Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34: TDS käynnistyy tosi huonosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    E34: TDS käynnistyy tosi huonosti

    Älkää heti sanoko että käytä searchia, koska olen jo sillä katellu, mutta kysytään nyt vielä apuja jos tulis jollain jotain uutta mieleen. Eli ostin vakuutusyhtiöltä kolaroidun 525Tds bemarin vuosimallia -95. Autolla ajettu 340tkm ja jne. Nyt sitten sain koneen takaisin paikalleen ja ekat testit tehtynä. Nyt ilmailujen yms jälkeen ei kuitenkaan ole käynnistyminen paljon parantunu. Eli lähtee tosi vaivalloisesti käyntiin olipa minkä lämpöinen kone tahansa(vaatii kaasun lähes pohjaan ja pitkän saaton startilla jotta jää käymään). Kylmänä myös ääntää kuin vanha diesel mersu eli kalisee tosi kovasti. Käynnissä ollessa toimii joten kuten, mutta varsinkin alakierrosväännöy on aika heikot eli kone alkaa toimimaan vasta kun mittarissa yli 3000 kierrosta.
    Siirtopumppu tankissa pyörii ja ei näy ilmakuplia suodattimelta tulevassa letkussa. Mittaristossa ei myöskään pala mikään vikavalo. Soitin myös entiselle omistajalle ja sanoi että auto toimi ennen kolaria hyvin ja lähti hyvin käyntiin jne. Ja akkukin kuulema melko uusi.
    kolari oli kyljessä eli ei oikeastaan konetilassa ole isoja tapahtunut, mutta nyt on hieman arvoitus että mitähän olisi kolarissa voinut tapahtua, kun tuntuu että ruiskuajoitus tai jokin on missä sattuu. Apuja kaivattaisiin, joten ehdotelkaa mitä tulee mieleen.
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
  • joni_wt
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 3627
    • Yka

    #2
    Kyllähän tuo minusta kuulostais että on pumpun ajotukset pielessä, jos kerran on vaikeuksia niin kylmällä ku lämpimälläkin koneella ja vieläpä käy kolisemalla.
    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

    Comment

    • ockelbo4500
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2007
      • 924
      • Sotkamo--Oulu

      #3
      no niihän se tuntuu että ajoitus ei ois kohdallaan, mutta en ymmärrä miten se ois yhtäkkkiä tossa kolarissa muuttunu. Ois varmaan tietysti hyvä lukea vikakoodit jossain, mutta kysynpä nyt kuitenkin eli voiko niitä lukea ns. kotikonstein mitenkään eli onko mahdollista lukea esim. yhdistämällä jotkin diagnoosipistokkeen liittimet ja kattomalla jostain merkkivalosta kuten joissakin muissa autoissa voi tehdä?
      BMW E84 X1 18dXdrive -14

      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
      Ex, E46 320 d Touring -01
      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

      Comment

      • ockelbo4500
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 924
        • Sotkamo--Oulu

        #4
        Joo tosiaan oli jotenkin siinä kolarissa ruiskupumppu pyörähtäny noin 6mm aikaiselle, en kyllä tiedä miten se on mahdollista mutta niin oli käynyt.
        BMW E84 X1 18dXdrive -14

        Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
        Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
        Ex, E46 320 d Touring -01
        Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

        Comment

        • JumBou
          Newbiemmer
          • May 2007
          • 2

          #5
          ...

          no rupesko se pelaamaan alakierroksillakin?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎