Announcement

Collapse
No announcement yet.

E32/E34 535i öljyvuodot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14509
    • Oulu

    E32/E34 535i öljyvuodot

    Eli voiskos tänne kerätä noita vakiopaikkoja, josta tuo M30B34 vuotaa öljyä.

    Tässä ainakin yksi:



    Omassani kun jostain moottorin etupäästä vuotaa pieni määrä öljyä. Tänään tutkin auton alla ja öljypohjan pultit olivat vänkärin puolelta aika löysällä ja myös sieltä oli öljystä märkänä. Pahin paikka oli siinä ilmastoinnin kompuran jalan alla. Eli mistäköhän tuo vuotaa öljyä? Googlea ja BTCF Search on koitettu pitkään. Ja joko mulla on täysin väärät hakusanat tai sitten täällä ei ole juteltu M30B34:en öljyvuodoista.

    Samalla pistän kysymän, että pitää moottoria nostaa, jos öljypohjantiivisteen vaihtaa?
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."
  • Morkai
    BTCF Member
    • Sep 2005
    • 3196
    • Saarijärvi

    #2
    735ia vuoti öljyä tipottain ihan öljypohjan etureunan tietämiltä. Kiristelin öljypohjan ruuveja, vaan ei auttanut. Loppu vuoto siihen, kun vaihtoin öljypohjan tiivisteen. Halpa osa ja helppo vaihtaa.

    Noin miljoona mutteria ja konetta joutuu nostamaan, välistä sörkkimään öljypumpun irti yms. hauskaa.
    sigpic
    E23 728iA V8-projekti
    E38 730D -projekti
    E39 540iA -projekti
    I01 i3 -projekti

    Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Monesti vuotaa jakopään yläkopan välistä kun sen tiivistys on vähän mitä on.

      edit. ja vuotaa paljon, mulla meni 2l öljyä vaihtoväliin.
      Retard Member

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14509
        • Oulu

        #4
        Originally posted by herja View Post
        Monesti vuotaa jakopään yläkopan välistä kun sen tiivistys on vähän mitä on.

        edit. ja vuotaa paljon, mulla meni 2l öljyä vaihtoväliin.
        Mullakin on oikeastaan nyt ihan lähiaikoija ruennut vuotamaan. Ja nyt on pienessä ajassa vajunnut puoleen väliin tikkua öljyt.

        Originally posted by Morkai View Post
        735ia vuoti öljyä tipottain ihan öljypohjan etureunan tietämiltä. Kiristelin öljypohjan ruuveja, vaan ei auttanut. Loppu vuoto siihen, kun vaihtoin öljypohjan tiivisteen. Halpa osa ja helppo vaihtaa.

        Noin miljoona mutteria ja konetta joutuu nostamaan, välistä sörkkimään öljypumpun irti yms. hauskaa.
        Tota hommaa kattelin opuksista, mutta ei oikein kunnollisia ohjeita näkynyt. Onko sulla tiedossa? Tai kun omakohtasta kokemusta on niin kerro tarina.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by zener View Post
          Mullakin on oikeastaan nyt ihan lähiaikoija ruennut vuotamaan. Ja nyt on pienessä ajassa vajunnut puoleen väliin tikkua öljyt.



          Tota hommaa kattelin opuksista, mutta ei oikein kunnollisia ohjeita näkynyt. Onko sulla tiedossa? Tai kun omakohtasta kokemusta on niin kerro tarina.
          Bentleyn aapisestakin tuo homma löytyy...

          Tuossa myös jotain
          M30 Oil Pan Removal

          The easiest way is to lift up the passenger side of the motor, off of the motor mount. I have the front of the car on ramps and then use a floor jack, raised up on wood under the oil pan, also using wood between the jack and the pan. Then, I lift the motor off of the passenger side mount by jacking up under the oil pan after the motor mount retaining bolts have been removed. Once I have gotten it up a good distance. I got mine so that the head was just touching the firewall. I then put a jack stand under the AC compressor bracket(make sure you put it under the side that does not need to be moved, or remove the part of the bracket that is in the way before starting the jacking). The I lower the motor onto this jack stand. Remember, it will take a little while for the motor to come off the mount because you are basically removing a lot of weight from the front of the car so the suspension will decompress. Once you have done this, then go about removing the oil pan bolts. Once you get all of them out, the pan will drop, but you won't be able to pull it out. You need to reach into the crack between the pan and the block and remove the oil pump from the block and most importantly the sprocket at the front. Once you have done this, the oil pump should drop into the pan. Then you should be able to remove it no problem and accomplish any work you need. To install it, it is the reverse of removal. Make sure you have the pump in the pan and put them up together, because they won't go in separately.
          Ö-pohjan ruuvit täytyy kiristää jokaisen öljyvaihdon yhteydessä, aina on ollut omasta kiulusta joku ruuvi löysällä kun olen tarkistanut.

          Venttiilikopan tiiviste vuotaa myös aika usein, samoin kuin kammen stefat.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14509
            • Oulu

            #6
            Eilen kiristelin noita ö-pohjan pultteja, ja vänkärin puolen pultit oli kaikki löysällä. Samoten vänkärin puolen ö-pohjan reuna oli öljystä märkä. Etupää kaikista pahin. Jos tuon tiivisteen vaihdan, kannattaako tuonne laittaa jotain kierre lukitetta pultteihin? Onko tuossa ö-pumpun irrotuksessa mitään ihmeellistä? Ajoitusta tms?
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA (2.8l) '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • herja
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1649

              #7
              Jos ne on M6 pultit niin 10nm ja liima väliin. Loctite on parasta.

              edit. ton jakopäänkopan vuodon mä remppasin jo ajat sitten, nyt menee 16tkm siivulla 5dl öljyä. Ei huono.
              Retard Member

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎