M5:n huoltokuluissa kustannuksia 540:een verrattuna nostavat:
-10W60 TWS öljy tuplahintaista verrattuna "tavalliseen" Magnatec:iin, poljettaessa öljyäkin monasti kuluu vaihtovälin aikana
-kalliit tulpat, 3xhinta verrattuna M30:n tulppiin (ei havaintoa M60:n hinnoista)
-venttiilien välysten säätö tarpeen mukaan isojen huoltojen yhteydessä, n. 200-250€?
-laatikko- ja peräöljyjen vaihto huolto-ohjelmassa
Korjaus-/kulutusosapuolella ekstraa tuovat:
-EDC-iskarit sikahintaisia (vain 3.8)
-moottorin tiivisterempat hintavia
Itse tuli valittua -95 540i6 sedanin, -94 540iA touringin ja -92 3.8 M5 sedanin väliltä - kaikki about samoissa taxfree hinnoissa, päätös tuli enimmäkseen tehtyä päivän kunnon ja viimeisten vuosien historian perusteella, M5:sta puolsivat myös enemmän harrastepainoitteinen tarve ja odotusarvoltaan pienempi arvonalenama.
-10W60 TWS öljy tuplahintaista verrattuna "tavalliseen" Magnatec:iin, poljettaessa öljyäkin monasti kuluu vaihtovälin aikana
-kalliit tulpat, 3xhinta verrattuna M30:n tulppiin (ei havaintoa M60:n hinnoista)
-venttiilien välysten säätö tarpeen mukaan isojen huoltojen yhteydessä, n. 200-250€?
-laatikko- ja peräöljyjen vaihto huolto-ohjelmassa
Korjaus-/kulutusosapuolella ekstraa tuovat:
-EDC-iskarit sikahintaisia (vain 3.8)
-moottorin tiivisterempat hintavia
Itse tuli valittua -95 540i6 sedanin, -94 540iA touringin ja -92 3.8 M5 sedanin väliltä - kaikki about samoissa taxfree hinnoissa, päätös tuli enimmäkseen tehtyä päivän kunnon ja viimeisten vuosien historian perusteella, M5:sta puolsivat myös enemmän harrastepainoitteinen tarve ja odotusarvoltaan pienempi arvonalenama.
Comment