Pakko taas kerran laitella uutta threadia näistä alustasarjoista, jos vaikka jollakin olis jotain uutta tietoa. Itellä harkinnassa ostaa jokin kohtuu hintainen paketti tohon -95 malliseen tds touringiin. Madallusta en kauheasti kaipaisi, ehkä tommonen 30/20 sarja ois aika pätevä. Jäykkyyttä sen sijaan sais tulla kyllä jonkin verran lisää ainakin väsyneisiin vakiovietereihin nähden, joilla auto on kauhea ajettava. Suositelkaa nyt kaikki rohkeasti jousia ja hyviä/kestäviä iskareita tai koko pakettia. Hintaluokka ei kuitenkaan tartteis olla ihan KONI-sarjassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 alustapäivitys
Collapse
X
-
Ilmeisesti ketään ei kiinnosta vastata tähän ikuisuus aiheeseen, mutta kysytään nyt kuitenkin vielä. Eli onko joku laittanu E34 bemariin tota Weitecin gt sarjaa 35/35 madalluksella ja millaisilla kokemuksilla?BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
-
-
NO varmasti on hyvä setti jos bilsteinit alla ja eibachin jouset, mutta hinta menee kyllä hieman yli opiskelijan budjetista. Mutta eikö noilla halvemmilla sarjoilla tosiaan tee mitään? Hajooko niistä esim iskarit heti vuoden jälkeen jne.
Itellle melkein pakko laittaa tohon autoon jotain, kun takana on tosi väsähtäneet vakiojouset(luullakseni)+vuotaneet iskarit ja eteen ilmeisesti entinen omistaja vaihtanu jouset. Nyt siis auto taunus-asennossa ja kauhea ajettava maantie-nopeuksissa. On muuten mielekiintoisen näköinen toi pirssi kun takaa mittasin madallusta vakioon noin 20-30mm ja eestä on 10mm vakiota korkeemmalla. Joten laittakaahan niitä kokemuksia madalluksen määristä eri jousilla yms.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
En tiedä oliko tässä kyse nyt siitä madalluksen määrästä vai sarjan kestävyydestä/ajettavuudesta. Totuushan on että halvalla ei saa hyvää ja halpa tulee ajan kuluessa maksamaan. Omaan laitoin supersportin markkinoiden halvimman satsin 55/35, itsekkin kun opiskelijabudjetilla tuunailen. Hintaa sillä jotain kolmen huntin tienoille. Ei madalla ihan noin paljoa, mutta riittää minulle. Ajettavuuskaan ei varmasti ole huippuluokkaa, lienee itsestään selvää. Sitten jos joku iskari räjähtää, niin sitten räjähtää. Niitä saa kaupasta lisää. Hinta-laatusuhteelta fiksu vaihtoehto voisi olla FK:n 75/40 tai 60/40 madaltava satsi, jolla hintaa noin 400€. FK:n sarjat ei tunnetusti madalla niin paljon kuin luvataan. Matalan alustan saa K.A.W. tuotteilla. Ajettavuuttaa saa Bilstein/H&R -yhdistelmällä. Mitenkä erilaiset sarjat madaltaa, näet tuolta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=55782Last edited by Harri G; 04-06-2007, 13:57.E39 ja E91
Comment
-
-
Joo ite oon nyt ollu vähän kallistumassa tollaseen GTS:n sarjaan, missä siis K.A.W:n jouset ja jäykistetyt Kybin iskarit. Hintakaan ei ois paha, ainakaan Varaosavarastolla, mutta tietääkö kukaan mistä muualta noita GTS sarjoja saa?BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
no jos et madallusta ollut hakemassa kuin n. 30mm, niin taitaa KAW:n jouset puottaa turhan paljon...?
ja mitä itse aiheeseen tulee, jos olet hakemassa hinta-laatu-suhteeltaan kohtuullista ja edullista sarjaa niin omasta kokemuksesta voin suositella fk:ta. ainut vaan, että kannattaa ottaa 75/40 satsi jos haluaa, että auto tulee suunnilleen vaateriin. tällöin edestä madallusta n. 50mm eikä todellakaan e34 mene liian matalaksi. pumput ainakin on kestäneet mulla hyvin vaikka madallusta on siinä 85-90mm paikkeilla edessä.Last edited by Martti; 05-06-2007, 22:41.
Comment
-
-
No tuolta gts:ltä sais 40/15 madalluksella(siis ovat K.A.W:n jouset) olevan setin, joka kuulostais ihan hyvältä. Ei kait sentään nuokaan jouset oo sellasia, että luvataan -40mm ja sitten tippuu-60. Saahan K.A.W:lta sentään jopa -80mm nimellismadalluksella jouset E34 malliin.
FK: n madalluskin muistaakseni tasainen 40/40 jota en kaipaisi, vaan sais pudota takaa vähemmän jne. Ja monessa keskustelussa lukee että FK puottais edestä vielä vähempi mitä luvataan eli auto ois edelleen takakenossa.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
No nyt tuli kuitenkin tilattua toi GTS:n paketti. Saa sitten nähdä miten paljon madaltaa, mutta toivottavasti ei nyt ihan mielettömästi ainakaan enempää mitä nimellinen madallus.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
Comment