Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tdsa ei tykkää lastusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tumppa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1812
    • Oulu

    E34 525tdsa ei tykkää lastusta

    Eli tuohon mun tds:ään on kokeiltu pariakin eri lastua ja kummallakin lastulla lähtee käymään, mutta käy kovilla kierroksilla ( n. 3000rpm "tyhjäkäynti" ) ja rumasti eli ei toimi..missä voisi olla vika? Auto pelaa vakio-ohjelmalla muuten hyvin, mutta lämpömittari nousee mielestäni ehkä erikoisen nopeasti kylmästä koneesta normaalilämpöön eli n. 2km taajamassa ajamisella. Voisiko lämpöanturit vaikuttaa noin paljon? Vikakoodeja ei löytynyt BMW merkkihuollon testerillä...


    edit: lämpömittarihomma voisi olla mittaristovikakin...niitähän riittää näissä malleissa
    F31 320d LCI
  • Guest's Avatar

    #2
    Onko ruiskupumpun ajoitus katottu?

    Onko suodatin puhdas?

    Huohotin tukossa?

    Comment

    • Tumppa
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 1812
      • Oulu

      #3
      Originally posted by herrakani View Post
      Onko ruiskupumpun ajoitus katottu?

      Onko suodatin puhdas?

      Huohotin tukossa?

      Pumpun ajoitusta ei ole tarkistettu, mutta lähtee käymään aina todella nätisti ilman sahailuja ( pumppu on uusi/täysrempattu )

      Kaikki suodattimet uusia

      Huohottimesta en usko, että tukkeessa olisi..koska vakio-ohjelmalla toimii hyvin ja kulutus ja kaikki on kuin pitääkin...
      F31 320d LCI

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        veikkaisin että softassa vika.. eli lastussa. itellä toimii ihan moitteetta lastun kanssa.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • Tumppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1812
          • Oulu

          #5
          Softavikaan en usko, koska on kokeiltu kahta eriä lastua jotka kummatkin boksin numeroon ja piirin numeroon täsmääviä boksi 119 loppuinen ja piiri 644.
          F31 320d LCI

          Comment

          • Tumppa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 1812
            • Oulu

            #6
            kenelläkään samoilla numeroilla ja lastutettuna onnistuneesti?
            F31 320d LCI

            Comment

            • Guest's Avatar

              #7
              Mulla on perimätiedon mukaan joku lastu, voin kattoa tossa kunhan löydän. Lienee samoilla nurkilla kun bensasellaisessakin?

              Comment

              • Tumppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1812
                • Oulu

                #8
                Joo samasta paikasta löytyy. Tuo mun autohan on 5/92 joten suunnilleen sen ikäisestä voisi löytyä tuota samaa numeroa.
                F31 320d LCI

                Comment

                • ongelmalapsi
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1063
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  mun on samoilla numeroilla... ja lastuhan se sielläkin on.
                  -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                  -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                  -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                  -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                  -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                  Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                  GMC Topkick C6500 rollback -95
                  Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                  E46 330xiA -02
                  Chrysler neon -99

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Aa, mulla on skidisti uudempi sitten, 10/94 valmistettu.

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #11
                      Jaah, mulla on näemmä 181-loppuinen rasia ja tarraprintterillä tulostettu chippi mis lukee "tdsa 181". Nyt on sit tuokin katottu

                      Viikonloppuna säädin ruiskutuspumpun liikkeen lähelle tehdasarvoa, niin alko antaa vähän mustaa savua jo täyskaasukiihdytyksessä.

                      Comment

                      • Tumppa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1812
                        • Oulu

                        #12
                        Nyt on sitten todettu jo toinen auto(325tdsa) jossa kyseisen lastukauppiaan lastut eivät toimi ja sekin auto on automaattivaihteilla ja huutaa kovilla kierroksilla lastun kanssa. Kiekkamittari on myös pimeänä virilastulla jos auttaa yhtään asiaan. Eihän näissä ole eri ohjelma sitten automaatille vaikka boksin ja piirin numerot täsmäisivätkin???
                        F31 320d LCI

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          #13
                          ei multa oo ikinä kysytty ainakaan onko automaatti vai manuaali.

                          Eikä moottorinohjaus varmaan ihmeemmin laatikon kanssa irkkailekkaan.

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            #14
                            Onko edistystä tällä saralla? Pumpun ajoitusta kateltu?
                            Näkyyks ilmakuplia siinä läpinäkyvässä letkussa suodattimelta pumpulle? Onks suodatin vaihdettu?

                            Ite nostin tos ahtoja vähän, ostan seuraavaks ahto- ja pakopainemittarit. Nyt polttaa kumia jo kun niittaa pedaalin lattiaan paikaltaan.

                            Comment

                            • Tumppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1812
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by herrakani View Post
                              Onko edistystä tällä saralla? Pumpun ajoitusta kateltu?
                              Näkyyks ilmakuplia siinä läpinäkyvässä letkussa suodattimelta pumpulle? Onks suodatin vaihdettu?

                              Ite nostin tos ahtoja vähän, ostan seuraavaks ahto- ja pakopainemittarit. Nyt polttaa kumia jo kun niittaa pedaalin lattiaan paikaltaan.

                              Eipä ole pumpun ajoitusta kateltu, kun uskon sen olevan kohdallaan koska käynti on tarpeeksi terävää tuollaiselle bemarille eikä esim mersumaisesti lötköttele. Lähtee tosiaan aina käyntiin sekuntia pitempään sahaamatta.

                              Ilmakuplat ja suodattimen kunto ei nyt tähän vaikuta mielestäni mitenkään, koska sieltä voi tulla vain pätkimistä ja sammuilua jos ei polttoaine kulje tai mukana seilaa ilmaa(ilmakuplia ei näy ja suodatin on uusittu vasta). Ja vaatisihan se käyntiin sahaamista jos ilmaa vetäisi pumpulle...

                              Lastun vaihtamalla boksiin sahauttaa käyntiin pari sekuntia jonka jälkeen tuo värkki vain huutaa kierroksilla rumasti(ruiskutusaika ja ennakko varmaan heittää todella pieleen, koska haisee myös pahalle). Voisin kyllä lähettää tuon lastun postissa testiin jollekin jolla on samat numerot boksissa ja piirissä, eli boksi 119 ja piiri 644. Tietääpähän ainakin sitten onko lastukauppiaassa se vika eikä autossa...
                              F31 320d LCI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎