Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Pakoputken hitsaus > käy vajailla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RcMTm5
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 65
    • Kotka

    E34 M5 Pakoputken hitsaus > käy vajailla

    Siis hitsattiin pakosarjaan uusi joustohaitari tossa eilen ja pienen käyttelyn tuloksena remontin jälkeen voi sanoa, ettei käy enää kaikilla. Auto kävi kyllä kaikilla ennen operaatiota. Akunnapa oli irti.

    Mitähän on voinut rikkoontua hitsaamisen johdosta, puola, boksi ? Tosin voi olla liian aikaista panikoida, auto on seissyt 4-5kk ja nyt käynnistettiin eka kertaa. Reilusti vaan omia kokemuksia asian tiimoilta peliin, eiköhän tältä foorumilta hitsareita löydy...
    BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.
  • aripaa
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 520
    • Kuhmo

    #2
    Originally posted by RcMTm5 View Post
    Siis hitsattiin pakosarjaan uusi joustohaitari tossa eilen ja pienen käyttelyn tuloksena remontin jälkeen voi sanoa, ettei käy enää kaikilla. Auto kävi kyllä kaikilla ennen operaatiota. Akunnapa oli irti.

    Mitähän on voinut rikkoontua hitsaamisen johdosta, puola, boksi ? Tosin voi olla liian aikaista panikoida, auto on seissyt 4-5kk ja nyt käynnistettiin eka kertaa. Reilusti vaan omia kokemuksia asian tiimoilta peliin, eiköhän tältä foorumilta hitsareita löydy...
    Katso tulpat ainakin alkuun kun on noin pitkään seissyt.
    Ext. bmw:t
    e28 518i -87
    e34 518i -92
    e39 540ia sedan 7/98
    e39 540ia sedan 9/98
    e39 540ia tour. 12/98
    E34 525i Touring 7/92

    Vikakoodien lukua/nollausta.

    e39 540 ia sedan 7/96

    Comment

    • RcMTm5
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 65
      • Kotka

      #3
      Originally posted by aripaa View Post
      Katso tulpat ainakin alkuun kun on noin pitkään seissyt.
      En oikein jaksa uskoa tulppiin. On meinaan alle 1000km ajetut + seisonta. Täytyyhän noi perusasiat tutkia ennenkuin rupee mitään isompaa ropaamaan.
      BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

      Comment

      • okko
        BTCF Honorary Member
        • Apr 2005
        • 1763
        • Honkajoki

        #4
        Missä oli maapiste kiinni? Olisko lambda kärähtänyt
        When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

        Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #5
          Lambdahan siihen viidellä käymiseen ei vaikuta vaikka ei ois kytkettynä.

          Kyse on ilmeisesti S38B38sista?

          Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa että onko venttiilikopan tiivisteen välistä tihkunut öljyä tai kosteutta sinne tulpan päälle, vaikuttaa heti käyntiin.
          Seuraavana sitten lähteä niitä puolia tarkisteleen että onko kärähtänyt.

          Itse aikoinaan seisotuksen jälkeen myös kuuntelin että oma 3.8 käy vajaasti ja hommasin uudet tulpat ja yhden puolan ja aloin testailemaan. Tuloksena se mikä on tullut moneen kertaan todettua jälkeenpäin että tuo konehan ei käy ihan tasaisesti tyhjäkäyntiä.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • Petteri75
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 2540
            • Kirkkonummi

            #6
            Henk. koht. veikkaus on puola. Omasta meni viime kesänä (5000km) kolme kpl kuudesta ilman suurempia ennakkovaroituksia. Valtuutetulta muistaakseni 89€ + 10€ uudesta tulpanhatusta ja olikos se nyt ~20€ uudesta Bosch -tulpasta.

            Jos kyse on S38B38:sta, niin kannattaa käydä läpi jokaisen puolan virtajohdot, ettei ole tapahtunut oikosulkuja tms.
            BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

            Comment

            • ongelmalapsi
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1063
              • Hämeenlinna

              #7
              ite kysysin kuinka liki moottorin ohjaus boksi on ollu jos migillä on hitsuuteltu? tuo kun synnyttää magneetti kentän joka voi tuhota noita bokseja. itellä kokemusta asiasta. boksi sisältää ns.puolijohde komponentteja'' jotka eivät kärsi olla magneetti kentässä
              -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
              -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
              -Voimaa.com Ohjelmoinnit
              -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
              -Ilmastointi huolto alkaen 69€
              Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
              GMC Topkick C6500 rollback -95
              Ford F-350 4X4 Wrecker -97
              E46 330xiA -02
              Chrysler neon -99

              Comment

              • RcMTm5
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 65
                • Kotka

                #8
                Kiitoksia kaikille vastanneille! Tosiaan S38b38 on siis kyseessä.

                Juho_P; kyllä se vaan viidellä käy! Ongelma ei pelkästään ilmene tyhjäkäynnillä, vaan myös kierroksilla. Seisonnan aikana ilmenneen kansiviankin voi näinollen sulkea pois, koska ei ala käymään kaikilla vaikka käyttää pitemmän aikaa. Ja täytyy tsekata se perusvika sieltä venttiilikopan välistä myös.

                Viikonloppuna ehtii alkaa ihmettelemään vikaa. Ajatuksenani olikin aloittaa vian paikallistaminen puola -sektorilta ja laajentaa siitä tarpeenmukaan. Laitan kuitenkin jo nyt tässävaiheessa isot karvaiset käteni ristiin, ettei sieltä nyt vaan olisi mitään "tonnin" komponenttia mennyt

                Lisäpohdinta on toki tervetullutta edelleen. Pitää vian löydyttyä kirjoitella tänne...
                BMW increased the displacement from 3.6 to 3.8 litres and power jumped to 340 horsepower.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Tulpat on herkkiä rikkoontumaan jos autoa käytetään hetki ja taas sammutetaan, eikä anneta käydä lämpimäksi asti. Tuolla tavalla saa tulpat rikki vaikka niille ei olis ajettu kuin 1000m. Myös ruiskusuuttimet voi olla jumissa seisonnan johdosta..
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Juho_P
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 313
                    • p-pohjanmaa

                    #10
                    Tuliko tähän selvyyttä?

                    Itelläpä tuli sama vika tuossa hetki sitten- vannomatta näköjään paras. Selvisin tulppien vaihdolla, alkuun kyllä säikäytti ja oli sitte pakko tämä tread etsiä ja kertoa omia kokemuksia.

                    Ja joo- huomaa muuten aika selkeästi että käy viidellä vaikka käyntiä olen ennenkin ihmetellyt.
                    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                    Comment

                    • guppe
                      Newbiemmer
                      • Apr 2007
                      • 29
                      • home

                      #11
                      hitsatessa ei pelkkä akun napojen irroitus kuulemma riitä, naapuri oli hitsannut traktorin vetokoukkua akunnavat irroitettuna. niinhän siinä oli käynyt että tietokone sökönä, eikä siinä vielä mitään niitä sattuu olemaan traktorissa kolme kipaletta ja kaikki paskana eikä tonnilla irtoa halvinkaan. korjaanolla oli sanottu että laturinpiuhat pitää aina hitsatessa irroittaa tai käy näin
                      paino on voimaa, ylipaino on ylivoimaa

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by jannmann View Post
                        Tulpat on herkkiä rikkoontumaan jos autoa käytetään hetki ja taas sammutetaan, eikä anneta käydä lämpimäksi asti. Tuolla tavalla saa tulpat rikki vaikka niille ei olis ajettu kuin 1000m.
                        Totta, eikä tästä ole kovinkaan pitkä aika kun yhdessä S38B38:ssa kävi juuri näin.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • Petteri75
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 2540
                          • Kirkkonummi

                          #13
                          Njaa..??

                          Siis kuinka herkkiä ne oikeasti ovat? Itsellä oli auto talvisäilössä nelisen kuukautta, kerran kuussa (suunnilleen) lämpimäksi ajelua, varovaista jarrujen käyttöä jne. Sitten kun ajoin koslan kotiin (31km), oli 5-pytty pimeänä joka korjaantui onneksi tulpan vaihdolla. Itse pidin syypäänä kovin löysällä ollutta tulppaa, jonka ulkupuolelle oli kertynyt kovasti kökköä. Mutta S38B38 vain ei pidä pienistä kierroksista pitkään käytettynä?

                          Pitäisikö noihin tulppiin sitten kiinnittää enemmänkin huomiota, ruuvata auki useammin kuin kerran kesässä ja pitää ehkä muutamaa varalla mukana? Ei muuten, mutta mokomat ovat harvinaista kamaa. Laakkoselta ja PK-seudulla Alppilan Autosähköstä löytyy hyllystä, mutta kuulemma Denson joku moottoripyörätulppa ainakin luetteloiden mukaan toimii Boshcin tilalla.
                          BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎