Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 kysymyksiä aloittelijalta (520 '91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alspe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 3402
    • Tre

    e34 kysymyksiä aloittelijalta (520 '91)

    1) Madallukseen, onko järkeä aluksi yrittää vaan katkaista etujousia kierros tai pari, koska jää ne alkuperäiset jouset käyttämättä kuitenkin ja auto on sen verran halpa etten viitsi koko alustasarjaa ostaa ja perän korkeus näyttää ihan hyvältä(ehkä vähän korkea). Onko siis edes mahdollista tuo katkaiseminen ja onko se paljon huonompi vaihtoehto kuin esim. Intrax jouset kuluinen 170e?

    2) Saadaanko sitä kulutusta putoamaan oikeasti teholastulla ja vapaavirtaussuodattimella( parantunut alavääntö)? M50b20 koneessa aika paska alavääntö on! Ja mistä niitä saa helpoiten ostaa ja mitä säätöjä sen jälkeen pitää tarkistuttaa.

    3) Mitä tuosta koneesta yleensä voi säädättää jos sen vie johonkin pajalle. Tyhjäkäynti on vähän aaltoilevaa, mutta kaveri sanoi että se olisi ihan normaalia ruiskukoneille kun ne kokoajan tunnustelevat happiarvoja ja muita juttuja...

    4) Mitä öljyä kannattaa käyttää?

    5) Onko autossa kaksi lämppärinkennoa kun on eri lämpötilan säädöt eri puolille vai kuinka se on toteutettu? Pitää varmaan ottaa kenno irti ja tutkia asia kun tuulilasi huurtuu(enemmän oikealta puolelta) kun lämpöhanikkaa raottaa?
    G30 520d xDrive
    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #2
    1)Perin halpa e34 on kyseessä jos ei parin sadan euron madallussarjaa vaikuta ostaa...

    2)Parhaiten e34:n kulutus putoaa kun antaa naisen ajaa. Ei silloinkaan vähällä mene, paitsi jos on dieseli. Alavääntö ei parane muuta kuin iskunpituutta lisäämällä.

    3)Ei siitä mitään tarvi säätää kun se on motronikki. Tyhjäkäynnin aaltoilu viittaisi imuvuotoihin tai anturivikoihin.

    4)Synteettin laatuöljy on varmaan aivan turvallinen valinta, 5W-40 nyt ainakin.

    5)Ihmeelliseltä hommalta vaikuttaa. Tiedä sitten kannaattako ruveta nyt heti ensimmäisenä purkamaan kojelautaa.

    Comment

    • jakusa
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 515
      • Lempäälä

      #3
      muuhun en ota kantaa mutta ei sieltä löydy kun 1 lämppärin kenno

      oma e34 tuulilasi tuppasi huurtumaan kanssa oikealta puolelta enemmän ku vasemmalta... lasin puhdistus sisäpuolelta hävitti huurtumisongelman, joka kuitenkin palailee aina välillä mystisesti. varsinaista vikaa en ole löytänyt eikä jäädytysnestettä häviä(kenno vuotaisi). kojelaudan purkaminen on melko työläs operaatio, itse mieluummin heitän ilmastoinnin päälle jos lasiin tulee huurua =)
      -after all is said and done more is said than done-


      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by jakusa
        kojelaudan purkaminen on melko työläs operaatio, itse mieluummin heitän ilmastoinnin päälle jos lasiin tulee huurua =)
        Kojelaudan kerran purkaneena (ja kasanneena) voin sanoa ettei ensikertalaiselta mene tuntiin eikä kahteen... Raitisilmasuodattimen vaihto auttaa noihin huurtumisiin.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by pmv
          2)Parhaiten e34:n kulutus putoaa kun antaa naisen ajaa.
          Putosin. "Pakotin" vaimon juuri autokouluun toukokuussa ja tämän kuun lopussa tai ensi kuun alussa pitäisi tulla kortti, joten katsotaan sitten miten kyseinen "tuunaus" vaikuttaa.

          Tällä jaksaa loppupäivän
          E39 520iA -02

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎