e34. Pikaista apua kytkinongelmaan!! *korjattu*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -miihkali-
    Newbiemmer
    • Mar 2007
    • 26
    • roiroi

e34. Pikaista apua kytkinongelmaan!! *korjattu*

Elikkä ongelmana on, että kytkimen sylinteri vuotaa polkimen alta ja haluaisinkin tietää, että onko tuo kuinka v.mainen korjata ja mitä pitää tehdä ja mitähän tuo kustantaa?

Kytkin irrottaa vielä hieman, mutta ei varmaan kauaa, että pikaisia vinkkejä kaivataan..
    Kiitos vastauksista etukäteen!

Eli tulipa vaihdettua tuo pääsylinteri.. Itse aika visvanen homma tehdä mutta tulipahan tehtyä. Uus alkuperäinen sylinteri makso KL-varaosista 37e pienen tinkauksen jälkeen. Kiitos vastauksista.. ja matka jatkuu.
    Last edited by -miihkali-; 15-04-2007, 21:49.
  • onarhi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 57
    • Muhos

Kytkimen pääsylinterin vaihto

Ei oo kovin ihmeellinen homma, itse tein omaan autoon jokin aika sitten. Ohjeet löytyy http://www.kassakaappi.net/leka/bmw/...pair_guide.pdf ja tuolta sivu 478. Putken irroittaminen pääsylinteristä on viheliäinen homma, mutta onnistuu myös ilmeisesti vetämällä sylinteri niin pitkälle sisään, että mutterin avaaminen onnistuu jalkatilassa. Itse laitoin persaukisena italialaisen tarvikesylinterin , mutta nyt voin kyllä jälkeenpäin suositella alkuperäistä. Kytkin- ja jarrupoljinta ei saa enää säädettyä samalle tasalle, eikä tuntuma ole mielestäni yhtä hyvä kuin ennen.

- Olavi
    F25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
    ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
    ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
    ex E34 525tds -95
    ex E34 520i -92

Comment

• bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

korjauta / korjaa se välittömästi ennenkuin käy vahinko. viime vuonna mulla juonitteli pitkään kytkimen pääsylinteri ja sitten yhtenä päivänä se perkele laukesi kun seisoin ruuhkassa, auto hyökkäsi aivan yht`äkkiä kohti edellä olevan takapuskuria. ja sen jälkeen liikkeelle pääsy, vaihteenvaihto ja varsinkin pysähtyminen olikin aikamoista taiteilua. se onki vidumainen ylläri kun lähestyy risteystä ja runttaa kytkimen pohjaan eikä se vörkikkään, saattaa pian aiheuttaa ylimääräistä ohjelmaa kabiiniin .

mulla korjautus kustansi varaosineen 251 €. josta sylinteri ~70 €.

siihen saa tiivistys sarjoja vaan ei maksa vaivaa. uutta suoleen kun vanha väsähtää.

Comment

Working...
      X