Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 m20b25 viitos pytty pimeä! KORJATTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rale
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 1482
    • Porvoo

    E34 m20b25 viitos pytty pimeä! KORJATTU

    Juu elikkäs 5:s pytty pimeänä. Tapahtunutta=> vuosikatsatuksessa todettiin CO-arvo liian korkeaksi(tyhjäkäynnillä) oli 4.1 kun sallittu on se 3,5 Ilmansuodatin vaihtoon ja seosta säätämällä(itse) ja päästö mittaukseen:tulokset CO 2,373 CO2 11,90 HC 175 lamda 1.04 Lähtö mittauksesta tyytyväisenä. Ruuhka ajoa tuli heti mittauksen jälkeen ja lämmöt kohosi yhden viivan yli puolivälin mikä itsestä tuntui ihan normaalilta eli ei mitään kiehumista tapahtunut. Tänään vaihdettu virranjakajankansi, pyöriä(vanhat niin sanotusti mureni käsiin ja oli ihan loppu) ja tulpat sekä uusi tulpanjohdon pää, mittasin vastuksen vielä johdolta ja näytti 6kohm ok? Mitä seuraavaksi? suutinko vai ruiskuboksi? Hyvät neuvot ja vinkit otetaan vastaan.
    Last edited by Rale; 01-07-2007, 10:02.
  • djanni
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 883
    • 03

    #2
    Testaa suuttimet:

    Mittaa tuleeko suuttimille virtaa. Jos kaikille tulee virtaa, niin mittaa sitten suuttimien vastusarvo. En muista mitä pitää olla, mutta olisi mukava jos kaikissa suuttimissa olisi suunnilleen sama

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Olihan tankattu 98:a...

      Comment

      • Rale
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 1482
        • Porvoo

        #4
        98ia

        juu kyllä on 98:lla edetty. Katsoin tossa hieman ja näyttää tulppa kostealta mutta ei se nyt kyllä ihan ui bensassa.

        Edit: Mitenkäs toi boxi homma noissa meenee katoin niin siellä on kaksi niitä toinen oli motronic:lle ja mikäs se toinen on eli tämmöinen nro.sarja siinä 34.52-1158 424.0

        Edit2: Suuttimien vastusarvot mitattu 16,5 ohmia oli kaikilla suuttimilla. 5:s sylinteri oli imusarjassa nokinen, 5:s suutin kyllä aukesi kun siihen jännitteen pisti. Miten suuttimet saa irti bensasyötön jakotukista ja imusarjasta ihanko vetämällä vai tarvitseeko jonkun erikois avaimen? Kokeilin kyllä vetää muttei tiedä uskaltaako kuinka kovasti rykiä?

        Taitaa pari viatonta drinksua olla paikallaan. Ja tyytyä siskon twingo koti matkaan
        Last edited by Rale; 08-06-2007, 19:13.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          suuttimet irti miten

          mitenkä noi suuttimet on kiini imusarjassa lähteekö ne irti ihan vetämällä vai kuinka? yritin löytää jotain aikaisempaa kyseisestä aiheesta mutten löytänyt.

          Comment

          • -weikko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 305
            • Kalajoki

            #6
            Ihan vaan vetämällä.

            Comment

            • Rale
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 1482
              • Porvoo

              #7
              Ok! eli voimaa vaan enempi.

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Rale View Post
                Edit: Mitenkäs toi boxi homma noissa meenee katoin niin siellä on kaksi niitä toinen oli motronic:lle ja mikäs se toinen on eli tämmöinen nro.sarja siinä 34.52-1158 424.0
                Taitaa olla ABS:n boksi.

                t.Ville

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Originally posted by Rale View Post
                  Ok! eli voimaa vaan enempi.
                  Ja pieni talttapää ruuvimeiseli millä ne voi 'kaivaa' pois. Ja hae jo ennalta uudet o-renkaat suuttimen ja imusarjan väliin.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7085
                    • Forssa

                    #10
                    Originally posted by Rale View Post
                    Ok! eli voimaa vaan enempi.
                    Itse niitä suuttimia kanssa tuli joskus revittyä ja ei tahtonut lähteä millän. No otat sopivan kokoisen lenkki avaimen ja sillä avoimella päällä otat suuttimen ala reunoista kiinni ja revit niin pirusti Sorry kun meni selittämiseksi mutta kun nyt on ne ammatti termit hukassa, ei muisti pelaa juuri nyt...
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Rale
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 1482
                      • Porvoo

                      #11
                      Dodii vika paikallistettu

                      Elikkäs kaikki ruiskupuolen ja sytkäpuolen viat tarkastettu ja niitä ei ollut. Pahaa aviistaen sitten puristuspainemittarin ostoon ja sieltähän se alkoi selvitä, eli puristukset oli 1-2kg eli imuventtiili vika(nokea imusarjassa), kävin tossa huhtikuun loppu puolella säädätyttämässä venat ja pieni epäilys alkoi kaivaa et oliskohan just toi 5:en pytty silloin ollut se nakutuksen aiheuttaja ja sitten ja säädetty päin sitä, kuitenkaan ei ollut normaalia pahempaa nakutusta sen jälkeen. Vielä voi katsoa peilistä itseäänkin jos on liian laihoilla seoksilla tullut ajeltua, mutta lauantaina kansi veks ja ollaan sit viisaampia.

                      Comment

                      • Kyytsis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 3472
                        • Helsinki

                        #12
                        Eli olisiko venttiilivälys vedetty niin piukeaksi että venttiili olisi kantanut kaiken aikaa? Seokset on tossa koneessa katsottu penkissä ja todettu riittäviksi, eli laihalla ei pitäisi olla.

                        t.Ville

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          ite ottasin kannen pois, koneistasin venttiilit ja istukkapinnat--->baanalle
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • Rale
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 1482
                            • Porvoo

                            #14
                            Kansi pois

                            nonnii kansi iroitettiin lauantaina ja tänään nakkasin gt motorille. Pika analyysi liikken pihalla, nokka-akseli vikainen. Katsotaan saako vanhan nokan vielä elvytettyä vai ei, uudet keinut joutuu todennäköisesti hommata.

                            Comment

                            • Kyytsis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 3472
                              • Helsinki

                              #15
                              Jos nokka menee vaihtoon, niin epäsymmetrinen 272/280 asteinen voisi toimia tuossa koneessa todella mukavasti - jyrkemmät nokat vaatii sitten mäntään venttiilikolot. Tuollainen nokka hyödyntäisi koneen puristukset ja parantaisi hieman ahtaaksikäyvää hengitystä yläkierroksilla.

                              Ville, jos laitat sähköpostisi, niin saat dynokäyrät...

                              t.Ville
                              Last edited by Kyytsis; 19-06-2007, 10:15.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎