Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525i vm.-91. Takeltelee kiihdyttäessä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grinder
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 2
    • Vantaa

    E34 525i vm.-91. Takeltelee kiihdyttäessä...

    Moi,

    Mulla on pieni ongelma autoni kanssa.

    Kaasua annettaessa hieman raskaammin (joskus myös kevyellä kaasutuksella) kiihdyttäessä auto alkaa ikään kuin "jurnuttaa", eikä meinaa kiihtyä kunnolla (kiihtyy nykimällä). Esim. liikennevaloista lähdettäessä on annettava hieman normaalia enempi kaasua, että pääsee suht pienillä nykimisillä liikkeelle. Tukehtumisesta ei voida puhua, koska ei auto kuitenkaan sammua meinaa. Kaasuläpän tunnistin (?) on vaihdettu, koska vanha oli hajonnut. Ei auttanut. Eilen vaihdettiin myös ilmamassamittari. Pieni parannus tuntui tapahtuneen väliaikaisesti, mutta tänä aamuna taas sama takeltelu jatkui. Lambda-anturi on mitattu ja se toimii niinkuin pitää.

    Seokset käyvät ilmeisesti välistä ainakin hieman laihoina, koska joskus kaasua antaessa imusarjasta kuuluu terävä kopsahdus.

    Tuo jurnutus loppuu usein 2500 kierroksen jälkeen, jolloin auto kiihtyy jonkin aikaa normaalisti. Yläkierroksilla (n.3700 kierroksen jälkeen) taas tulee jotain häikkää, mutta tällöin se ei ole samanlaista kuin alemmilla kierroksilla, vaan sellaista tasaista jyrinää ja auto ei kiihdy kuten kuuluu.

    Ennen kuin vien autoa piuhoihin, ajattelin kysyä josko täältä löytyisi vastaus ongelmaani.

    Harvinaisen v-maista ajaa tuolla kaupunki-ajoa, kun rykii koko ajan vastaan, kun pitää kiihdyttää.

    Auto on siis 525i (24V) vm.-91

    EDIT: Huomasin vasta nyt tuon nykimis FAQ:n tuolla alempana. Tietysti jos joku viitsii tähänkin vastata, niin kiitos jo etukäteen
    Last edited by grinder; 23-03-2007, 07:01. Reason: Editointia
  • wiilllee
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 91

    #2
    ootko puolia kattonu?

    Comment

    • TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

      #3
      Ääni puolille
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎