Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto E34 518->525

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • c-murder
    Newbiemmer
    • Jul 2004
    • 22

    Tekniikan vaihto E34 518->525

    Onko kellään tietoa et mitkä kaikki osat joutuu vaihtamaan?
    Varmaa hapuilua vuodesta -85
  • Erska
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 439
    • Tuusula

    #2
    Moottori, sen johtosarja, vaihdelaatikko, joudut laittamaan ABS-jarrut jos sulla niitä ei 518 ole vähintään isommat levyt, taakse kallistuksen vakaajan, kardaani todennäköisesti...

    syyläri käy sama, letkut jousut uusimaan konehuoneeseen. Nämä nyt mitä tulee mieleen, aika iso homma, melkein parempi olis ostaa valmis auto....
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

    Comment

    • c-murder
      Newbiemmer
      • Jul 2004
      • 22

      #3
      No onhan se iso homma mut ei oo varaa ostaa alkuperästä 525. Olis nimittäin tarjolla halvalla kolaroitu 525 nii siitähän saa sit helposti kaikki tarvittavat osat. Mites ton muutoskatsastuksenkaa sit et pitääkö mulla olla joku Mallieroavaisuusdokumentti tai joku vastaava ja jos tarvii nii mistäköhän semmosen sais?
      Varmaa hapuilua vuodesta -85

      Comment

      • Samee
        BTCF Member
        • Mar 2006
        • 888
        • Valkeakoski

        #4
        www.realoem.com ja http://bmwfans.info/original/ pysyt vertailemaan osia.
        Kyllähän se helpottaa paljon projektia jossulla on valmis "elintenluovuttaja" vieressä.
        E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
        E30 316 4d '89
        E36 M3 Coupe '93
        F30 318d '13

        Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

        Comment

        • Henry
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 744
          • Kannus

          #5
          Johtosarjan kanssa voi tulla robleemia, jos sulla ei ole siinä 518:sessa abs jarruja. Voi joutua vaihtamaan koko auton johtosarjan.
          Mercedes-Benz cls 350
          530DA E60
          Ex:
          Audi A6 2.7 biturbo quattro
          523IA E39
          520 E34 2Kpl
          535 E34

          Comment

          • c-murder
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 22

            #6
            Ei oo abs jarruja tos 518
            Varmaa hapuilua vuodesta -85

            Comment

            • Henry
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 744
              • Kannus

              #7
              ok. Voin sanoa siinä tapauksessa että ei kannata moiseen projektiin ryhtyä olleskaan. Sulla menis prosentit yli 35:den. Jos autosi olisi edes 520:nen, abs jarruilla varustettu, niin sillon ei mitään ongelmia.
              Mercedes-Benz cls 350
              530DA E60
              Ex:
              Audi A6 2.7 biturbo quattro
              523IA E39
              520 E34 2Kpl
              535 E34

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Originally posted by Henry View Post
                ok. Voin sanoa siinä tapauksessa että ei kannata moiseen projektiin ryhtyä olleskaan. Sulla menis prosentit yli 35:den. Jos autosi olisi edes 520:nen, abs jarruilla varustettu, niin sillon ei mitään ongelmia.
                35 prosenttia ei ole enää mikään haamuraja kun kanta-autotarkastus on poistunut..

                Projektin järkevyyteen en ota kantaa.
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • Henry
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 744
                  • Kannus

                  #9
                  Originally posted by eeki View Post
                  35 prosenttia ei ole enää mikään haamuraja kun kanta-autotarkastus on poistunut..

                  Projektin järkevyyteen en ota kantaa.

                  ai, jaa et poistunu :think No sehän on hyvä juttu vaan rakentajille. Mulla toi autojen värkkääminen on vähän jäänyt, nii ei noita nykysii pykäliä oo tullu tarkkailtuu.
                  Mercedes-Benz cls 350
                  530DA E60
                  Ex:
                  Audi A6 2.7 biturbo quattro
                  523IA E39
                  520 E34 2Kpl
                  535 E34

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Erska View Post
                    Moottori, sen johtosarja, vaihdelaatikko, joudut laittamaan ABS-jarrut jos sulla niitä ei 518 ole vähintään isommat levyt, taakse kallistuksen vakaajan, kardaani todennäköisesti...

                    syyläri käy sama, letkut jousut uusimaan konehuoneeseen. Nämä nyt mitä tulee mieleen, aika iso homma, melkein parempi olis ostaa valmis auto....
                    +perä, pakoputkisto, bensasysteemit, käytännössä koko auton sähköt, jousitus+iskarit, kardaani,ym. Eli prosentit liikkuu 40-45%:n tuntumassa.
                    Myydessä ko.prosenttipommista tuskin saat juurikaan enempää kuin mitä olisit saanut orggis 518:sta, joten työ ja panostettu pääoma on käytännössä revitty tuuleen. Aivan järjetön jo ajatuksenakin tänä päivänä, mikäli et saa ilmaiseksi kaikkia tarvittavia osia=autoa ja että joku tekee kossupullolla koko muutosprojektin katsastuksineen sinulle avaimet käteen periaatteella.
                    Ota vastaava työrupeama ylitöinä tai kakkoshommana iltatöinä ja huomaat että sinulla oli hyvinkin varaa e34 325:een myös ilmastoinnilla ja nahkasisustalla, eikä tarvitse myydessä kärsiä prosenttipommin myyntituskasta.

                    ja ps. AVK:lla on käytännössä lokasuojavikainen siisti e34 -93 540i joka lähtee seuraavalla pudotuksella eli n.3600€:llä. Eli 518 myyntiin ja täältä 540i alle, eikä työmäärää kaiken kaikkiaan ole yhtään enempää: http://www.autovahinkokeskus.fi/
                    Last edited by Hemi; 25-04-2007, 15:28.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎