Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 535i vaihdelaatikko vuotaa öljyä?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raputurkki
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 545
    • Suomi

E34 535i vaihdelaatikko vuotaa öljyä?

Huomasin, että autotallin eteen ilmestyy peukalonpään kokoisia öljyläikkiä. Omasta mielestäni öljy vuotaa vaihdelaatikosta, eikä moottorista. Mitenköhän ongelmaa kannattaisi lähteä ratkaisemaan. Onko veikkauksia? Itse voisin kuvitella vaihdelaatikon tiivisteiden olevan lopussa ja vuotavan, tai joidenkin pulttien vaan olevan löysällä ja sen takia aiheuttavan vuotoa.

Millanen operaatio yleensä noiden vaihdelaatikon öljyvuotojen korjaus on? Mietin vaan, että tartteeko koko laatikko irrottaa, jotta ongelma saadaan korjattua ja esim. tiivisteet vaihdettua. Mulla ei itellä ainakaan ole resursseja ruveta laatikkoa irrottamaan, joten sitten täytyy viedä auto pajalle.

Montakohan tuntia töitä joku pajakin velottaa laatikon irrotuksesta?
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

Originally posted by Raputurkki View Post
    Huomasin, että autotallin eteen ilmestyy peukalonpään kokoisia öljyläikkiä. Omasta mielestäni öljy vuotaa vaihdelaatikosta, eikä moottorista. Mitenköhän ongelmaa kannattaisi lähteä ratkaisemaan. Onko veikkauksia? Itse voisin kuvitella vaihdelaatikon tiivisteiden olevan lopussa ja vuotavan, tai joidenkin pulttien vaan olevan löysällä ja sen takia aiheuttavan vuotoa.

Millanen operaatio yleensä noiden vaihdelaatikon öljyvuotojen korjaus on? Mietin vaan, että tartteeko koko laatikko irrottaa, jotta ongelma saadaan korjattua ja esim. tiivisteet vaihdettua. Mulla ei itellä ainakaan ole resursseja ruveta laatikkoa irrottamaan, joten sitten täytyy viedä auto pajalle.

Montakohan tuntia töitä joku pajakin velottaa laatikon irrotuksesta?

Riippuu aika pitkälti tuleeko öljy laatikon/moottorin välistä vai laatikon takapäästä?

Comment

• ville1b
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 220
      • asd

Öljypohjan tiiviste voi myös vuotaa, tai hyvällä tuurilla öljypohja voi olla vaan löysällä.

Mutta jos oot jo kattonu että se vuotaa jostain laatikosta päin niin ei sitten mitään..

Comment

• Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

Kiitoksia vastauksista. Seurailen nyt hetken, että vuotaako se jatkuvasti, vai oliko toi jotain pientä tiputtelua vaan. Pitää yrittää vielä paikallistaa toi vuoto tarkemmin. Uskaltaakohan tolla ajella, mikäli öljyn valumista ei ilmene enempää. Mulla on kuitenkin kohta huolto tulossa, joten voisin pyytää kattomaan tota öljyvuotoa huollon yhteydessä.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎