Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Touring Vetokoukun sähköt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommi M
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 29
    • Kotka

E34 Touring Vetokoukun sähköt

Moron,

Aloittelen foorumin käytön heti helpolla kysymyksellä

Elikkä E34 touringin vetokoukun sähköt misthän löytäis sarjan tai sitten ohjeet miten sen sais itte tehtyä ettei mikään vilkuttele tai välkyttele :think

Kysytty on monesta liikkeestä mutta tourinkiin ei vaan tahdo löytyä sarjaa ja paikallisessa BMW liikkeessä se on aika suolaisen hintainen 280E
  • WSE1
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 3242
    • Suomusjärvi

Alkuperäissarjan vaihtoehtona siihen voi rakennella vähintään viittä, mieluummin kuutta (molempien puolien parkit omalla, varmuuden vuoksi) relettä käyttäen ohjauksen siten että releille tulee syöttöjännite (nastaan 30, kaikki rinnan - tai varmuuden maksimoimiseksi kahdennettu syöttö) suoraan akulta (luonnollisesti sulakesuojattuna) tai virtalukon kautta (jolloin kärryn valot toimivat vain virran ollessa kytkettynä), molempiin vaihtoehtoihin saattaa löytyä alkuperäisessä johtosarjassa valmis tuleva kaapeli jommalta kummalta puolen autoa. Releille ohjaukset (napaan 86 - kaikkien releiden navat 85 maihin) ao. auton polttimon virtajohdosta rinnan, ja releiden lähdöt (napa 87) johdotettuna sitten suoraan ao. kytkentäpisteeseen perävaunupistorasiassa. Toimii, eikä hälyttele. Tosin perävaunun palaneita lamppujakaan ei sitten auton chek controlli valvo. Auton sähköjen toimintaan tällä ei oikein tehtynä ole minkäänlaista vaikutusta (no laturille on tietysti perävaunun kulutuksen verran enempi töitä).
    Last edited by WSE1; 18-04-2007, 01:27.

Comment

• ttsalo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 38
      • Helsinki

Asentelin justiinsa tuollaisen alkuperäisen (käytettynä ostetun) sähkösarjan vetokoukulle. Sekin ottaa "ryöstöliittimillä" ohjaussignaalit suoraan valoilta (ja peruutusvalon liittimestä lähellä paikkaa josta trailerin sähköt menevät ulos), joten suunnilleen yhtä toimivan saa omasta relevirityksestäkin.

Tosin tässä alkup. sarjassa tuli mukana joku ihme rele jolla oli oma paikka siellä takapenkin alla olevassa sähköboksissa, mysteeriksi jäi mitä tämä rele tekee... takapenkin boksille ei siis tarvinnut muuten vetää yhtään piuhaa, mustalta laatikolta tuli oman pikku sulakelaatikon kautta johdot suoraan akunkenkiin...
      2003-2005 315 '83
      2005-2011 525ix '94
      2011-2017 330xi '00
      2017-???? 525i '04

Comment

• Tommy T
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 268

Vaikuttaskohan tuo rele checkcontrolliin?
        ix---xi

Comment

• racing02
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2025
          • Riihimäki

Itse vetelin kiireessä piuhat perinteiseen tapaan suoraan ryöstäen takavaloilta. Olen yllättynyt, mutta minkäänlaisia check controllin herjoja tai muita ongelmia tästä ei ole aiheutunut. Ja CC kyllä toimii muuten kuten pitääkin.

Comment

• ttsalo
            Bimmer Rookie
            • Mar 2006
            • 38
            • Helsinki

Originally posted by Tommy T View Post
            Vaikuttaskohan tuo rele checkcontrolliin?
            Nyt kun muistelen niin rele taisikin liittyä hätävilkkuihin.
            2003-2005 315 '83
            2005-2011 525ix '94
            2011-2017 330xi '00
            2017-???? 525i '04

Comment

• Tommi M
              Bimmer Rookie
              • Apr 2007
              • 29
              • Kotka

Originally posted by racing02 View Post
              Itse vetelin kiireessä piuhat perinteiseen tapaan suoraan ryöstäen takavaloilta. Olen yllättynyt, mutta minkäänlaisia check controllin herjoja tai muita ongelmia tästä ei ole aiheutunut. Ja CC kyllä toimii muuten kuten pitääkin.
              Jep, eihän siin sit mitään.

Voihan se olla et on kuitenkin sen verta vanha et ei oo hienouksia mitkä kiusaa.
              Löysin AD-Varaosista kuitenkin eri myyjältä kysyttäessä tourinkiin sopivan johto sarjan ja se hinta 30e kun vertaa alkuperäiseen 280e.
              Huomen saan sarjan täytyy ihmetellä sitten mitä hauskaa sisältää

Comment

• Tommy T
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 268

Originally posted by racing02 View Post
                Voipihan se olla noinkin, mutta ainakin mulla CC ilmottaa erikseen vaunupistokkeen häiriöstä. Autossa on alkuperäinen irrotettava koukku.
                ix---xi

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎