Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 34 Lämmöt nousee!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ishvan
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 254

    E 34 Lämmöt nousee!!

    ELikkäs...otsikkosta on keskusteltu aiemminkin, mutta silti kysyisin seuraavaa. Auto on 520 m50 koneella ja ongelmana on koneen lämmöt.

    Lämpötilamittari nousee normaalisti puoleen väliin asti, mutta sisälle ei tule lämmintä millään. Jonkin ajan kuluttua lämmöt nousee punaisen rajoille. Kierrättämällä konetta lämmöt lähtevät laskuun ja lämpimän puhallus sisälle alkaa. Tasaisessa ajossa (moottoritie) lämmöt pysyvät kurissa, mutta kaupngissa kone lämpenee...ELLEI PIDÄ KIERROKSIA YLHÄÄLLÄ ~4500 ja yli. Oiskohan vesipumppu ja/tai termostaatti vaihtokunnossa.

    Koneen tietää alkavan lämpenemään ennen viisari liikuntaa jo siitä, kun lämpimän puhallus sisälle lakkaa? Termostaatti?

    Vesipumppuun voisi viitata tuo kierroksien tarve?
    -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
  • Kal.ju
    BTCF Member
    • Mar 2003
    • 2881
    • Akaa / Toijala

    #2
    Vaikuttais siltä että jossain päin jäähdytysjärjestelmää on ilmakupla. Kunnon ilmaus ja nesteen lisäys varmaan auttaa.

    Comment

    • Huoppi
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 85
      • Joutseno

      #3
      nesteet siel on vaan vähissä.

      Comment

      • Tontsa
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 201
        • Uusimaa

        #4
        Omassa E32:sessa lämmöt nousi aina tyhjäkäynnillä koska järjestelmässä oli ilmaa.
        Ilmausruuvi oli murjottu *askaks,ni ei tullu ikinä ilmattua.
        Audi S3 -07

        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

        Comment

        • kehveli
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 276
          • Lappeenranta

          #5
          tai parhaassa tapauksessa kansi vuotaa... pahvi/halki


          Vaihda termostaatti, helppo vaihtaa ja eikä maksa montaa kymppiä.
          Kato et visko toimii, sit katot et onks neesteet sekaisin, ilmaat järjestelmän,
          jos ei auta niin vesipumppu vaihtoon.

          Täältä foorumeilta löytyy hyviä ohjeita noihin toimenpiteisiin.

          Search auttaa aina.
          Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
          Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            #6
            Vesipumppu kannattaa vaihtaa jos ei tiedä milloin vaihdettu.

            Comment

            • Mr_Doctor
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 226
              • Parolannummi

              #7
              Teeppäs tosiaan tämmöset: ekaksi ilmaat koko jäähytysjärjestelmän. (Täältä löytyy siihen hyvät ohjeet). Jos ei auta niin vaihdat termostaatin. Jos ei sekään niin vesipumppu vaihtoon. Jos ei sekään niin visko vaihtoon. Ja jos ei sekään ni on sitte kansivuotomittauksen paikka.

              Comment

              • bmw e34
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 633
                • raahe

                #8
                Originally posted by Mr_Doctor View Post
                Teeppäs tosiaan tämmöset: ekaksi ilmaat koko jäähytysjärjestelmän. (Täältä löytyy siihen hyvät ohjeet). Jos ei auta niin vaihdat termostaatin. Jos ei sekään niin vesipumppu vaihtoon. Jos ei sekään niin visko vaihtoon. Ja jos ei sekään ni on sitte kansivuotomittauksen paikka.
                tässähän onkin kiteytettynä marssijärjestys hyvin. vaihtoehdot halvimmasta kalleimpaan .

                Comment

                • b325
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 76
                  • kuopio

                  #9
                  Originally posted by Mr_Doctor View Post
                  Teeppäs tosiaan tämmöset: ekaksi ilmaat koko jäähytysjärjestelmän. (Täältä löytyy siihen hyvät ohjeet). Jos ei auta niin vaihdat termostaatin. Jos ei sekään niin vesipumppu vaihtoon. Jos ei sekään niin visko vaihtoon. Ja jos ei sekään ni on sitte kansivuotomittauksen paikka.
                  Itse just vaihdoin pumpun, termarin ja lisäks meni syyläri vaihtoon eikä vika siitä parantunu.. Ilmausta tuli tehtyä jokunen tunti vaikka missä asennossa.. Voi olla tietysti et kanspahvi vuotaa.. Tiedä häntä..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎