Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 525i engine oil low

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kal3
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 113
    • Keminmaa

    e34 525i engine oil low

    ajotietokone on alkanut valittaan öljyn vähyyttä koneessa. mittatikku kuitenkin riittää ylärajaan asti. varmaan anturissa vikaa.. onkohan muilla ollut samaa ongelmaa? miten mahtaa anturi tuossa mennä ja miten korjata?
    635csi -85, e34x2
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Minulla aikanaan kanssa E30:ssä valitti samaa, vaikka öljyä todellakin oli. Kyllähän se vituttaa aina kuittailla sitä check controllia.
    E39 ja E91

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Mullaki välillä herjaa toi CC tosta öljymäärästä.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Haggis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1570
        • Wackyland

        #4
        Minullakin alkoi tämä samainen valitus. Tulee yleensä pidemmän matkan jälkeen +20km,mutta ei sillonkaan aina. Öljyä kyllä on. Missähän toi anturi sijaitsee?
        Käyttis:Kia Optima TF

        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #5
          vois tähän samaan heittää. kun läheltä liippaa
          onko se cc anturi m20:ssä suodattimen alla?
          ja onko se sama anturi joka potkii öljyä tiivisteestä kun antaa kierroksia ->
          käsittääkseni öljyn paine anturi. mikäli ei niin missä tämä öljyn paine anturi sijaitsee. (tällä hetkellä ölppää lentää suodattimen alapuolelta laatikon perälle asti pitkin pohjaa ja panssareita. tekis mieli saada toi tiputus kuriin ennen kuin toi öljy pilaa pohjan)

          kiitos ja kumarrus sille vielä joka laittaa mulle tiivisteen koon tai osa numeron tohon anturin tiivisteeseen
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • E30
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 43
            • Vantaa

            #6
            M20:ssä ainakin itelläni (E30 325i) on öljynpaineanturi suodattimen vieressä, ja siihen ei erikseen tiivistettä kannata hommaa ku uus anturi makso alta kympin, eikä se öljy useimmiten edes tule tiivisteen välistä vaan itse anturi vuotaa, näin siis ainakin itselläni. Öljyntasoanturi on taas siinä öljypohjan ulokkeessa (taas E30 325i) johon menee piuha ja on muistaakseni kahdella pienellä mutterilla kiinni, itelläki herjaa kokoajan tota öljymäärää mutta en oo pahemmin jaksanu ettiä uutta anturia.

            Comment

            • O.K.
              Moderator
              • Nov 2003
              • 4854
              • Espoo

              #7
              Originally posted by Haggis View Post
              Minullakin alkoi tämä samainen valitus.
              <klip>
              Missähän toi anturi sijaitsee?
              Öljypohjassa moottorin vasemmalla puolella.

              Edittiä vielä sen verran, että minulla valitteli öljymäärää (ja sulatti johdon kuoren), kun moottorin maadoitusjohto oli löysällä. Eli kannattaa tarkistaa myös maapiuha ennen uuden anturin vaihtamista.
              Last edited by O.K.; 16-07-2007, 17:11.
              Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
              Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
              E34 525i

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by E30 View Post
                M20:ssä ainakin itelläni (E30 325i) on öljynpaineanturi suodattimen vieressä, ja siihen ei erikseen tiivistettä kannata hommaa ku uus anturi makso alta kympin, eikä se öljy useimmiten edes tule tiivisteen välistä vaan itse anturi vuotaa, .
                toi oli uus tieto. vois kans sen sit kokonaa vaihtaa jos ei kalliimpi ole. thänks
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • sukram
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 97

                  #9
                  Tuntuu että tosta kotterosta paukkuu antureita vuoron perään ja hintaa on aina se 50-100e Onko tuolle mitään tehtävissä jos irrottaa ja rassailee? johdon irroituksesta tulee teksti Engine oil level sensor,enkä hyppy lankaa kuitenkaan kokeillu.. että minkälainen tuo anturi on? olisko esim töhnää kertyny niin että joku jumittaa..?:think
                  Kaikki kuntoon?? Pura, putsaa, voitele, kokoa.:think
                  -Fiat 128-Ford Taunus 2,0-Pontiac Firebird SE 5,0-BMW 740-Volvo 960-Nissan sunny 1,6 BMW 525 e34 Audi 100 2,6 V6 Ford Mondeo MK3 2,5 V6

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎