Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin E34 540:een

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nilsson
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 65
    • Helsinki

    Kytkin E34 540:een

    Alkaa vissiin olla kytkin aika finaalissa omassa kiesissä, kun irroittaa muutaman sentin painamisen jälkeen ja ottaa kiinni vasta ihan ylhäältä. Ja kumpikohan kytkin mulla autossa on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=21&fg=05
    vai http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=21&fg=05
    Tai mitä eroa noilla on? Auto on E34 Touring 540i HK31/276 6-v manuaali ja vuosimalli on -94. En viitsis alkaa irroittamaan laatikkoa vain tarkastaakseni varaosanumeron. Mielummin hankkisin oikean ja kunnollisen kytkimen jo valmiiksi ja asennan sen kunnolla ajan kanssa vaikka kesälomalla. Mikä kytkin tohon autoon kannattais hankkia ja mistä? Orkkis on todennäköinen vaihtoehto, mutta mitä muita järkevän hintaisia osia ois tarjolla. Mitä muut ovat asennelleet? Auto on myös emännällä ajossa, joten mikään kovin kiukkuinen kytkin ei tuu kysymykseen.
  • kake
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 590
    • Kerava

    #2
    Originally posted by Nilsson View Post
    Alkaa vissiin olla kytkin aika finaalissa omassa kiesissä, kun irroittaa muutaman sentin painamisen jälkeen ja ottaa kiinni vasta ihan ylhäältä. Ja kumpikohan kytkin mulla autossa on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=21&fg=05
    vai http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=21&fg=05
    Tai mitä eroa noilla on? Auto on E34 Touring 540i HK31/276 6-v manuaali ja vuosimalli on -94. En viitsis alkaa irroittamaan laatikkoa vain tarkastaakseni varaosanumeron. Mielummin hankkisin oikean ja kunnollisen kytkimen jo valmiiksi ja asennan sen kunnolla ajan kanssa vaikka kesälomalla. Mikä kytkin tohon autoon kannattais hankkia ja mistä? Orkkis on todennäköinen vaihtoehto, mutta mitä muita järkevän hintaisia osia ois tarjolla. Mitä muut ovat asennelleet? Auto on myös emännällä ajossa, joten mikään kovin kiukkuinen kytkin ei tuu kysymykseen.
    Ylemmän linkin levy sopii jos autossasi on kaksoismassa vauhtipyörä ja alempi taas on jousitettu levy -> kovaan vauhtipyörään.

    Kävisin ensin laakkosella runkonumeron kanssa kysymässä että kumpi sopii, sen jälkeen tilaisin rojut joko KL-varaosista tai suoraan saksasta.
    Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

    Comment

    • Nilsson
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 65
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by kake View Post
      Ylemmän linkin levy sopii jos autossasi on kaksoismassa vauhtipyörä ja alempi taas on jousitettu levy -> kovaan vauhtipyörään.

      Kävisin ensin laakkosella runkonumeron kanssa kysymässä että kumpi sopii, sen jälkeen tilaisin rojut joko KL-varaosista tai suoraan saksasta.
      Ok, kiitos vinkistä. Laakkosella ajattelin muutenkin käydä lähipäivinä. KL-varaosien nettivaraosahaku on kyl tosi köyhä, E34:n osalta mallisto päättyy 535:een, vaikka 540:een ja M5:eenkin saa osia.

      Comment

      • kake
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 590
        • Kerava

        #4
        Originally posted by Nilsson View Post
        Ok, kiitos vinkistä. Laakkosella ajattelin muutenkin käydä lähipäivinä. KL-varaosien nettivaraosahaku on kyl tosi köyhä, E34:n osalta mallisto päättyy 535:een, vaikka 540:een ja M5:eenkin saa osia.
        KL-varaosista löytyi kytkin soittamalla. (kaksoismassakytkin 4.0l M60:n perään, 450€ ja toimitusaika reilu kuukausi.)

        Katso myös Merteil.fi, siellä näyttäisi olevan sama paketti 390€. Alunperin mainostivat samaa pakettia hintaan 280€, olisin tilannut sen mutta soittivat perään että ei saa. (taisi olla liian halpa?)
        Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

        Comment

        • pheno
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1995
          • Tampere

          #5
          Originally posted by Nilsson View Post
          Ok, kiitos vinkistä. Laakkosella ajattelin muutenkin käydä lähipäivinä. KL-varaosien nettivaraosahaku on kyl tosi köyhä, E34:n osalta mallisto päättyy 535:een, vaikka 540:een ja M5:eenkin saa osia.
          Sieltä kun valitsee 530i:n, niin löytyy erillinen valikko myös M60:een. Kieltämättä hieman hämäävä ettei erikseen ole 540:ttä.

          Comment

          • pheno
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1995
            • Tampere

            #6


            376 juuroo on tuolla hinta

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1995
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Nilsson View Post
              Alkaa vissiin olla kytkin aika finaalissa omassa kiesissä, kun irroittaa muutaman sentin painamisen jälkeen ja ottaa kiinni vasta ihan ylhäältä. Ja kumpikohan kytkin mulla autossa on? http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=21&fg=05
              vai http://www.realoem.com/bmw/showparts...23&hg=21&fg=05
              Tai mitä eroa noilla on? Auto on E34 Touring 540i HK31/276 6-v manuaali ja vuosimalli on -94. En viitsis alkaa irroittamaan laatikkoa vain tarkastaakseni varaosanumeron. Mielummin hankkisin oikean ja kunnollisen kytkimen jo valmiiksi ja asennan sen kunnolla ajan kanssa vaikka kesälomalla. Mikä kytkin tohon autoon kannattais hankkia ja mistä? Orkkis on todennäköinen vaihtoehto, mutta mitä muita järkevän hintaisia osia ois tarjolla. Mitä muut ovat asennelleet? Auto on myös emännällä ajossa, joten mikään kovin kiukkuinen kytkin ei tuu kysymykseen.
              Luulisin, että mullakin kohta edessä tuo remppa. Luiston saa selville aika helposti vaikka niin että vaikka 80 vauhdissa laittaa lapun lattiaan ja seuraa josko kierrokset nousee holtittomasti.

              Päädyitkö orkkiskytkimeen ?

              Comment

              • Nilsson
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 65
                • Helsinki

                #8
                Juu, kyl mä orkkiskytkimen ostan. Pitää kysellä hintoja Ruotsin puolelta vielä. Jos vaikka säästäis jonkun kympin.

                Comment

                • Amd-man
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 211
                  • Pertteli

                  #9
                  Originally posted by Nilsson View Post
                  Juu, kyl mä orkkiskytkimen ostan. Pitää kysellä hintoja Ruotsin puolelta vielä. Jos vaikka säästäis jonkun kympin.
                  Kannattaa sitten olla varma että siellä on ne hilut sisällä mitä pitäis, olen onnellinen että en tilannut mistään parinkympin säästön takia kytkin satsia omaan bemariin vaan hain motonetistä, olikin E30 vauhtipyörä vaihdettu E36 kaksoismassaan eli vituiks olis menny.
                  Auto tykkää kun sille annetaan kenkää

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1995
                    • Tampere

                    #10
                    Varaosa myyjä tyrkkäs LUK:n kytkintä, osanr. 624225100. Täältä katottuna ei taida kyllä passata tuohon E34 540:iin:



                    tuon levyn halkaisija 240mm. ETK:n mukaan E34 540:n levyn halkaisija on 265mm http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=21&fg=05

                    Ota tästä taas nyt selvää, kumpi on oikeassa minä vai varaosaliikkeen tietokone

                    Comment

                    • kake
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2002
                      • 590
                      • Kerava

                      #11
                      Originally posted by pheno View Post
                      Varaosa myyjä tyrkkäs LUK:n kytkintä, osanr. 624225100. Täältä katottuna ei taida kyllä passata tuohon E34 540:iin:



                      tuon levyn halkaisija 240mm. ETK:n mukaan E34 540:n levyn halkaisija on 265mm http://www.realoem.com/bmw/showparts...08&hg=21&fg=05

                      Ota tästä taas nyt selvää, kumpi on oikeassa minä vai varaosaliikkeen tietokone

                      Kyllä ne mullekin muutamassa paikassa tyrkyttivät tuota 240mm kytkintä.
                      Ja oikea halkaisija oli tuo 265mm, auto siis 740 E38 -94.
                      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                      Comment

                      • pheno
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1995
                        • Tampere

                        #12
                        Mahtaisko tuon LUK- valmistajan sivuilta löytyä jotain kataloogia? www-sivut löyty mutta ei mitään katalogeja

                        Comment

                        • Nilsson
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 65
                          • Helsinki

                          #13
                          KL-varaosat tarjos mulle asetelman, levyn ja painelaakerin hintaan 450€, taidan ottaa sieltä, en jaksa enää metsästää...

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1995
                            • Tampere

                            #14
                            Kuvia kytkimen vaihdosta

                            Eilen tuli vaihdettua uusi kytkinlevy,asetelma ja painelaakeri. Kyllä tuntuma muuttui radikaalisti. Ottaa tosi alhaalta ja tiukasti kiinni verrattuna vanhaan. Pari kertaa olen jo onnistunut sammuttamaan koneen valoihin uudella kytkimellä . Samalla tuli kaikki vaihteiston puslat ja osat vaihdettua sekä vaihdesiirtäjän vuotava stefa, vaihdekeppi jämäköityi huomattavasti.

                            Muutamia kuvia vaihto-operaatiosta:




                            Last edited by pheno; 27-05-2007, 22:38.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎