakummit ei pysy tiessä =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomp_pa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 748
    • Helsinki (e30 garage)

    e34 540i Takakummit ei pysy tiessä =)

    Elikkä kesärenkaitten vaihdon yhteydessä alko kihdyttäessä (ykkösellä)
    renkaat "pomppimaan" ku alkaa pito häviämään ni ei ala sutimaan vaan välillä pomppimaan... Tyypillistä? Just käytetty katsastuksessa ja ei ollu mitää valittamista. iskarit sahcsin sportit ja näytti olleen kunnossa . .
    Saisko jollain pois tuon "vian"? ? ?
    xXx
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    mun käsittääkseen tollanen pomppiminen on ihan yleistä, jos kiihyttää just sillee, että rengas on sutimisen ja pidon välimaissa... en oo kyllä ihan varma mutta ainaki vanha auto teki aina tollee ku ei jaksannu kunnolla polttaa ja väkisin yritti

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Tomp_pa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 748
      • Helsinki (e30 garage)

      #3
      jep jep...
      tuosa kyl löylyä on ja tänää oli viel vesikeli ja kova kuus lovinen loota...
      ku vaihtaa kakkosta ni perä irtoo suoral ja sit vaan jauhaa, mut ykkösel tö tö tö tö tö tötötö. .. . .=) ja ihan vaa ku yrittää kovasti suoriutua valoista erkaantumaan,,,, ei niinku poltto mieles =)
      xXx

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Kyllä tuo viittaisi vahvasti siihen että iskari on mennyt särki. Itsellä hajos naps, ja sen jälkeen lähti laukkaamaan aina pienessäkin kiihdytyksessä! En olisi uskonut, mutta niin vaan oli henki kadonnu sassista...
        ...

        Comment

        • joni_wt
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 3625
          • Yka

          #5
          Originally posted by reddewil View Post
          Kyllä tuo viittaisi vahvasti siihen että iskari on mennyt särki. Itsellä hajos naps, ja sen jälkeen lähti laukkaamaan aina pienessäkin kiihdytyksessä! En olisi uskonut, mutta niin vaan oli henki kadonnu sassista...
          Mun mielestä taas takakelkan puslat saattaa olla jo vähä elähtäneet, tekee nimittäin myös juurikin tuota pomputtamista ja rymistämistä...
          e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10082
            • KVLA

            #6
            Minun M3:ssa oli hieman samaa ongelmaa viime kesänä.Iskarit tuntui normiajossa olevan kunnossa,mutta mutta...
            Kun sitten kyllästyin tuohon hypyttämiseen, ja siihen ettei kaasua voinut polkaista reilummin kiihdytyksessä,niin päätin iskarien vaihtoa kokeilla.Sillähän se tuli kuntoon.
            Vikaahan voi löytyä vähän tietysti useammasta paikasta ja niiden summa voi ongelman aiheuttaa.Löysähkö iskunvaimennus lisättynä pienillä välyksillä siellä täällä.
            Last edited by Heguli 31; 22-03-2007, 07:40.

            Comment

            • bimmerE34
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 6208
              • Gotham

              #7
              Itsellänikin ja muistaakseni Touniksilla tekee samaa. Alla tosin molemmilla 535i. Meille juolahti mieleen, kun toisen renkaan alla oli asfalttia ja toisen alla lunta ettei lukkoperä tekisi tätä. Tosin enemmän minä puslia kyllä epäilen. Takaiskaritkin ovat mielessä käyneet, ja kun takarenkaat meinaavat hieman kaaren sisässä olla, niin josko ovat iskarit kuoleentuneet. Pitää aloittaa iskareiden vaihdolla ja sen jälkeen puslia

              ///Pumppu Pojat Racing Team
              Metaline sport #40

              Comment

              • mizter
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2006
                • 245
                • Turku

                #8
                Originally posted by bimmerE34 View Post
                Itsellänikin ja muistaakseni Touniksilla tekee samaa. Alla tosin molemmilla 535i. Meille juolahti mieleen, kun toisen renkaan alla oli asfalttia ja toisen alla lunta ettei lukkoperä tekisi tätä. Tosin enemmän minä puslia kyllä epäilen. Takaiskaritkin ovat mielessä käyneet, ja kun takarenkaat meinaavat hieman kaaren sisässä olla, niin josko ovat iskarit kuoleentuneet. Pitää aloittaa iskareiden vaihdolla ja sen jälkeen puslia
                jos perä alkaa roikkumaan niin eikös silloin ole jouset löystyneet/kuoleentuneet..

                itsellä sama pomputtaminen kun ykkösellä kaasua polkasee. varsinkin märällä tiellä. tosin takakumeissa taitaa olla pientä selkäheittoa kun alkaa hypyttämään aivan perkeleesti yli 90 nopeuksissa
                Impreza WRX STI Vers.IV -99


                ex: e36 325i cabrio -94
                ex: e34 520i -88
                ex: e30 316 -86
                ex: e34 M5 -89
                ex: e36 325i -91
                ex: e36 320i -92

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14509
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by bimmerE34 View Post
                  Itsellänikin ja muistaakseni Touniksilla tekee samaa. Alla tosin molemmilla 535i. Meille juolahti mieleen, kun toisen renkaan alla oli asfalttia ja toisen alla lunta ettei lukkoperä tekisi tätä. Tosin enemmän minä puslia kyllä epäilen. Takaiskaritkin ovat mielessä käyneet, ja kun takarenkaat meinaavat hieman kaaren sisässä olla, niin josko ovat iskarit kuoleentuneet. Pitää aloittaa iskareiden vaihdolla ja sen jälkeen puslia
                  Oma teki viime kesänä samaa... Lopulta apurungon puslat repes. Nyt on takaiskarit ja apurungon puslat uusittu, mutta en oo kokeillu reippaammin antaa hönkää, että vieläkö vähän pompottaa.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA (2.8l) '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • tmth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 2194
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by bimmerE34 View Post
                    Itsellänikin ja muistaakseni Touniksilla tekee samaa. Alla tosin molemmilla 535i. Meille juolahti mieleen, kun toisen renkaan alla oli asfalttia ja toisen alla lunta ettei lukkoperä tekisi tätä. Tosin enemmän minä puslia kyllä epäilen. Takaiskaritkin ovat mielessä käyneet, ja kun takarenkaat meinaavat hieman kaaren sisässä olla, niin josko ovat iskarit kuoleentuneet. Pitää aloittaa iskareiden vaihdolla ja sen jälkeen puslia
                    Ja samaa vikaa täällä. En ole tarkemmin jaksanut tutkia vielä.

                    F10 & R55
                    ex:
                    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                    Comment

                    • Rikke
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 578
                      • Paimio

                      #11
                      Kuten täälläkin. takapään isot pystyt puslat taitaa olla aika loppu, sormella kun kokeilee ja heiluttaa rengasta niin tuntuu selvää liikettä.

                      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                      Nyk. VW Golf '00
                      Nyk. VW Golf '95
                      Historiaa:x17 BMW +Muuta

                      Comment

                      • osilpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 486
                        • Espoo

                        #12
                        Originally posted by bimmerE34 View Post
                        Itsellänikin ja muistaakseni Touniksilla tekee samaa. Alla tosin molemmilla 535i. Meille juolahti mieleen, kun toisen renkaan alla oli asfalttia ja toisen alla lunta ettei lukkoperä tekisi tätä. Tosin enemmän minä puslia kyllä epäilen. Takaiskaritkin ovat mielessä käyneet, ja kun takarenkaat meinaavat hieman kaaren sisässä olla, niin josko ovat iskarit kuoleentuneet. Pitää aloittaa iskareiden vaihdolla ja sen jälkeen puslia
                        Jos alusta tuntuu kuoleentuneelta, niin vaihda nyt ihmeessä jouset myös. Iskareiden tehtävä EI ole kantaa kuormaa, vaan pitää pyörä tiessä ja vaimentaa liiallinen liike.

                        t iskaritestaaja
                        E34 525i 12v 1990
                        Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                        ex-BMW:t
                        E28 520iA 1983
                        E28 520iA 1985

                        Comment

                        • Tomp_pa
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 748
                          • Helsinki (e30 garage)

                          #13
                          jeppajee . . .

                          kävin viimeviikol katsastukses, ja testi näytti kumpaankiin puoleen iskareissa tasan 70%. . . Luulis ees vähän heittoo jos on rikki. On aivan kuivat nuo iskarit, Ja PUNAISET, ei ruostetta ei likaa. Vaikuttaa uudehkoilta.
                          Eli alan puslista ettimään. eikä tuo peräkään niin hirveesti "roiku" .. ..

                          kuvas myös uus, etupuskuri. made by me. . .
                          Last edited by Tomp_pa; 29-07-2007, 14:43.
                          xXx

                          Comment

                          • osilpi
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2003
                            • 486
                            • Espoo

                            #14
                            Testilaitteitakin on niin monenlaisia... pelkällä prosenttiarvolla ei käytännössä tee yhtään mitään (siitä voi ehkä nähdä aivan loppu olevat iskarit, muttei välttämättä niitäkään).
                            Vasta laitteen piirtämästä käppyrästä voi jotain arvioida, mutta lisäksi tarvitaan ammattitaitoa ja kokemusta laitteen käytöstä (jota konttoreilla useimmiten ei ole). Lisäksi iskareiden tulisi olla noin +15-25 c lämpimät (kylmässä tulee liian hyviä tuloksia), ja renkaiden ilmanpaineiden ja ominaisuuksien sopivat.
                            E34 525i 12v 1990
                            Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T 4.0td, SOA, 100% lukot

                            ex-BMW:t
                            E28 520iA 1983
                            E28 520iA 1985

                            Comment

                            • Rikke
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 578
                              • Paimio

                              #15
                              OT: Nätti tuo puskuri OT ohi.

                              Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                              Nyk. VW Golf '00
                              Nyk. VW Golf '95
                              Historiaa:x17 BMW +Muuta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎