memebuy23buy

E34 518 Lämpöongelmia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staedtler
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 24

    E34 518 Lämpöongelmia

    Alotin uuden threadin ummikkona, kun sopivaa ei tuntunut löytyvän. Pahoitteluni siitä.

    Elikkäs auto on -89 518 320tkm ja lämmöt kohoaa keskiviivan ja sitä seuraavan viivan tuntumaan. Tämä tapahtuu pidemmässä kaupunkiajossa ja etenkin matka-ajossa. Ongelma on esiintynyt n.2kk ajan kannentiivisteen ja jakohihnan vaihdon (liikkeessä molemmat) jälkeen. Jakohihnan yhteydessä tekivät ilmauksen. Nesteitä ei vuoda mistään eikä ainakaan paisuntasäiliön mukaan nesteitä katoa minnekään. Sisälle lämpöä tulee oikein mainiosti. Lämmöt saa melko hyvin tasaantumaan, mikäli sisälämmöt kääntää kaakkoon, mutta ei paljon huvittas saunassa ajella.
    Ruuvista olen koittanu ilmata ja yläletkua puristella. Ei tunnu auttavan.
    Joten asiallisia neuvoja kaivattaisiin. Mistä kannattaa lähteä vikaa tutkimaan?
    Pumppu? Termari? Syyläri?
    Kiitos jo etukäteen..
  • wiilllee
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 91

    #2
    kokeileppa ilmata se uudestaan.yleensä ei oikein saa ilmattua yhellä kertaa.

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #3
      aja se auto keula ylämäkeen päin ja ala sitten ilmailemaan niin lähtee ne ilmat helpommin. Tietty mahdollistahan on että termostaatti on entinen eikä aukea kunnolla joten vesi ei pääse kiertämään kunnolla. Vielä hieman edittiä. Mahtaako flektin visko toimia oikein?
      Last edited by Vilikki; 02-04-2007, 14:57.
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • Staedtler
        Newbiemmer
        • Apr 2007
        • 24

        #4
        Jep, kiitoksia. Pitänee koittaa ilmata uudelleen nokka koholla. Tuosta viskosta en tiedä. Pyörii kyllä, mutta tuntuisi että ei ihan täysillä. Miten sen saa selville? Sormet väliin

        Comment

        • veka
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86
          • Pori

          #5
          Itellä lämppärimittari tekee samaa, ja se johtuu mittariston akuista. Mittaristo irti ja akut vaihtoon ni johan pelailee.
          Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2194
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Vilikki View Post
            Mahtaako flektin visko toimia oikein?
            Ei vaikuta viskon toiminta matka-ajossa. Ajoviima kyllä jäähdyttää.
            Oletko kokeillut alavesiletkua silloin, kun lämmöt on korkealla? Tuntuuko kuinka lämpimältä, entä ylävesiletku?

            F10 & R55
            ex:
            E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • Staedtler
              Newbiemmer
              • Apr 2007
              • 24

              #7
              No niin.. Nyt sitten kulutusmittari lakkas toimimasta kokonaan ja kiekkamittari teki 10min lakon. Onko siis mittarin akku menossa?
              Tuntuu vaan ,että vika ei olisi siellä kun tuo lämpömittari on kettuillut jo pidemmän aikaa.
              Yläletku ei mielestäni ole liian kuuma, kärsii puristella ajon jälkeen. Ala letku on lämmin myös, muttei kuuma.

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1561
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by tmth View Post
                Ei vaikuta viskon toiminta matka-ajossa. Ajoviima kyllä jäähdyttää.
                Omassa, tosin e30 m20b20, nousi matka-ajossa ihan niin kuin kaupungissakin. Viskon vaihdon jälkeen ei mitään ongelmaa.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • tmth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 2194
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by pmtk View Post
                  Omassa, tosin e30 m20b20, nousi matka-ajossa ihan niin kuin kaupungissakin. Viskon vaihdon jälkeen ei mitään ongelmaa.
                  Aijaa, mulla taas on joskus ollu kokonaan ilman viskoa, ja ihan moitteetta toiminut, paitsi kaupunkiajossa oikeen kuumalla. Tosin ei ollu bmw.

                  F10 & R55
                  ex:
                  E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

                  Comment

                  • Staedtler
                    Newbiemmer
                    • Apr 2007
                    • 24

                    #10
                    Onko tosiaan näin, että jos mittariston akut ovat menossa niin lämpömittari voi näyttää "ylilämpöä" ? Eikös sen pitäs vaan lakata toimimasta kokonaan / toimia satunnaisesti ?

                    Comment

                    • Staedtler
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 24

                      #11
                      uppia...

                      Comment

                      • ///Tompsa M5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 234
                        • Vaasa

                        #12
                        kyllä huonot akut saa vaikka mitä aikaan omassa oli niin että välillä oli punasella lämpömittari ym..akut kun vaihtoi
                        niin loppui sekoilut..
                        E39 Touring "540IA"

                        Comment

                        • Anyman
                          Newbiemmer
                          • Dec 2005
                          • 22

                          #13
                          mullakin rupee lämmöt nousemaan 518i:ssä... nyt kun lämpimät kelit on tullut. Väänsin lämppäri 22:sta asteesta 18 asteeseen ja heti nuosi lämmöt. Itse vaihdoin akut vuosi sitten mittaristosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä mikä olisi syy lämmönnousuun. Auto reistailee muutenkin, syö öljyä, syö jäähdytinnestettä ja käy hermoille. Ajattelin että heti kun saan projektiauton valmiiksi ja tilaa talliin niin baijerilainen saa olla seuraava potilas.
                          Vesipumppu saattaa olla kulunut kuten kaikki muukin, tietääkö kukaan onko m40b18 moottorissa muovinen vai metallinen vesipumppu?

                          Comment

                          • Rosso
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2005
                            • 64
                            • Kanta-häme

                            #14
                            Omia kokemuksia

                            Mulla on kokemusta kolmesta e34:sa kaks 518itä. Isälleni menneessä 518issä, vm -90. Lämmöt olivat ja ovat vieläkin hiukan korkealla. Vaihdettu on vesipumppu, termostaatti, syylärinkorkki ja visko. Itse olen melkein varma että koholla olevat lämmöt johtuvat syyläristä. Se lienee hiukan tukkeessa. Seuraavaksi isäukko saa vaihtaa nesteet.

                            Toi akku juttu oli uus, että saattaa vaikuttaa lämpömittarin näyttöön. Onko ne muuten hintavat/kalliit vaihtaa?

                            Ekassa 89 vuosimallissa lämmöt pysyivät hyvin puolessavälissä. Nykyisessä 525:ssa korkeintaan viisarin verran menee yli puolenvälin.
                            Last edited by Rosso; 19-04-2007, 00:02.
                            E46 318i -00

                            Comment

                            • sixtyniner
                              Bimmer Rookie
                              • May 2006
                              • 38
                              • Tampere City Nääs

                              #15
                              Itse kokeilisin sitä ilmausta ekana,ja viskon voit tutkia kun kone on lämmin esimerkiksi sanomalehden kun änkeet sinne propelliin.jos pysähtyy kivuttomasti niin visko vaihtoon.ja siihen ilmaukseen ei riitä mikään viiden minuutin letkujen puristelu.
                              E34 520I -90

                              Comment

                              Working...
                              X