E34 540 öljynpaineet kateissa

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EastMan
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 17
    • Toijala

    #1

    E34 540 öljynpaineet kateissa

    ongelmana on, että tyhjäkäynnillä syttyy öljynpaineen merkkivalo. Kierroksia ei tarvitse nostaa
    edes tuhanteen kun valo häipyy, mutta syttyy heti kun laskee tyhjäkäynnille.

    Koneeseen on just vaihdettu uudet öljyt, suodatin ja tänään vaihdoin uuden öljynpaine anturin,
    mutta ei mitään apua. paineita en päässyt vielä mittaamaan kun mun mittari ei sovi siihen anturin reikään.

    voisiko öljypumppu olla tiensä päässä? Pumpun mutterit tarkistettiin samalla kun öljyt vaihdettiin ja kaikki oli kiinni.
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Öljypumppu vaihtoon.
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • Särki
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 143
      • Veroparatiisi

      #3
      Taitaa olla perus v8 koneen vika eli öljypumpun ruuvit löystyy/ irtoaa
      Searchilla lisää tietoa...
      F20 116i
      EX: E92 335ia, F31 LCI 320xda, E90 330d M-Sport 302hv 656nm,E39 M5, E46 320i, E10 2002,E90 330xd M-Sport, Audi A4 3,0i quattro E30 316i m50b28+hx40, 330xd, 530dA, E30 324tds, E30 320i

      Comment

      • EastMan
        Newbiemmer
        • Aug 2006
        • 17
        • Toijala

        #4
        Originally posted by Särki View Post
        Taitaa olla perus v8 koneen vika eli öljypumpun ruuvit löystyy/ irtoaa
        Searchilla lisää tietoa...
        öljynvaihdon yhteydessä öljypohja otettiin pois ja pumpun pultit tarkistettiin ja ne oli kiinni

        Comment

        • ihu412
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 263
          • Tampere/Rovaniemi

          #5
          Muistelisin näin äkkiseltään ,et ongelmia on ollut tuon öljynpaine anturin liittimessä:think

          Comment

          • EastMan
            Newbiemmer
            • Aug 2006
            • 17
            • Toijala

            #6
            Originally posted by ihu412 View Post
            Muistelisin näin äkkiseltään ,et ongelmia on ollut tuon öljynpaine anturin liittimessä:think

            Millä tapaa se on oireillut jos siinä olisi ongelmia?

            Valo tosiaan syttyy vaan tyhjäkäynnillä ja heti kun kaasuun
            koskee vähänkin se sammuu. Tyhjäkäynti on n. 600rpm ja jo alle 1000rpm valo häviää

            Yritän tänään saada mitatuksi mitä siellä oikeasti on paineita,
            jos vaan löydän sopivan sovitteen mun mittarin ja anturin reijän väliin.

            Comment

            • ihu412
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 263
              • Tampere/Rovaniemi

              #7
              Saattaapi hetki mennä et löydän taas sen nettisivun josta tuon ongelman bongasin...mut yritän kaivaa sen jostakin Aihe käsitteli öljynpaineanturia ja siihen liittyvää liitintä.

              Comment

              • EastMan
                Newbiemmer
                • Aug 2006
                • 17
                • Toijala

                #8
                Tänään sain vähän mittailtua niitä paineita.
                Mun mittari vaan on liian karkealla asteikolla niin
                en saanut tyhjäkäynti painetta mitattua, mutta 3000
                kierroksilla oli n. 3 kiloo ja 4000 kierroksilla n. 5 kiloo.

                Semmosen huomasin, että kun johto oli irti öljynpaine
                anturista niin ajotietokone ei herjannu siitä mitään. Eikös
                sen pitäisi valittaa anturista?

                Voisiko vika kummiskin olla öljypumpussa ettei jaksa nostaa
                paineita tyhjäkäynnilla, mutta kierroksilla on sitten täydet paineet?

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by EastMan View Post
                  Voisiko vika kummiskin olla öljypumpussa ettei jaksa nostaa
                  paineita tyhjäkäynnilla, mutta kierroksilla on sitten täydet paineet?
                  Tai vaihtoehtoisesti loppuun kulunut laakeri liuska kiertokangessa tai kammessa...jolloin paine "karkaa"...ei tämäkään olisi mitään uutta ko koneessa.
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • ihu412
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 263
                    • Tampere/Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by EastMan View Post
                    Tänään sain vähän mittailtua niitä paineita.
                    Mun mittari vaan on liian karkealla asteikolla niin
                    en saanut tyhjäkäynti painetta mitattua, mutta 3000
                    kierroksilla oli n. 3 kiloo ja 4000 kierroksilla n. 5 kiloo.

                    Semmosen huomasin, että kun johto oli irti öljynpaine
                    anturista niin ajotietokone ei herjannu siitä mitään. Eikös
                    sen pitäisi valittaa anturista?

                    Voisiko vika kummiskin olla öljypumpussa ettei jaksa nostaa
                    paineita tyhjäkäynnilla, mutta kierroksilla on sitten täydet paineet?
                    Kyllä sen check control:in pitäis herjata välittömästi näytössä "OIL PRESS SENSOR" kun johto on irti.

                    Tuossa ohjeita mitä löysin.
                    1.varmista et öljymäärä on oikealla tasolla
                    2.virrat päälle>varotus valon pitäis syttyä
                    3.irroita liitin sensorista> valon pitäis sammua ja cc:n pitäis näyttää tuota OIL PRESS SENSORIA

                    Mitkä öljyt sulla on nyt tuolla koneessa ja tekikö tuota jo ennen öljyn vaihtoa?

                    Tuollaisia paineita pitäis löytyä: Tyhjäkäynnillä(lämmin kone)..........0.5 bar (7psi)
                    Täysillä kierroksilla(lämmin kone).....5.0 bar (73.5psi)
                    Last edited by ihu412; 02-04-2007, 08:15.

                    Comment

                    • EastMan
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 17
                      • Toijala

                      #11
                      Originally posted by ihu412 View Post
                      Kyllä sen check control:in pitäis herjata välittömästi näytössä "OIL PRESS SENSOR" kun johto on irti.

                      Tuossa ohjeita mitä löysin.
                      1.varmista et öljymäärä on oikealla tasolla
                      2.virrat päälle>varotus valon pitäis syttyä
                      3.irroita liitin sensorista> valon pitäis sammua ja cc:n pitäis näyttää tuota OIL PRESS SENSORIA

                      Mitkä öljyt sulla on nyt tuolla koneessa ja tekikö tuota jo ennen öljyn vaihtoa?

                      Tuollaisia paineita pitäis löytyä: Tyhjäkäynnillä(lämmin kone)..........0.5 bar (7psi)
                      Täysillä kierroksilla(lämmin kone).....5.0 bar (73.5psi)
                      - Öljymäärä on ylärajassa.
                      - Virrat päällä varoitusvalo palaa.
                      - Käynnistäessä valo sammuu, mutta syttyy melkein heti ja CC herjaa alhaisesta öljynpaineesta.
                      - Valo ja cc:n herja häviää kun nostaa kierrokset tonnin paikkeille ja syttyy taas heti kun laskee tyhjäkäynnille
                      - Jos otan anturista piuhan irti niin varoitusvalo ei pala eikä myöskään cc herjaa mitään.
                      - ongelma alkoi jo ennen öljynvaihtoa
                      - Öljyinä 5W-40

                      Eli siellä 4t kierroksilla paineet pitäisi olla ihan OK

                      Tarvis yrittää mettästää jostain tarkempi mittari, että sais ne paineet myös tyhjäkäynniltä.

                      Comment

                      • kartse
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2005
                        • 75
                        • Tampere

                        #12
                        Voisiko öljypumpun o-renkaat olla finaalissa,mulla oli sama ongelma eli tyhjäkäynnillä paineet ei riittävät.Johtui tosin siitä että pumppu ei ollut enää 1:läkään ruuvilla kiinni:think .
                        Mutta jos pumppu on sulla ollut kiinni niin o-renkaatkin luulisi olevan ehjiä kun eivät pääse hinkautumaan,mutta jos vuotavat niin varmasti paineet on alhaiset tyhjäkäynnillä





                        Vaihdoin itselle o-renkaat nro:14,15 ja 17
                        Last edited by kartse; 02-04-2007, 12:17.

                        Comment

                        • ihu412
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 263
                          • Tampere/Rovaniemi

                          #13
                          Originally posted by kartse View Post
                          Voisiko öljypumpun o-renkaat olla finaalissa,mulla oli sama ongelma eli tyhjäkäynnillä paineet ei riittävät.Johtui tosin siitä että pumppu ei ollut enää 1:läkään ruuvilla kiinni:think .
                          Mutta jos pumppu on sulla ollut kiinni niin o-renkaatkin luulisi olevan ehjiä kun eivät pääse hinkautumaan,mutta jos vuotavat niin varmasti paineet on alhaiset tyhjäkäynnillä





                          Vaihdoin itselle o-renkaat nro:14,15 ja 17
                          Hyvä pointti Kartse

                          Comment

                          • EastMan
                            Newbiemmer
                            • Aug 2006
                            • 17
                            • Toijala

                            #14
                            Tarvii ottaa se öljypumppu pois ja tarkistaa se ja samalla vaihtaa
                            ne O-tenkaat sieltä.

                            Miten pitäis toimia se venttiili siellä öljynsuodatin kotelossa?
                            Nyt kun aukasee sen kotelon niin venttiili nousee ylös ja kotelo alkaa tyhjentyä.

                            Comment

                            • Arnolds
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2005
                              • 3310
                              • Kajjjaani

                              #15
                              Originally posted by EastMan View Post

                              Miten pitäis toimia se venttiili siellä öljynsuodatin kotelossa?
                              Nyt kun aukasee sen kotelon niin venttiili nousee ylös ja kotelo alkaa tyhjentyä.
                              Niin sen pitääkin kun avaat. Sen tarkoitushan on, että heti käynnistyksen yhteydessä öljyä on myös suodattimella. Vois muuten olla se vika myös tuolla???
                              F26 xDrive20d TwinPower

                              EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

                              Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

                              Comment

                              Working...
                              X