Announcement

Collapse
No announcement yet.

540 e34 -93 Ei ota kierroksia. *vika löydetty*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gasbag
    Newbiemmer
    • Feb 2007
    • 5

    540 e34 -93 Ei ota kierroksia. *vika löydetty*

    Ongelmaan olen koittanut löytää vastausta searchilla tuloksetta niin että rupee jo pää sekoon...

    Eli ongelmat alkoivat satunnaisesti niin että kun koneen laittoi käyntiin niin kone ei vastannut kaasuun käytännössä ollenkaan ennen ku antoi käydä noin minuutin, jonka jälkeen kaikki toimi taas niinkuin pitääkin eli kone otti normaalisti kierroksia ja kulki ihan normaalisti. Mutta pikkuhiljaa ongelmatiheys kasvoi ja nyt ei meinaa vastata kaasuun enää ollenkaan, tai siis ottaa kyllä kierroksia mutta TODELLA laiskasti.

    Vikamuistin luvussa on käyty mutta ei antanut muuta kun happitunnistimen häiriöö... Nollattiin muisti eikä häiriö uusiutunut.
    Tulpat on juuri vaihdettu samoin kuin ilmanputsari -> ei parantavaa vaikutusta (melkeinpä paheni jos jotain)

    Niin ja kone käy tyhjäkäyntiä aivan tasasesti eikä pätki muutenkaan... ei vaan ota kierroksia

    Kelillä eikä koneen lämmöillä ei ole vaikutusta ongelmaan.
    Jos joku viisaampi tietäis mistä ruveta ongelmaa purkamaan niin olisin todella kiitollinen. Eli auto on siis 540ia -93 e34 (m60b40)

    Edit: Eli siis ongelma oli niinkin pieni kun ilmamäärämittarin jälkeisessä putkessa oleva läppä (ilmeisesti jotain kylmäkäynnistykseen liittyvää) oli jumissa. ilmeisesti välillä toimii ja välillä jää jumiin kiinni asentoon. Ei muuta kun ruikki vähän äsötinsumua liikkuviin osiin niin taas toimii... toistaiseksi.
    Last edited by Gasbag; 18-04-2007, 18:24.
  • Flanker35M
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 790
    • Rovaniemi

    #2
    ...

    Katos läpi putki, joka lähtee heti ilmamäärämittarin jälkeen ja menee imusarjalle. Mulla oli hieman samansuuntaista ongelmaa ja tuo putki vuoti ilmaa lisäten kulutusta ja laiska kulkemaan. Reikä ei ollut iso, mutta vaikutti aika paljon.
    sigpic
    ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #3
      Imuilmavuoto tai lambda rikki. Antoko se vika koodia molemmista vai pelkästään toisesta lambdasta?
      Last edited by -PT-; 17-04-2007, 19:32.
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • Oldtimer
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 350
        • Ähtäri

        #4
        Katti tukossa?
        ----: Fuck The Fuel Economy :----

        Z3 2.8i Supercharged - E92 335i

        Comment

        • Tenox
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1732

          #5
          Vaikka ei vikailmoa antanutkaan niin mittaisin kylmän koneen kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnistimien ohmit ensitöiksi. Helppo homma (johon löytyy foorumilta ohjeita varmasti) ja olisi ainakin poissuljettu nuo. Itse arvelisin nokan anturia.

          Nokan anturin ohmit on normaalisti jotain 1200-1400 ja kammen anturin ohmit (ainakin uudessa) n. 400-500. Pääasia kuitenkin, että jos näyttää ääretöntä, niin on kaputt.

          Oma toimii lambdoittakin, joten en tiedä vaikuttaisiko tässä automallissa lambdavika noin paljoa.
          Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            #6
            Originally posted by Flanker35M View Post
            Katos läpi putki, joka lähtee heti ilmamäärämittarin jälkeen ja menee imusarjalle. Mulla oli hieman samansuuntaista ongelmaa ja tuo putki vuoti ilmaa lisäten kulutusta ja laiska kulkemaan.
            Oliko muuten merkittävä tuo kulutuksen kasvu?
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Gasbag
              Newbiemmer
              • Feb 2007
              • 5

              #7
              täytyy mitata anturit kun kerkee..

              Comment

              • Isi Leasing
                Newbiemmer
                • Nov 2005
                • 17
                • Espoo

                #8
                Villi veikkaus että eis ois lambdoista kyse.
                Vaikutais että tuo lambdojen lämpeäminen toimintakuntoisiksi ois sitten parantanut tuota käyntiä.
                Viitais toi noin minuutin käyttö siihen.
                Luulisin että ois muuten seokset poskellaan.
                Ehkäpä tosiaan ilmavuoto ennen ilmamäärä mittaria tai itse ilmamäärämittari tai kaasuläpän asentotunnistin tai bensanpaineet alhaiset tai jotain.:think
                E39 525 tds -96
                E30 324 d (tdic) -86
                Toyota Corona Mark II 2.0 -72
                Ex:
                E21 316 (1.8)
                E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
                Toyota Corona Mark I 1.6 -74
                Daihatsu Charade 1.0 -87

                Comment

                • Tenox
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 1732

                  #9
                  Onko siinä muuten sitten eroa että onko lambda rikki, toinen tai molemmat, tai lambdat kokonaan hevonkuusamossa? Nimittäin kun tuo M60 ei niitä lambdoja tarvitse mihinkään muuhun kuin päästöjen minimoimiseen / kattien toiminta-alueelle päästämiseen.

                  (240km/h mittariin kevyesti muuten vakiolla, mutta katittomalla ja lambdattomalla, sekä Supersprintin catbackillä varustetulla 540ia:lla ja suora loppui ennen kuin kiihtyvyys. Normaali maantiekulutus alle 9l / 100km, seka-ajossa reipas 11l/100km.)

                  EDIT: Suljetulla alueella tietenkin ajettuna...
                  Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                  Comment

                  • Flanker35M
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 790
                    • Rovaniemi

                    #10
                    ...

                    Tenox: vaikutti melkoisen reippaasti etenkin kaupungissa, 23.4L/100km kaupungissa ja 10-12L/100km/ maantiellä. Nyt kaupungissa 12.5L/100Km ja maantiellä ~9L/100km.
                    sigpic
                    ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Tenox View Post
                      Onko siinä muuten sitten eroa että onko lambda rikki, toinen tai molemmat, tai lambdat kokonaan hevonkuusamossa?
                      Hain tuolla lambda kysymyksellä sitä, että jos herjaa molemmista lambdoista niin vika vois olla ilmamäärämittarissa tai sitten imuilmavuoto .

                      Jos sitten taas jompikumpi lambda on oikeasti rikki niin DME siirtyy vika moodiin ja sen vaikutus varmasti tuntuu motissa, joskaan en tiedä kuinka paljon M60:ssä. Jollain on varmaan parempaa tietoa.

                      Mut mut imuilmavuoto kannattee ainakin ekana tarkistaa ennen kuin lähtee mitään osia vaihtamaan. Ei muutako starttipilottia tai sitten jotakin muuta hyvin palavaa spaytä vain suihkutteleen sinne imusarjan päälle
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Missä vika loppujen lopuksi oli?
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        • fastandfurious
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1731
                          • Tampesteri

                          #13
                          Originally posted by Gasbag View Post

                          Edit: Eli siis ongelma oli niinkin pieni kun ilmamäärämittarin jälkeisessä putkessa oleva läppä (ilmeisesti jotain kylmäkäynnistykseen liittyvää) oli jumissa. ilmeisesti välillä toimii ja välillä jää jumiin kiinni asentoon. Ei muuta kun ruikki vähän äsötinsumua liikkuviin osiin niin taas toimii... toistaiseksi.
                          Originally posted by Masinol View Post
                          Missä vika loppujen lopuksi oli?
                          Siellä ylhäällähän se
                          ---------------------------------------------------
                          E91 325d M-Sport
                          ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                          E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎