Eli faijalle pitäs vetokoukku laittaa ja sanoivat varaosaliikkeessä ettei valoja saisi ryöstää takavaloista koska mahdollinen oikari hajottaa valo-ohjauspoksin. Kysymys kuuluukin mihin ne sitten kytketään? Jos ostaa koukun johtosarjan niin onko siinä "oikeat" johdot vai juuri tälläiset valoista otettavat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 vetokoukun johdot?
Collapse
X
-
Mulla oli ainakin e34:ssa sähköt ryöstetty takavalojen johtosarjoista. Kyllä se aika monta vuotta oli käytössä ja erilaisia kärryjä tuli vedettyä, eikä ainakaan minulta kärähtänyt mikään.
Viikko sitten tein aivan samanlaisen systeemin e32:seen. Kärryn valot toimii aivan mainiosti, eikä check- controlkaan herjaa mistään.
Jos oikosulkua pelkää, niin voihan joka johtoon laittaa pienen sulakkeen. Seuraava vähän kehittyneempi ratkaisu olisi rakentaa erillinen adapteriboxi, jossa otettaisiin alkuperäisistä johdoista ohjaukset pienille releille, jotka taas ohjaisivat vetokoukun pistorasiaa. Jos haluaisi kaiken toimivan täysin nykysäännösten mukaan, olisi tuollainen pakkokin tehdä, koska entiseen jatkuvan jännitteen nastaan pitäisi kytkeä nykyisin takasumuvalo. Sumuvalonkin saisi tietysti suoraan auton johtosarjasta, mutta kun kärryn kiinni ollessa pitää palaa kärryn sumuvalo ja auton vastaava ei taas saa palaa.
Yleiskäyttöistä adapteriboxia ei ainakaan pienellä etsimisellä mistään löytynyt. Jos ryöstäjien käyttö johdotuksissa arveluttaa, niin sitten voi tietysti hankkia alkuperäisen vetokoukun johtosarjan. Taitaa vaan olla aika arvokas vaihtoehto. Asennusohjeet löytyy aika helposti vaikka googlettamalla.F20 116d
E63 645
E28 528
F30 320d x-drive
F31 335d x-drive
ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i
KTM 1290 Super Adventure
K1200S
ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S
-
-
Originally posted by Raine View PostKävin tarkistamassa omasta autosta äsken mutta eihän sinne mitään nähnyt, kun suojapanelit oli edessä. Oletko käyttänyt tuota linkin osanumero 12:sta pois paikoiltaan?
Sen takaa minusta pitäisi löytyä se läpivientireikä, en muista kyllä yhtään jouduinko poraamaan kaapelille reikää kun oman asensin. Tuon suojapanelin kiinnityssokat otin siten irti, että porasin siinä keskellä olevaan tappiin oikein pienen reiän. Väänsin sitten reikään ruuvin ja nostin sen tapin ylös, äkkiseltään en silloin muuta konstia keksinyt.E83 X3 3.0dA ja E60 530iA
Comment
-
-
Originally posted by pmtk View PostPaneeli on jo irti. Ne neljä muovikiinnikettä lähtee irti, kun lyö keskitapin sisään ja sen jälkeen meisselillä raottelee. Tapit pitää sitten vaan etsiä - kaikki löytyi. En ainakaan kontin puolelta löytänyt läpivientireikää. Ulkopuolella, noin puskurin keskivaiheilla on yksi, mutta minusta se ei vie konttiin asti.Last edited by basso72; 23-10-2007, 22:49.
Comment
-
Comment