E34 Airbag valo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leka
    replied
    Originally posted by rounders View Post
    juu laitoin kun ei meinaa ratti kääntyä muuten ja oli vaikee saada mittari ulos.
    olin kyllä lukenut jostain ,että virtoja ei sais laittaa päälle.
    mutta kun kaveri sano ,ettei sillä ole mitään väliä.
    ei sille varmaan olekaan ollu kun ei sillä ole bägiä.

mitäs nyt , pitääkö se käydä jossain liikkeessä nollaamassa vai onko kotikonsteja ????
    Olisit vaan pitänyt oman pään ja ottanut akulta piuhat irti...

Pk-seudulla on useita foorumilaisia joilla on nollauslaite, kotikonstein ei saa bägin valoa nollattua.

Leave a comment:

• rounders
    replied
    juu laitoin kun ei meinaa ratti kääntyä muuten ja oli vaikee saada mittari ulos.
    olin kyllä lukenut jostain ,että virtoja ei sais laittaa päälle.
    mutta kun kaveri sano ,ettei sillä ole mitään väliä.
    ei sille varmaan olekaan ollu kun ei sillä ole bägiä.

mitäs nyt , .................................................. ......................................?

vähän kun taas vaivautui lukemaan. niin löytyi vastaus tähänkin tuolta toisesta topicista.
    Last edited by rounders; 07-10-2007, 19:23.

Leave a comment:

• pheno
    replied
    Originally posted by rounders View Post
    mulla taas kävi näin.

vaihdoin polttimot mittaristoon ja kun kytkin takaisin kiinni. niin airbagin valo
    vilkkuu jatkuvasti.

onko sattunut vastaavaa? jätinkö esim jonkun liittimen löysälle tai teinkö jotain muuta väärin.

auto on -91 535i
    On sattunut vastaavaa Olit ilmeisesti laittanut virrat päälle jossain kohtaan, kun mittaristo oli irti. Tästä jää vika päälle muistiin ja se pitää nollata.

Leave a comment:

• rounders
    replied
    mulla taas kävi näin.

vaihdoin polttimot mittaristoon ja kun kytkin takaisin kiinni. niin airbagin valo
    vilkkuu jatkuvasti.

onko sattunut vastaavaa? jätinkö esim jonkun liittimen löysälle tai teinkö jotain muuta väärin.

auto on -91 535i

Leave a comment:

• HIPO302
    replied
    Onnistuuko vianetsintä ottamalla vuorotellen liittimiä auki, eli ensin rattipylvään liitin, sitten se kiinni ja spiraalikehä auki, lopuksi spiraalikehä kiinni ja lopuksi itse bagi?
    Tai sitten vastakkaisessa järjestyksessä. Eikö silloin saa vikaa paikallistettua??

Leave a comment:

• M_Power
    replied
    Originally posted by HIPO302 View Post
    Ostin Peake Research testerin täältä: www.mobitive.com ja testeri näyttää viaksi: Firing circuit - Drivers side.
    Mitkä kohdat kannattaa tsekata?
    Ratin sisällä oleva liitin airbagiin, ratin takana oleva spiraalikehä. Aikanaan tuli korjattua tuollainen.
    Vaatii luonnollisesti sitten vielä sen vikakoodin kuittauksen, kun yhteys on ok.

Leave a comment:

• M_Power
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Vikakoodit yritettiin lukea, mutta bägin ohjausyksikköön ei saatu yhteyttä. Onko kellään ajatusta missä vika voisi olla?
    Ohjausyksikkö rikki tai johtosarjassa vikaa. Tuollaisen diagnoosin antavat myös BMW:ltä.

Leave a comment:

• HIPO302
    replied
    Ostin Peake Research testerin täältä: www.mobitive.com ja testeri näyttää viaksi: Firing circuit - Drivers side.
    Mitkä kohdat kannattaa tsekata?

Leave a comment:

• Leka
    replied
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Ja kun Lekakin näyttää olevan online niin otetaas uppia mun kysymykseen.
    Mä olen yrittänyt pysyä noista ilmatyynyautoista sen verran kaukana että enpäs osaa sanoa, vikakoodin perusteella tietty koneelta löytyy jotain tarinaa. Takapenkin alla oleva sulake #47 näyttää liittyvän jollain tapaa purkkapalloihin, joten onko ehjä?

Se ettei testeri saa yhteyttä ohjainyksikköön ei vaikuta lupaavalta.

Edit: Eipä liitykkään sulake #47 vielä -92:ssa paukkupallukoihin.
    Last edited by Leka; 31-07-2007, 20:28.

Leave a comment:

• Carbonfiber
    replied
    Ja kun Lekakin näyttää olevan online niin otetaas uppia mun kysymykseen.

Leave a comment:

• Carbonfiber
    replied
    Samaa topiccia lainatakseni. Eli mulla on autossa sellanen vika, että kun laittaa sytytysvirran päälle Airbag-valo rupeaa vilkkumaan ja jää vähän ajan päästä palamaan.

Vikakoodit yritettiin lukea, mutta bägin ohjausyksikköön ei saatu yhteyttä. Onko kellään ajatusta missä vika voisi olla? Joku sulake? Voiko toi ohjainyksikkökin mennä solmuun ja pystyykö sen ite vaihtamaan helposti ilman koodailuja jostain purkuautosta otettuun?

Ois kiva saada järjestelmä pelaamaan leimaan mennessä, joka on marraskuussa.

Leave a comment:

• HIPO302
    replied
    Originally posted by Leka View Post
    02->AIRBAG IGNITION CIRCUIT - DRIVERS SIDE - DEFECTIVE
    Spiraalikehä on ehjä.

Leave a comment:

• HIPO302
    replied
    Porvoosta itään päin Kouvolan suuntaan 6- tien varrella.
    Voisihan sitä yrittää selvittää tarkemmin. Ongelma käy jo haasteesta. Vika tuli "pysäköityyn, sammutettuun" autoon, se ihmetyttää. On varmaan lyönyt vian päälle käännettäessä virta-avainta käynnistyksen yhteydessä.

Leave a comment:

• Carbonfiber
    replied
    Kas, kas. Autossa on jonkinlainen varashälytin. Kauko-ohjattu keskuslukitus vaikuttaa jotenkin jälkiasennuspeliltä, sillä avaimenperä jossa kauko-ohjaus, ei ole orkkis BMW. Varashäly on varmaan Gyntterin asentama, sillä se näyttää olleen autossa aika kauan. Millä tavalla alkuperäishäly on näissä E34 toteutettu? Onko se jollakintavalla edes mukana Airbagkuvioissa? Mitä kertoo virhekoodi 02, se tulee esiin kun muuttaa ohjelmassa auton vuosimalliksi 1994, koodi 66 ei näy samanaikaisesti.
    OT: Missäpäin vaikutat, että oisko mun vikakoodit mahdollista lukaista?

Leave a comment:

• Leka
    replied
    Mitä kertoo virhekoodi 02, se tulee esiin kun muuttaa ohjelmassa auton vuosimalliksi 1994, koodi 66 ei näy samanaikaisesti.
    02->AIRBAG IGNITION CIRCUIT - DRIVERS SIDE - DEFECTIVE

Leave a comment:

Working...
X