Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valojen suuntaus sähkösäädön kanssa? (e34)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ttsalo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 38
    • Helsinki

Valojen suuntaus sähkösäädön kanssa? (e34)

Onko asia todellakin niin, että sitä mihin valot näyttävät kun sähköinen korkeussäätö on nollassa, ei voi mitenkään korkeussuunnassa säätää? Kuulostaa hiukan omituiselta kun ohjekirja kuitenkin käskee pitämään säätimen nollassa aina kun kyydissä ei ole kuormaa. Onko BMW:n insinööri tosiaan funtsinut että perusasento näyttää aina oikein?

Tässähän tulee ongelmia ainakin keulan madaltajille kun valoja ei saakaan näyttämään ylemmäs millään konstilla (ja mulle kun vaihdoin H4-umpiot H1-lähivalojen tilalle, ja nyt näyttää liian alas).
    2003-2005 315 '83
    2005-2011 525ix '94
    2011-2017 330xi '00
    2017-???? 525i '04
  • an13
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 260

Kyllä niitä voi säätää. Maskissa on sekä pitkille että lyhyille umpioille 2 reikää molemmille, joiden takana on ruuvinkannat joilla säätyy sivuttain että ylösalas. Moottori sitten säätää lyhyitä vielä sen päälle ylös ja alas. Itse asiassa korkeussäädon ruuvi on sama mitä moottori liikuttaa. Jos se on ruuvattu tappiin eikä riitä, niin jotain on pielessä umpioden kiinnitysten kanssa.

Maskit on helppo ottaa pois niin näkee konstruktion paremmin. Kolmaskin ruuvin näköinen siellä on, mutta se toimii kiinteähkönä kiinnityspisteenä.
    Last edited by an13; 10-05-2007, 19:56.
    ex-535iA E34

Comment

• ttsalo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 38
      • Helsinki

Originally posted by an13 View Post
      Kyllä niitä voi säätää. Maskissa on sekä pitkille että lyhyille umpioille 2 reikää molemmille, joiden takana on ruuvinkannat joilla säätyy sivuttain että ylösalas. Moottori sitten säätää lyhyitä vielä sen päälle ylös ja alas. Itse asiassa korkeussäädon ruuvi on sama mitä moottori liikuttaa. Jos se on ruuvattu tappiin eikä riitä, niin jotain on pielessä umpioden kiinnitysten kanssa.

Maskit on helppo ottaa pois niin näkee konstruktion paremmin. Kolmaskin ruuvin näköinen siellä on, mutta se toimii kiinteähkönä kiinnityspisteenä.
      Ei se kyllä noin näyttänyt mulla toimivan... :think Moottori ei liikuta mitään ruuvia, vaan työntelee vain tankoa edestakaisin. Lyhyiden valojen alimmassa korvakkeessa (elikkä korkeussäätö) oleva muoviholkki tuli taas suoraan moottorin varren päähän kiinni ilman mitään säätömahdollisuutta... ja moottori taas on kiinteästi kiinni valokehyksessä. Mulla oli kyllä toiselta puolelta koko valohässäkkä irti kun selvittelin asiaa.
      2003-2005 315 '83
      2005-2011 525ix '94
      2011-2017 330xi '00
      2017-???? 525i '04

Comment

• an13
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 260

Originally posted by ttsalo View Post
        Ei se kyllä noin näyttänyt mulla toimivan... :think Moottori ei liikuta mitään ruuvia, vaan työntelee vain tankoa edestakaisin.
        Se tanko ruuvaantuu käsipelillä moottorin sisään ikäänkuin ja siitä tulee se ruuvisäätövara, sen päässä pitäisi olla siis ristipääkanta.
        ex-535iA E34

Comment

• Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

Josta tulikin mieleen että taitaa olla FAQ:n paikka tälläkin...
          Last edited by Leka; 11-05-2007, 14:52.
          sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍