Voisiko joku kertoa ystävällisesti miten ko. auton pitäisi kulkea. Nyt ottaa 0-100 noin 20- 25 sek. Auto menee 100km n. 7,5-8,5l naftaa. Jotenkin tuntuu että kyllä 85 kw pitäisi tuotakin koppaa kuljettaa paremmin. Turbon vaikutusta ei huomaa kuin hyvällä tahdolla n. 3500- 4000rpm. Paikallaan polkiessa vinkunan kyllä kuulee konepelti auki. Mittarissa on rapiat 280tkm ja uitettu kun on, niin tuskin sinne kukaan on lukemia lisännyt.. Olen koettanut etsiä, mutta kamalan vähän on tietoa kyseisestä autosta liikkeellä. Kertoo aika paljon, että on aikanaan tullissa sanottu, että ei ole tuollaista autoa tehty. Nyt lukee sitten tds rek. otteessa. Jos saisi sellaisia kivoja konsteja tietoon esim. puhdistettavista paikoista riittävin ohjein varustettuna(insinööriopiskelija kun olen niin mielummin mallia rautalanka), olisin kovin kiitollinen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Nuhainen e34 525td
Collapse
X
-
herrakani
-
0-100km/h ero oli e36 korissa alle kaksi sekuntia td vs. tds. Tuskin se e34:ssakaan iso on. En tosin tiedä miten toi 525tds menee 0-100.
Huolto-ohjeita voi kyllä etsiä TDS hakusanallakin. Eroahan noissa ei ole kuin, että välijäähy puuttuu td:stä ja softa kaiketi on eri :think
Paras vääntö näytti olevan td:ssä jo 1900rpm, että kyllä sen pitäis sieltä asti jaksaa vetää. Naftasuodatin ja ilmansuodatin kai nyt ainakin olisi hyvä vaihtaa. Oli sitten vika niisä tai ei.---------------
e39 528iA
ex: e36 325TDS
Comment
-
-
Tarkistutappa autostasi vikakoodit. Omassa tds:ssä oli ahtopaineanturi sökö ja vaikutti todella paljon kun ehjän sai tilalle.
- OlaviF25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
ex E34 525tds -95
ex E34 520i -92
Comment
-
-
Transportterissa oli meilla sama ongelma, eli tehot oli hukassa ja pahasti.
Vaihdoin ensiksi kaikki suodattimet, jos joku niistä olisi ollut tukossa, mutta ei niistä ollut kuin vähän apua. Todellinen syy oli sitten siinä ilmamassa-anturissa.
Anturin vaihdon jälkeen toimi taas, niin kuin pitikin.E46 320i Touring
Comment
-
-
voiko nuita anturi vikoja hakea sillä, että nyppii johtoja irti, ja kokeilee huomaako perse eroa? VAi käykö ollenkaan? Entä onko jotain tapaa saada default set käyttöön väliaikaisesti, jolloin ei haistelis mitään, vaan syöttää normi arvoja koko ajan. Jonkun toisen mallin threadissa luin tällaisesta. Oli saman kaltaiset ongelmat. Saako tuota ahtopaineanturia muilta, kuin valtuutetuilta liikkeiltä? Mitä maksaa? Ei osaa arvioida kun voi olla tyyliin 6,90- 269,90euroa.
Comment
-
-
Originally posted by nallukainen View Postvoiko nuita anturi vikoja hakea sillä, että nyppii johtoja irti, ja kokeilee huomaako perse eroa? VAi käykö ollenkaan? Entä onko jotain tapaa saada default set käyttöön väliaikaisesti, jolloin ei haistelis mitään, vaan syöttää normi arvoja koko ajan. Jonkun toisen mallin threadissa luin tällaisesta. Oli saman kaltaiset ongelmat. Saako tuota ahtopaineanturia muilta, kuin valtuutetuilta liikkeiltä? Mitä maksaa? Ei osaa arvioida kun voi olla tyyliin 6,90- 269,90euroa.
Tuon ahtopaineanturin osanumero on 13622244674, löytyy nettietk:sta http://bmwfans.info/original/E34/Lim...3/ill-13_0105/ ja tuosta osa 1. Anturi ei ollut mulla ainakaan livenä aivan saman näköinen. Löytyy kuitenkin vasemman lokasuojan päältä, ohjaustehostimen öljysäiliön ja diagnostiikkapistokkeiden välistä.
Anturin hinta oli Oulun Wetterillä muistaakseni 96 eur.
Tuon anturin toiminnan pystyy testaamaan yleismittarilla, Autodatassa on ohjeet, jotka löytyy http://palkki.oulu.fi/~olavinar/ahto...aineanturi.pdf
Mulla rikkinäinen anturi tais näyttää koko ajan tuota 5V jännitettä kun mittasi.
Anturi on helppo mitata kun venyttää sen kumisen suojan pois niin pääsee pinneihin käsiksi.
Kyllä pitäs pystyä testaamaan nyppäämällä ahtopaineanturi johdosta irti, mutta jos auto on valmiiksi vikatilassa, niin eihän siinä mitään muutosta synny. Mulla ei myöskään mikään vikavalo palanut mittaristossa, oli anturi paikoillaan tai ei.
- OlaviF25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
ex E34 525tds -95
ex E34 520i -92
Comment
-
-
Kiitokset näistä neuvoista. Ei ainakaan nopealla koeajolla vaikuttanut oliko piuha kii vai ei. No kaveri lupas katsastaa vikakoodit töissä kun ehtii, ja huomenna taidan vaivata toista kaveria, jolla on yleismittari. Vieläkin olisin kiinnostunu ideoista, jos joku osais neuvoa piristäviä keinoja. On mukavaaettä joku jaksaa antaa oikeitakin neuvoja, eikä vain "searchfaq".
Comment
-
-
Nyt sain ahtopaineanturin mitattua, ja tulokset olivat masentavia. 5V tuli testi kohdasta, niinkuin kuuluikin, mutta surukseni jouduin toteamaan muidenkin mittausten tuottavan lähempänä 5v olevia arvoja. 4,8-5 oli kaikki 1 pinninltä saadut arvot. Nyt kysyisin, että onko tuo nyt oikeasti sitten romuna? Miten anturi reagoi, jos ja kun, imusarja/ kautta anturille tuleva letku on täynnä karstaa. Eli onko tuo jännite riippuvainen paineesta niin, ettänormi ilman paineella saadaan 1,75 pienellä ylipaineella 1,78(tyhjäkäynti) Ja kamalalla 0,9 bar:in ylipaineella tulee se 2,7? Niin letkun irroitin ja tuli mustaa nestettä(öljyä) pihalle, ilma kulki kyllä läpi.
Comment
-
-
Osaisko joku kertoa onko imusarjan puhdistuksessa mitään ongelmakohtia, joita pitäis ottaa huomioon. Onko esim jotain, mitä ei saa irroittaa? Lähtötaidot on tasolla " moposta oon pytyn irrottanu ja laittanu takas. Silloin ei menny muuta, kuin männänrenkaat poikki." Ja mihin EGR:n tukkiminen vaikuttaa? PA kulutukseen? Päästöihin? Tehoon? Jos ahtopaineanturin vaihtaa, niin varmaan täytyy käydä koodaan "vikasietotila" pois?
Comment
-
-
Originally posted by nallukainen View PostNyt sain ahtopaineanturin mitattua, ja tulokset olivat masentavia. 5V tuli testi kohdasta, niinkuin kuuluikin, mutta surukseni jouduin toteamaan muidenkin mittausten tuottavan lähempänä 5v olevia arvoja. 4,8-5 oli kaikki 1 pinninltä saadut arvot. Nyt kysyisin, että onko tuo nyt oikeasti sitten romuna? Miten anturi reagoi, jos ja kun, imusarja/ kautta anturille tuleva letku on täynnä karstaa. Eli onko tuo jännite riippuvainen paineesta niin, ettänormi ilman paineella saadaan 1,75 pienellä ylipaineella 1,78(tyhjäkäynti) Ja kamalalla 0,9 bar:in ylipaineella tulee se 2,7? Niin letkun irroitin ja tuli mustaa nestettä(öljyä) pihalle, ilma kulki kyllä läpi.
Originally posted by nallukainen View PostOsaisko joku kertoa onko imusarjan puhdistuksessa mitään ongelmakohtia, joita pitäis ottaa huomioon. Onko esim jotain, mitä ei saa irroittaa? Lähtötaidot on tasolla " moposta oon pytyn irrottanu ja laittanu takas. Silloin ei menny muuta, kuin männänrenkaat poikki." Ja mihin EGR:n tukkiminen vaikuttaa? PA kulutukseen? Päästöihin? Tehoon? Jos ahtopaineanturin vaihtaa, niin varmaan täytyy käydä koodaan "vikasietotila" pois?
EGR vaikuttaa käsittääkseni lähinnä typen oksideihin ja imusarjan paskottumiseen. Itse kytkin EGR:n pois tukkimalla sitä ohjaavan alipaineletkun laakerikuulalla. Varma tapa on myös tehdä sokea laippa siihen pakosarjalta tulevaan putkeen.
Moottorinohjaus palautuu heti normaalitilaan kun isket uuden toimivan anturin paikalleen, mutta viasta jää tieto muistiin, minkä saa pois luetuttamalla ja poistamalla vikakoodit.
- OlaviF25 X3 M-sport -17 Black-sapphire metallic
ex F30 320dX M-sport -13 Estoril-blau metallic
ex E39 530d M-sport -02 Imolarot II
ex E34 525tds -95
ex E34 520i -92
Comment
-
Comment