Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 520i -89 tehoja lisää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Salo
    Newbiemmer
    • Oct 2006
    • 7

    e34 520i -89 tehoja lisää?

    Mitä olisi mahdollisuuksia jotta saisi tuollaiseen vanhaan lotjaan lisättyä tehoja? Kertokaahan ideoita ja omia kokemuksia mikä modaus on tuonut minkäkin verran tehoa, ja hinta- & vaikeusluokkaa projektille.

    Olisi siis tarkoitus kesällä koittaa hieman hommata bimmeriä pirteämmäksi, kun tuo autonvaihto olisi vielä niinkin kallis projekti, että josko tuolla lotjalla vielä vuoden selviäis.
    Last edited by Salo; 09-05-2007, 08:26.
  • Shuko
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 739
    • Forssa

    #2
    Aika vakioaihehan tämä on, olisi varmaan löytynyt searchilla jo threadi jos toinen. Jokaisessa aiemmassa on myös tämä paras keino...

    myyt pois ja ostat 535



    Last edited by Shuko; 09-05-2007, 08:38.
    G31 520d M-Sport '18
    Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

    Comment

    • Salo
      Newbiemmer
      • Oct 2006
      • 7

      #3
      Noh, oletetaan että tämä myynti ja uuden osto ei olisi vaihtoehto, mitäköhän tuollaisia löytäisi? Katselin searchilla ja löysinkin mukavasti, mutta olisi mukavaa saada uusia mielipiteitä.

      Kukaan koittanu knfilterssin ilmansuodatinta? Lupaa paljoa tekstissä, onkohan uskomista, esim. ei koskaan tarvi vaihtaa jne.

      Factory direct K&N replacement air filters, air intakes, oil filters & cabin filters. KNFilters.com - the official site for performance filtration products.

      Comment

      • Shuko
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 739
        • Forssa

        #4
        Kartiota harva täällä varmaankaan suosittelee laittamaan, mutta vakioboksiin voit vaihtaa filtterin. Sillä voi ehkä, kai, saada max 8hp yläkierroksilla.
        G31 520d M-Sport '18
        Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

        Comment

        • MarQu
          Moderator
          • Mar 2006
          • 5521
          • Vaasa

          #5
          Benzinon lastu on yks vaihtoehto, tosin mitään huimaavaa sillä ei saavuta mutta aina jotain pientä samoin peltisarja on hyvä vaihtoehto.
          sigpic

          Comment

          • Shuko
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 739
            • Forssa

            #6
            Lainaten yhdestä toisesta threadista, pari googletettua dynotulosta:

            10k miles, 1998 Pontiac Firebird Formula
            Of course, our net gain was 1.5 hp. Hardly persuasive. Where was the extra horsepower?


            Cadillac 1998 Aurora, with the 4.0L Northstar engine
            Modified air box with K&N panel filter: +1 peak HP (at best), +3 ft-lbs peak torque. Gains of 6 HP from 4,600 to 4,900 rpm, plus gains of 2 to 3 HP throughout much of the HP curve. Gains of up to 8 ft-lbs of torque from about 4,640 to 4870. Past 5200, no additional torque.


            6 hp is the gain in peak wheel HP, but the charts are showing a 1 to 5 hp gain in the 3600 ro 4300 rpm range, where a 5 hp gain is 10 to 15 % of the power being produced.
            G31 520d M-Sport '18
            Ex: E61 530dA M-Sport, E38 750i, E32 740, E32 735iA Kailine

            Comment

            • Henry
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 744
              • Kannus

              #7
              Mulla oli aikoinaan E:34 520:sissä lastu, vapavirtaussuodatin (paneli), ja putkisto. Ainakaan noilla ei tehoa saanut juuri ollenkaan. En siis suosittele.
              Mercedes-Benz cls 350
              530DA E60
              Ex:
              Audi A6 2.7 biturbo quattro
              523IA E39
              520 E34 2Kpl
              535 E34

              Comment

              • [pmp]
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 647
                • Vantaa

                #8
                Jep, hukkaan menee useampi satanen. Elikkä laita vaikka pienemmät renkaat nii kiihtyy kovempaa
                F31 335dx m-sport
                Ex F10 535d m-sport
                Ex E30 325i
                Ex E36 325td
                Ex E30 320i

                Comment

                • Harri G
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 9041
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by [pmp] View Post
                  Jep, hukkaan menee useampi satanen. Elikkä laita vaikka pienemmät renkaat nii kiihtyy kovempaa
                  Niin. Tai viskaat vararenkaan ja tunkin mäkeen, tai pidät tankissa kymmenen litraa bensaa max niin sama on vaikutus

                  Ei mutta ihan oikeesti. Varmasti olet jo huomannut, että autosi ei ole mikään ohjus. Vastaus miten saat sen kulkemaan on, että vaihdat koneen, tai isket nykyisen kylkeen ahtimen. Kuitenkin lopputulos on, että aina joku kulkee kovemmin, tai kiihtyy nopeammin. Suosittelisin, että kärvistelet sen nykyisen kokoonpanon kanssa vaikka sen vuoden ja sitten vaihdat kokonaan tykimpään vehkeeseen. Ymmärrän kyllä, että pitäis saada tehoa siihen vehkeeseen. Kun vaihdat ilmansuodattimen ja lastun, huomaat että rahaa meni 130€, eikä kulku muuttunut oikein mihinkään. Trust me, laita nekin rahat säästöpossuun

                  Lisäksi voit ajatella, että joku ajaa 518i:lläkin, kyllä se sinun kokoonpano nyt sen pesee!
                  E39 ja E91

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3450
                    • Janakkala

                    #10
                    Originally posted by Salo View Post
                    Mitä olisi mahdollisuuksia jotta saisi tuollaiseen vanhaan lotjaan lisättyä tehoja? Kertokaahan ideoita ja omia kokemuksia mikä modaus on tuonut minkäkin verran tehoa, ja hinta- & vaikeusluokkaa projektille.

                    Olisi siis tarkoitus kesällä koittaa hieman hommata bimmeriä pirteämmäksi, kun tuo autonvaihto olisi vielä niinkin kallis projekti, että josko tuolla lotjalla vielä vuoden selviäis.
                    Voi kristus sentään... unohda koko homma. Ja säästä nuokin rahat johonkin järkevämpään asiaan.
                    Vaihdat autosi suosiolla tehokkaampaan malliin, eli niillä ns viritys rahoilla maksaa ennemmin välirahaa siihen tehokkaampaan versioon.
                    Kun ei sitä tehoa kuitenkaan halvalla saa...
                    Tai jos on pakko saada lisää nallia niin laita nossivehkeet kiini.
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • SeWentwenty
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2006
                      • 166
                      • Tampere

                      #11
                      Joo itsellä kanssa eka bmw eli e34 520 -89. Täytyy myöntää, että on toi aika lahna tolla koneella. Ja nyt kun kesä hommiin kohta pääsee niin on ollut suunnilemissa jotain 525:sta tai sitten jotain kolmosta..

                      Comment

                      • Madfexx
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 3646
                        • Lempäälä

                        #12
                        Kyllähän se niin vaan on, ettei mitään oikotietä onneen tässä asiassa löydy. Eli ei tuon 520i:n piristäminen halvalla ja helposti ole oikein mahdollinen yhtälö. Vapaavirtaussuodattimiin sun muuhun humpuukiin ei mielestäni kannata tuhlata, ja nuo oikeasti toimivat viritystavat maksavatkin sitten jo sen verran, että auton vaihto tulee melkeinpä halvemmaksi. Eli kyllä se on vaan niin, että rahaa säästöön ja kun tilin saldo sallii, niin isompikoneista Bemaria alle... No can do.
                        Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                        Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                        Comment

                        • Bmw Master
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 13155
                          • Kokomo

                          #13
                          Mitä täällä uunoillaan? Tuon m20b20:sen viritys maailman helpoimpia hommia.

                          2,3:sen kampura ja männät, kansi työt ja motronicin uudelleen ohjemointi. Avot ja 160hv helposti. 2,5:sen imusarja, isompi kaasuläppä, peltisarja ja putkisto, 175hv mahdollista. Paremmalla nokalla lisää...

                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 972
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            #14
                            mun mielestä ei se auton vaihto kauaa tee onnelliseksi. ite ostin tuon 528 puoli vuotta sitten ja nyt jo kyllästynyt ku tuntuu niin laiskalta, seuraavaksi hommaan talliin e30 turbotus mielessä, kunhan saan muut romut pois tallista. mitä uudemman ja tehokkaamman auton ostaa, niin myös paino nousee ja tappaa vetoja. käyttöauton viritys on ihan turhaa, hommaa sellaisen aihion mihin voi upottaa 0,5 vuoden palkat, niin johan on mukavaa. kaikki kiva maksaa, se on kylmä totuus
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • SledgeHammer82
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 1651
                              • Pk-seutu

                              #15
                              Tässäpä melko tyhjentävä pläjäys m20-moottorin virittämisestä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎