Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 M5 Kytkimen kiristysmomentti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkdM5
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 71

    E34 M5 Kytkimen kiristysmomentti

    Yrittänyt etsiä vaikka mistä mutta ei oo osunu silmään vielä, elikkä kuten otsikko sanoo niin mikä tuon kytkinlevyn oikea kiristysmomentti on ?.
    e34 M5 3.8 -94
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by tkdM5 View Post
    Yrittänyt etsiä vaikka mistä mutta ei oo osunu silmään vielä, elikkä kuten otsikko sanoo niin mikä tuon kytkinlevyn oikea kiristysmomentti on ?.
    Tarkoittanet asetelman 8mm pultteja.Hyvänä nyrkkisääntönä on noin 3kg->30Nm.Varmuudeksi voi vielä laittaa lukkoliimaa.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • tkdM5
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 71

      #3
      Miten muuten ootte saanu ne muutama torxin sieltä laatikon päältä irrotettua, Mulla ne on niin jumissa eikä sinne oikeen saa mitään työkaluakaan. Voiskoha koneen kiinnikkeitä löysätä ja kallistaa sitä vähän että sais laatikkoo alaspäin.. Tai sitte ei auta ku nostaa kone pois
      e34 M5 3.8 -94

      Comment

      • pheno
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 1995
        • Tampere

        #4
        Itse käytin kahta jatkovartta ja nivel siihen päähän

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          laatikon kannatinrauta irti jolloin moottorin takapää tipahtaa alaspäin ja laatikko on kallellaan taakapää jonkun verran alaspäin kallellaan, jolloin on tilaa pistää kunnolla jatkovarsia, sit sopiva torx hylsy, ja pulttipyssyllä ampuu sen. en muulla keinolla lähtis pois ottaan. 2 tuntia mulla meni kun otin putkiston, kardaanin lootan, vp:n kytkimen jne pois, korjasin yhden vian ja pistin rojut takas. joten turha lähtee pataa pois nostaan.

          helpottaa kummasti jos ei ole kunnon kytkimen keskitystyökalua että poraa rasiaporalla reijän lootan alle kytkinkoppaan jolloin voi jättää asetelman pultit löysälle jolloin loota menee todella helposti paikoilleen, ja kun loota on paikallaan niin sit vasta kiristää asetelman pultit
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • kp21121
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2012
            • 240
            • Tampere

            #6
            Mikä on S38 moottorin vauhtipyörän 12.9 pulttien kiristysmomentti?

            Comment

            • hegemon80
              BTCF Member
              • Aug 2013
              • 207
              • Vantaa

              #7
              Vauhtipyörän kiristysmomentti on 113-130Nm.
              BMW M5 E34 -89 "Ämmä"
              BMW X5 40d E70 -10
              EX: BMW 530xD F11 -11 "NoName"
              EX: BMW 530D E60 -03 "Bea"
              EX: BMW 520 E39 -02 "AZN"
              EX: BMW 520 E34 -94 "Biojäte"


              https://youtube.com/@nightbreakerracing

              Automax.fi

              Comment

              • kp21121
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2012
                • 240
                • Tampere

                #8
                Originally posted by hegemon80 View Post
                Vauhtipyörän kiristysmomentti on 113-130Nm.
                Kiitos paljon. Tämä löytyi omista materiaaleistanikin lopulta, ihmettelin vain suurta toleranssia. Ajattelimme asettaa avaimeen 120 Nm ja laittaa lukitteen, kuten pulteissa olikin.

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  #9
                  Pyöriviin osiin lukite on kyllä mielestäni aina paikallaan, vaikkei sitä korjaamo-ohjeessa aina vaadittaisikaan.

                  Ennen tätä pultinreikien ja pulttien puhdistus vielä bräkkiksellä, niin ovat puhtaita kaikesta rasvasta, ja lukite toimii oikein.

                  Comment

                  • Mikkeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2011
                    • 805
                    • Suomi

                    #10
                    Kannattaa putsata tapilla ne kierteet ja mahdollisesti uusia pultit.

                    Pelkkä bräkis ei vie kuin rasvan.
                    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                    TDS osaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎