Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:sen nivomatic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toinen MUUMI
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2002
    • 203
    • Rovaniemi

    E34:sen nivomatic

    Koitin hakua mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Eli auto on 525 -93 touring ja vaihdoin nivomatic-takaiskarien tilalle normaali kaasuiskarit kun laitoin alustasarjan ja tukin ne letkut jotka menivät iskareille. ongelmana on että heti kun kierrokset nousee yli tyhjäkäynnin niin kuuluu ääni, joka ilmeisesti on sen järjestelmän pumppu mikä huutaa, ohjaustehostin toimii normaalisti eikä äännä käännettäessä.

    Joku muukin on varmaan vaihtanut vastaavaan normi-iskarit, miten olette ongelman ratkaisseet vai tuliko tuommoista ongelmaa? Vikatekstejä ei ilmestynyt ainakaan vielä mittaristoon?
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #2
    Ite tein sillä tavalla, että otin sieltä perän vierestä sen tangon pois, josta nivomatic huomaa että perä ei ole oikealla korkeudella. Sen akselin siitä säätimestä lukitsin paikoilleen. Sitten tulppasin ne letkut, jotka tulee sinne iskareille vaan pultilla ettei mee likaa jos joskus haluaa homman taas pelittämään.

    Jos ratkaisun haluaa tehdä sillain että kierrättää nesteet vaan takaisin niin aika helposti onnistuu kun siitä kuskin puolen takarattaan takaa ottaa ja laittaa ne hydraulinesteen kierrot yhteen. Onnistuu muuten aika näppärästi volkkarin (olikohan jetta) jarruletkulla- on just oikean mittainen ja tottakai oikeilla nipoilla.
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • aryhanen
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 69

      #3
      Painepuolelta paluuseen pitää yhdistää eikä tulpata!

      Nyt se pumppu yrittää tunkea painetta suljettuun putkeen ja pumpun ylipaineventtiili (ääni kuuluu) estää pumppua hajoamasta.

      -AR

      Comment

      • aryhanen
        Bimmer Rookie
        • Jul 2005
        • 69

        #4
        Olisiko muuten teistä kummallakaan myydä minulle toimivaa säätöventtiiliä? Siis sitä taka-akselilla olevaa johon putket menee. Jos on, niin laittakaa privaa.

        -AR

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #5
          Originally posted by aryhanen View Post
          Painepuolelta paluuseen pitää yhdistää eikä tulpata!

          Nyt se pumppu yrittää tunkea painetta suljettuun putkeen ja pumpun ylipaineventtiili (ääni kuuluu) estää pumppua hajoamasta.

          -AR
          Molemmat toimii mutta parempi toki tuo niinkuin neuvoinkin tuossa helpon paikan ja jopa että millä parin euron valmiilla letkulla sen saa kierrätettyä paineen suoraan paluuseen.

          Löytyy melkeen joka varaosa liikkeen hyllyltä semmonen letku.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • toinen MUUMI
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2002
            • 203
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by aryhanen View Post
            Olisiko muuten teistä kummallakaan myydä minulle toimivaa säätöventtiiliä? Siis sitä taka-akselilla olevaa johon putket menee. Jos on, niin laittakaa privaa.

            -AR

            Kiitoksia avusta, sain metelin loppumaan.

            Oli tuo minun säätöventtiili sen verran haperon näköinen että tuskin on iskussa.

            Comment

            • jupiler
              Newbiemmer
              • Jan 2003
              • 26
              • Espoo

              #7
              Moi
              Jäi pikkasen epäselväksi noi letkujen yhdistelyt. Eli meneekö näin:?
              Tandem-pumpun tasonsäätölähtö yhdistetään ohjaustehostinlähtöön, mutta minkälaisilla liittimillä/letkuilla. Tasonsäätöpumppuhan kehittää sen 130 bar, eikai ohjaustehostinpuolella niin kovat paineet ole ? Jos sitten taas tasonsäätölähtö suoraan paluuseen, niin eiks ne öljyt lennä vauhdilla säiliöstä pihalle? Eli neuvoja tarvitaan vaikka rautalangasta vääntämällä homman kuntoon saamiseksi.
              Kiittäen t.Masa

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2028
                • Riihimäki

                #8
                Löytyy ohje - laitoin sulle privaa.

                Comment

                • vetec
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 1
                  • kotka

                  #9
                  e34 nivot

                  moi
                  löysin vanhan topicin aiheesta nivojen poistaminen eli itsellä olis aiheellinen projekti kun ajattelin alusta sarjan laittaa niin olit vastannut privana ohjeita Jubilerille.... niin olisitkos voinut samat ohjeet minulle laittaa?
                  lähinnä mitkä pumpulta lähtevät voidaan kytkeä yhteen?
                  -Late

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎