Announcement

Collapse
No announcement yet.

vaatimustodistus päästöistä 535i E34

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kane78
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 160
    • Vantaa

vaatimustodistus päästöistä 535i E34

Jep jep, eli tässä sitä ollaan, joutuu varmaan pulittamaan sen jotain 135€ pelkästä lapusta, tohon mun bemukkaan....

Kävin tos kolmisen viikkoa sitten hakemassa Ruottista -88 535 iivarin ja kun kävin konttorilla ne sano et tarviin todistuksen päästöistä, että auto on EU direktiivin jotain E14-5 mukainen....? Yleensä se lukeepi otteessa, mutta mun tapauksessa ei. Yllättäen! :(

Konttorilta sanoivat, että jos ne hommaa sen niin se maksaa 135€. Kävin hertsikan bemarilla ja siellä ne sano et sen saa maahantuojalta ja se maksaa 150€. Eli on tämä hieno maa.

Oon yritelly soitella ympäri Ruotsia ja kysellä lappua, mm. bilprovningen, vägverket jne.... Ei tahdo saada mistään, ei kuulemma löydy?

Mistäkönän v....sta ne sen sieltä konttorilta hommaa.....?

Että pistää vihax!
    Ei viiti enää vaihtaa konttoriakaan koska tuontiauton katsastus on aikas kallista......

Osaisko joku teista kirjoittaa mulle sen lapun? :juo :lol:
    Bmw 735ia-92
  • hynsa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 34
    • Lahti

tüv saksasta toimittaa sen sulle hintaan 92,30 eeroa.
    pitää faxata rekisteriote niille, ne faxaa laskun takas, maksat sen ja viikon päästä putoo todistus postiluukusta.

on kyllä tosi yksinkertaisen näkönen lappu, mutta katsastusmies ei suostunut antamaan todistusta takaisin, ni ei ihan tarkkaan pysty tekemään vastaavaa...
    Ex: 525 24V Touring 1992

Comment

• Kane78
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 160
      • Vantaa

Jep, jep, tulis se ainakin hiukan halvemmaksi.....

Mites tarkalleen operaatio etenee, miten tilasit paprun?
      Bmw 735ia-92

Comment

• hynsa
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 34
        • Lahti

itse asiassa saksankielentaitoinen kollega soitti toimistoon.
        sanoivat että faxaa rekisteriote ao. numeroon, maininta mitä haluaa "Übereinstimnungsbescheinigung", kotiosoite, mihin sitten toimittavat todistuksen. faxasivat sitten laskun takaisin. lasku maksuun ja viikon päästä dokkari kotiin.

Zentrale Hannover
        Am TÜV 1
        30519 Hannover
        Tel. 0511 986-0
        Fax 0511 986-1237
        E-Mail [email protected]

Vaatimuksenmukaisuustodistus = Übereinstimnungsbescheinigung

varmaankin osaisivat englantiakin tarpeeksi, mut oli helppoa ku kaveri puoliks saksalainen.
        Ex: 525 24V Touring 1992

Comment

• Shuko
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 739
          • Forssa

Kävin katsastamas oman -88 vuoden lintan asemalla A ja sanoivat, että toi lappu on pakko saada. Noh, kävin sitten asemalla B, koska sieltä olisi saanut sen halvemmalla. Mutta katsastussetä katsoi saksalaista otetta hetken ja totesi, ettei näin vanhaan tarvi, vaikka siihen oli tehty muutoksia (katti lisätty), niin tarpeelliset tiedot kuitenkin ilmeni. Ilman eri pyyntöä hän otti kännykän ja soitti asemalle A. Sen jälkeen ei tarvinut, kuin käydä näyttään lappua asemalla A uudelleen. :roll:

En oikein tiedä, mitä sinun kannattaisi tehdä, mutta ei ainakaan heti kannata luovuttaa. Käyt siellä asemalla ja vaadit, että saat puhua jollekin, joka _oikeesti_ tajuaa niistä jotain. :wink:
          G31 520d M-Sport '18
          Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎