E34 530i V8 kyssäreitä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 530i V8 kyssäreitä

    Onko tollasta peliä kellään ajossa ? Kokemuksia ? Heikkoja paikkoja ?

    Mitä tuollainen kone kestää avaamatta ajella ? Yli 300 tkm ?

    Onko automattilaatikoita hajonnut ? Ja mikä tuossa lienee...
    ZF 5HP???? jotakin ? Ilmeisesti vuosi sitten öljyt vaihdettu...

    Lohkolämppärit puuttuu, asennettuna 452€ kaikki nokalta sisäpistorasiaan.
    Ei taida kannattaa yrittää itse asentaa ? (sis. 2*vastuselementti, 2*haaroitussarja)

    Muuta mitä tuollaisesta aloittelijan olisi hyvä tietää ?
    Kalliit osat ym ym, meneekö ABS-bokseja, tai muuta elektroniikkaa ?

    Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä...
  • juuze
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 1938
    • Oulu

    #2
    Itellä on ajossa. Viime kesänä ostin, eikä mitään ongelmia ole ollut. Mulla tuli 300k mittariin hiljattain, viime kesänä käytettiin kone auki ja rengastettiin pari mäntää. Pytyt näytti niin hyvältä, että uskaltaa vielä toisen mokoman ajella. Noissa on noita Nikasil-ongelmia jonkun verran ollu, eli se nikasil-pinnoite on kulunut sylintereistä. Olis se kulunut huonoon kuntoon, jos vajaa 300k on mittarissa. Katit piti vaihtaa viime syksynä, olivat ilmeisesti alkuperäiset ja rikkinäiset. Ovat pirun kalliit merkkiliikkeessä, mutta sain onneksi saksasta vastaavat tarvikeosat pilkkahintaan.

    Ajo-ominaisuuksiltaan vastaa mitä tahansa e34:sta, löylyä ainakin omaan käyttöön ihan riittävästä. Kone alkaa vääntään hiukan korkeammalta ku 535, mutta kierroksilla vastaa nopeasti kaasuun.

    Mulla pitäis kans lokilämppäri asentaa. Calixin sarjan taisi saada alle kahden sadan euron, asennus nyt ei kovin kummoinen ole vaikka konehuone melko ahdas onkin. Tarvii pari noita lämpöelementtejä, jotka asennetaan lohkon molemmille puolille tai öljypohjaan.

    Kaikissa e34:ssa on jonkinverran sähkövikoja, mutta noihin saa käytettyjä osia melko hyvin. Ite oon tosiaan säästyny aikalailla kaikilta sähkövioilta. Automaateista ei ole kokemusta, kun on manuaali tuo oma. Hieno auto, ei voi kun suositella.

    Sigun linkin takaa lisä porinaa tuosta omasta.
    Jussi
    F31 320xda & e39 530d Msport
    ex e87, e39, e34, e28 & e30

    Comment

    • Arnolds
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2005
      • 3310
      • Kajjjaani

      #3
      Originally posted by Harzzza View Post
      Onko tollasta peliä kellään ajossa ? Kokemuksia ? Heikkoja paikkoja ?

      Mitä tuollainen kone kestää avaamatta ajella ? Yli 300 tkm ?

      Onko automattilaatikoita hajonnut ? Ja mikä tuossa lienee...
      ZF 5HP???? jotakin ? Ilmeisesti vuosi sitten öljyt vaihdettu...

      Lohkolämppärit puuttuu, asennettuna 452€ kaikki nokalta sisäpistorasiaan.
      Ei taida kannattaa yrittää itse asentaa ? (sis. 2*vastuselementti, 2*haaroitussarja)

      Muuta mitä tuollaisesta aloittelijan olisi hyvä tietää ?
      Kalliit osat ym ym, meneekö ABS-bokseja, tai muuta elektroniikkaa ?

      Kiitos jo etukäteen hyvistä vinkeistä...
      Sama pirssi kuin 540i, ainoastaan kone pienempi. Laita hakusanaksi vaikka E34 540 niin saat kaikenlaista tietoa ko autosta tai E34 530. Löytyy juttua jos jonkinlaista niin puolesta kuin vastaa eli hyvää ja huonoa.
      F26 xDrive20d TwinPower

      EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

      Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

      Comment

      • Harzzza
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 218
        • Tampere

        #4
        Originally posted by juuze View Post
        Itellä on ajossa. Viime kesänä ostin, eikä mitään ongelmia ole ollut. Mulla tuli 300k mittariin hiljattain, viime kesänä käytettiin kone auki ja rengastettiin pari mäntää. Pytyt näytti niin hyvältä, että uskaltaa vielä toisen mokoman ajella. Noissa on noita Nikasil-ongelmia jonkun verran ollu, eli se nikasil-pinnoite on kulunut sylintereistä. Olis se kulunut huonoon kuntoon, jos vajaa 300k on mittarissa. Katit piti vaihtaa viime syksynä, olivat ilmeisesti alkuperäiset ja rikkinäiset. Ovat pirun kalliit merkkiliikkeessä, mutta sain onneksi saksasta vastaavat tarvikeosat pilkkahintaan.

        Ajo-ominaisuuksiltaan vastaa mitä tahansa e34:sta, löylyä ainakin omaan käyttöön ihan riittävästä. Kone alkaa vääntään hiukan korkeammalta ku 535, mutta kierroksilla vastaa nopeasti kaasuun.

        Mulla pitäis kans lokilämppäri asentaa. Calixin sarjan taisi saada alle kahden sadan euron, asennus nyt ei kovin kummoinen ole vaikka konehuone melko ahdas onkin. Tarvii pari noita lämpöelementtejä, jotka asennetaan lohkon molemmille puolille tai öljypohjaan.

        Kaikissa e34:ssa on jonkinverran sähkövikoja, mutta noihin saa käytettyjä osia melko hyvin. Ite oon tosiaan säästyny aikalailla kaikilta sähkövioilta. Automaateista ei ole kokemusta, kun on manuaali tuo oma. Hieno auto, ei voi kun suositella.

        Sigun linkin takaa lisä porinaa tuosta omasta.

        Ongelmia ei oo ollu ? ...muuta kun pieni koneremontti ?! Miks se piti avata ? Polttiko öljyä ajossa ? Sylinterit siis oli hyvässä kunnossa... joo mua pikkasen arveluttaa/hirvittää että onko millä kilometreillä alettava mottia purkaan kun nyt on 262 tkm mittarissa. Se öljypumpu nyt on syytä jokatapauksessa tarkistaa.

        Ja luonnollisesti laatikon pohja täytyy käyttää auki että näkee onko kenties tulevasta tuhosta merkkejä. Ja vaihtaa samalla öljyt taas.
        Varmuuden vois tietty maksimoida erillisellä isolla lootaöljyn ilmajäähdyttimellä niin ei ainakaan pääse palamaan.

        Jaa että nuo lohkolämppärit pystys keskivertoremppaaja asentaan itekkin ? Tottahan se arveluttaa että mahtaako tulla tiiviit ja pysyvätkö paikallaan sitten käynnistystä pidemmälle ...

        Joo ja kyllä tuo löyly toistaseks tuntuu riittävältä satakaakkisen jälkeen. Myöhemmin sit joskus kun kiire kasvaa niin hankkii tuon uuden M5 : sen

        Comment

        • Flanker35M
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 790
          • Rovaniemi

          #5
          ...

          540i:n omistajana voin sanoa, että jos työkalut pysyy kädessä eikä pelkää liata sormiaan, niin asentuu noi 2kpl DEFA säteilylämmittimiä + haaroitussarja ihan ite. Aikaa meni reilu 2h taukoineen + suunnittelu.

          Toinen lämmittimen kiinnitysrauta tulee pakosarjan mutterin alle ja toinen moottorikiinnikkeen pultin alle. Ohjeet mukana + se tahna. Putsaa vaan kunnolla lohkon ennen asennusta.
          sigpic
          ~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~

          Comment

          • juuze
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 1938
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Harzzza View Post
            Ongelmia ei oo ollu ? ...muuta kun pieni koneremontti ?! Miks se piti avata ? Polttiko öljyä ajossa ? Sylinterit siis oli hyvässä kunnossa... joo mua pikkasen arveluttaa/hirvittää että onko millä kilometreillä alettava mottia purkaan kun nyt on 262 tkm mittarissa. Se öljypumpu nyt on syytä jokatapauksessa tarkistaa.

            Ja luonnollisesti laatikon pohja täytyy käyttää auki että näkee onko kenties tulevasta tuhosta merkkejä. Ja vaihtaa samalla öljyt taas.
            Varmuuden vois tietty maksimoida erillisellä isolla lootaöljyn ilmajäähdyttimellä niin ei ainakaan pääse palamaan.

            Jaa että nuo lohkolämppärit pystys keskivertoremppaaja asentaan itekkin ? Tottahan se arveluttaa että mahtaako tulla tiiviit ja pysyvätkö paikallaan sitten käynnistystä pidemmälle ...

            Joo ja kyllä tuo löyly toistaseks tuntuu riittävältä satakaakkisen jälkeen. Myöhemmin sit joskus kun kiire kasvaa niin hankkii tuon uuden M5 : sen
            Tuosta koneremontista en sen kummemmin tiedä, kun tapahtui ennenkuin ostin tuon. Parista pytystä oli renkaat menneet, männänrenkaat vaihdettiin ja käytettiin molemmat kannet auki. Ilmesesti putkistoon päässyt öljy oli rikkonut katit. No joo, tuo poislukien, ei mitään kummempia vikoja.
            Jussi
            F31 320xda & e39 530d Msport
            ex e87, e39, e34, e28 & e30

            Comment

            Working...
            X