Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 perän vaihto!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TIRAX
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 102

    E34 perän vaihto!!!

    Ideana on maustaa biimeriäni hieman ratakelpoisemmaksi lukkoperällä! Autona on BMW E34 518-90. Missä E34:sissa on lukko (ainakin M5) ja kuinka heposti se sujahtaa tohon mun biimeriin? Kertokaa kokemuksista ja kuvia saa pistää!

    Lukkoperä on vaan yks sadasta parannuksesta. Muut parannukset tulee hiljalleen sen tueks... Pistän prokkis threadin vasta moottori swapin kohalla ehkä...
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Kaikkiin e34:siin on saanut lukon. Kaupasta haet uuden lukkoyksikön niin se menee ihan heittämällä paikoilleen. M5:ssa on iso perä enkä usko sen olevan ihan bolt-on asennus.

    Mieti nyt mikä moottori sinne tulee, niin se perä sen mukaan ja välitys kohdalleen.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      518

      On kyllä niin surkeat lähtökohdat nyt että ei mitään rajaa, saat vaihtaa melkein kaiken koria lukuunottamatta että tosta kiulusta olis johonkin. Vai että ratapeli...
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • masi300
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 262
        • Pori

        #4
        Ittekin ensin aloin lukkee ihan mielenkiinnolla, mut kun tuo 518 tuli vastaan se pelkkä lukkokin jo maksaa sen varran mitä sun autos ja ratapeliä
        - Muutamia riisejä
        - Muutamia saksalaisia
        - Ex E36 325im -92 coupe saksanpommi
        - Ex E30 320i -84

        Comment

        • 325E
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1227
          • LAHTI

          #5
          Helmiä sioille....

          Originally posted by masi300 View Post
          Ittekin ensin aloin lukkee ihan mielenkiinnolla, mut kun tuo 518 tuli vastaan se pelkkä lukkokin jo maksaa sen varran mitä sun autos ja ratapeliä
          Jos 518:seen laittaa lukon se on kuin antaisi helmiä Sioille...
          tosiaan M5 Lukkoperän haaveilut ja käyvyydet on hukkaan
          heitettyä aikaa ja rahaa joten ...pistä lämä pohjaan siitä
          518:ta ja vaihda tekniikkaa tai autoa jos Lukkoperä
          vehkeistä haaveilet...ei millään pahalla vaan kokemuksella.

          325E

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            518 radalle :think Noh eihän siinä mitään, paitsi että en ainakaan itse alkaisi moiseen...

            Perä on typ.188 ja eikun sopivaa murikkaa metsästämään. 535/540/M5 lukkoperät ovat typ.210 mutta kyllä senkin sinne saa sovitettua, mutta vetareiden sopivuuden kanssa tulee ongelmia.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #7
              Millaisia ongelmia vetareiden kanssa tulee, onko ne eri mittaiset? Onnistuuko vetarien tumppien vaihtaminen 188->210? Onko kellään tarkkaa tietoa, mitä pitää tehdä jos vaihtaa 6 pulttisesta 8 pulttiseen perään, kenties semmoisen tehneenä?

              Mitä tarvitsee purkaa jos vaihtaa lukkoyksikön? Tarvitseeko shimmailla jotain?
              ex-535iA E34

              Comment

              • 325E
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1227
                • LAHTI

                #8
                Vaihtaa....

                Originally posted by an13 View Post
                Millaisia ongelmia vetareiden kanssa tulee, onko ne eri mittaiset? Onnistuuko vetarien tumppien vaihtaminen 188->210? Onko kellään tarkkaa tietoa, mitä pitää tehdä jos vaihtaa 6 pulttisesta 8 pulttiseen perään, kenties semmoisen tehneenä?

                Mitä tarvitsee purkaa jos vaihtaa lukkoyksikön? Tarvitseeko shimmailla jotain?
                Vaihtaa 8-pulttisen koko taka akseslisto ja modata , 8-pulttisen perään sopivaksi kardaanin takimmainen nivelosa tehdä se 8-pulttisella kardaanin takimmaisella nivelellä eli laittaa se 518:sen kardaanin takimmaiseksi osaksi.
                Vetarien tumppien vaihtaminen ei onnistu 210 mallissa on 10mm isompi stefan sisämitta ja taas 6-pulttisessa on kahta ulkomitoiltaan olevaa vetarin tumppia joissa on silti sama stefa mitta..tämä perustuu kokemukseen.
                Ainoaksi jää kertomani ensimmäinen modaus vaihtoehto.
                Jos joku haluaa alkaa leikkimään siihen tarvitaan ns. työkalut ja sellainen minulta löytyy E34 8-Pulttinen
                Lukkoperä 25% välitykseltään 3.64 leikin alku hinta on
                silloin 550
                Last edited by 325E; 29-04-2007, 22:39.

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  an13 :lle

                  Originally posted by 325E View Post
                  Vaihtaa 8-pulttisen koko taka akseslisto ja modata , 8-pulttisen perään sopivaksi kardaanin takimmainen nivelosa tehdä se 8-pulttisella kardaanin takimmaisella nivelellä eli laittaa se 518:sen kardaanin takimmaiseksi osaksi.
                  Vetarien tumppien vaihtaminen ei onnistu 210 mallissa on 10mm isompi stefan sisämitta ja taas 6-pulttisessa on kahta ulkomitoiltaan olevaa vetarin tumppia joissa on silti sama stefa mitta..tämä perustuu kokemukseen.
                  Ainoaksi jää kertomani ensimmäinen modaus vaihtoehto.
                  Jos joku haluaa alkaa leikkimään siihen tarvitaan ns. työkalut ja sellainen minulta löytyy E34 8-Pulttinen
                  Lukkoperä 25% välitykseltään 3.64 leikin alku hinta on
                  silloin 550
                  Jos taas sinulla (an13)on 535i:ssä siinä voi olla kahdenlaisia
                  vetarintumpin kokoja jos on isompi niin on myös kardaanin
                  kiinnitys 10mm eli minulla oleva Lukkoperä käy sinulle
                  heittämällä,olen tavannut 535i:ssä 8-pulttisia periä ja myöskin 6-pulttisia periä sen parhaiten näet kun kurkkaat auton alle...mikä perä sinulla nyt siis on.
                  Aikaisempi kirjoitukseni koski 518i:hin Lukkoperän Modausta....

                  325E

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by an13 View Post

                    Mitä tarvitsee purkaa jos vaihtaa lukkoyksikön? Tarvitseeko shimmailla jotain?
                    Ihan bolt-on homma, mutta 188 perään ei käy 210 lukkoyksikkö.

                    Comment

                    • TIRAX
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 102

                      #11
                      Jaahas... Ei kannata nauraa tolle 518, koska pian se syö M5:setkin! Niin ei toi 518 mitään merkitse, moottorin lähtee kuitenkin ja tekniikan vaihtaminen on jo aloitettu. En jaksa uutta auto ostaa, ompahan ruosteeton ahio! Sama runkohan se on kaikissa E34:sissa! Mutta siis pitää modata hieman enenminkin jos haluu käytetyn M5 lukkoperän (halpa) tohon asentaa?? Mites 518 vetari systeemit eroo esim. M5:sen systeemeistä???

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by TIRAX View Post
                        Mites 518 vetari systeemit eroo esim. M5:sen systeemeistä???
                        - 518:n vetari ei käy typ. 210 vetarintumpiin.
                        - typ. 210:n vetari ei käy 518:n pyörännavan puoleiseen laippaan.

                        Helpoin ratkaisu on tuo edellämainittu typ.210:n koko taka-akseliston vaihto.

                        P.S Saattaisi löytyä tuohon ISOperäiseen tukivarret ja vetarit...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • TIRAX
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 102

                          #13
                          Ok kiitti tästä, koko takaripustus uusiks sitte vaan. Luulen kuitenkin, että vasta talvella alkaa remppa ei pysty kesällä ku pitää olla baanalla...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎