Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Orkkisvahvarin ohitus!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nartsa
    Bimmer Rookie
    • May 2007
    • 73

E34 M5 Orkkisvahvarin ohitus!

No terve! Olen uusi joukossanne ja tässä ensimmäinen postaukseni. Ostin -90 M5:sen. Orkkismankka oli koodilukossa ja hain pioneerin uuden mankan. Kaikki toimi luonnollisesti OK, paitsi ei ääniä. Siinä SoundSystem -hommassa on se orggisvahvistin tavaratilassa. Bemariekspertin kanssa yritimme "ohittaa" tuota vahvistinta mutta tuloksetta. Tuntuu että sinne tulee "plussia ja miinuksia", mutta lähtee vain plussia. Vissiin maadoitus tapahtuu vahvarin kautta runkoon. ELI: Miten ohitan tuon vahvistimen? Pitääkö vetää miinukset takaa mankalle, ja mites kun sielä on yliäänikajareita yms, niin jakosuodinpolitiikka?

Arvostaisin helvetisti apuanne, Bemujen lisäksi musiikki on intohimoni ja vituttaa ajella ilman.

Kiitos jo valmiiksi.

Niin, ja asiaa koskevia threadeja olen kyllä lukenut, mutta en löytänyt mitään "kädestäpitäen" -ohjetta asiaan.
    Last edited by Nartsa; 02-05-2007, 20:42. Reason: ööö
    Exät:
    Golf GTi -03
    MB 230CE -88
    Corolla -96
    525i -89
    M5 -91
    518i -91
  • Kale83
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 57
    • Hämeenlinna

En tiedä E34:stä mutta E36 328:ssa piti kytkeä Pioneerin johtosarjassa ne muistaakseni siniset (herätepiuhat) yhteen että mankka syötti herätettä auton johtosarjaan jolloinka orkkisvahvistin hörähti henkiin, koitahan tätä ensin jos et itse tätä hokaissut . Siellä oli ihan johdonpäät pyörimässä valmiina. Ihmettelin itsekin pitkät tovit että mikäs helkkari siellä nyt on vikana kun orkkiskasettimankalla toimi hyvin ja uudella Pioneerilla ei millään.
    BMW E36 318iS '93
    Audi TT 3.2 quattro '07
    Audi A6 2.7 biturbo quattro '02
    Peugeot 306 S16 2.0 16v '94
    Peugeot 605 SV24 3.0 24v V6 '91
    VW Caravelle T3 1.9 TD '87

Comment

• Nartsa
      Bimmer Rookie
      • May 2007
      • 73

Kiitos vinkistä, mutta ei toimannut... :think
      Exät:
      Golf GTi -03
      MB 230CE -88
      Corolla -96
      525i -89
      M5 -91
      518i -91

Comment

• Nartsa
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 73

Olen suht hyvä englannissa mutta jotenkin tuo ei suomennu. Jos joku voisi niin olis mahtavaa.
        Exät:
        Golf GTi -03
        MB 230CE -88
        Corolla -96
        525i -89
        M5 -91
        518i -91

Comment

• Epäuskollinen autoilija
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 365
          • Espoo

Originally posted by Nartsa View Post
          No terve! Olen uusi joukossanne ja tässä ensimmäinen postaukseni. Ostin -90 M5:sen. Orkkismankka oli koodilukossa ja hain pioneerin uuden mankan. Kaikki toimi luonnollisesti OK, paitsi ei ääniä. Siinä SoundSystem -hommassa on se orggisvahvistin tavaratilassa. Bemariekspertin kanssa yritimme "ohittaa" tuota vahvistinta mutta tuloksetta. Tuntuu että sinne tulee "plussia ja miinuksia", mutta lähtee vain plussia. Vissiin maadoitus tapahtuu vahvarin kautta runkoon. ELI: Miten ohitan tuon vahvistimen? Pitääkö vetää miinukset takaa mankalle, ja mites kun sielä on yliäänikajareita yms, niin jakosuodinpolitiikka?

Arvostaisin helvetisti apuanne, Bemujen lisäksi musiikki on intohimoni ja vituttaa ajella ilman.

Kiitos jo valmiiksi.

Niin, ja asiaa koskevia threadeja olen kyllä lukenut, mutta en löytänyt mitään "kädestäpitäen" -ohjetta asiaan.
          Luultavasti homma sama, kuin -92 vuosimallin 850 bemussa. Suurin ongelma tuossa hifisysteemissä on, että autossa on 4 erillissarjaa. Yks joka nurkalle. Jos haluat heittää kuikkaan tuon vahvistimen, niin sinun täytyy hommata joka nurkkaa varten jakosuodin.

Luultavasti helpommaksi tulee vaihtaa myös kaikki kajarit samaan syssyyn. Itse jätin vahvarin vaihtamatta ja kytkin mankan tuohon orkkis vahvariin. Ainakin tuossa 850:ssä noihin sisääntuloihin piti yksinkertaisesti vaan kytkeä mankan kajarilähdöt. Plussat plussiin ja miinukset miinuksiin. Ainakin tuossa kasipätkän vahvarissa oli niin, että joka nurkalle oli oma plussa ja miinuksia oli vasemmalle puolelle oma ja oikealle oma.

Kaikki plussat piti kytkeä omiin nurkkiinsa, mutta miinuksiksi riitti, että otti yhden miinuksen oikealta ja yhden vasemmalta. Kaksi jäljellejäänyttä sai jättää kytkemättä.

Kytkentäkaavio löytynee googlesta vahvistimen tyyppinumerolla hakemalla.
          Maserati 4200 Coupe GT
          Ford focus 1.6i
          ex:
          BMW 320d E90 -05
          Porsche boxster 986 2.5 -98
          VW Golf 1.6 -90
          BMW 850i -91
          Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
          BMW 316i E36 -91
          Nissan Sunny 1.3 -87
          Ford Scorpio 2.0i

Comment

• jsa014
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1651
            • Turun Pallivaha

No minä ainakin ostin Biltemasta adapterin jonka iskin uuden soittimen ISO-liittimen ja auton oman liittimen väliin ja kaikki toimi niinkuin ennekin.
            Last edited by jsa014; 03-05-2007, 08:42.
            316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎