Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 lasinpyyhkijät ym kysyttävää...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harzzza
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 218
    • Tampere

    E34 lasinpyyhkijät ym kysyttävää...

    No niin. Nyt on hankittu korjailtavaa huolella. Eli -93 530iA Touring.


    Vikalistaa:

    -Pyyhkijöiden koneisto tarttis vaihtaa. Varsinkin repsikan puolen akseli sen verran väljä alumiiniseen reikäänsä että pyyhkijän varsi ottaa jo konepeltiin.

    -Oikean takaoven lasin nostokoneistossa vikaa, lasi ei nouse suorassa ylös vaan vuoronperään eri suuntiin keikkuen vähän vinottain.

    -Takaluukun se suurin muovitrimmi missä työkalupakki roikkuu, on paikoitellen riks raks.

    -Lasiosa ei aukea namikasta, mittailinkin vähän, ei mee moottorille sähköjä.
    Samaten lasin pumput läysät, mutta niillä ei kiirettä... ja ohjeitakin oli.

    -Otteessa vain 15" ja alla 17" -> Muutoskatsastus. ...ongelmia ?


    Mutta nyt tarttiskin tietää että MITÄ kautta tuo pyyhkijänkoneisto oikein tulee tuolta pois ? Kukaan vaihtanut ? Se tarttis varmaan pikasesti saada katsastukseen vaihdettua... Lienee sanomista jos vaan kuskinpuolen varsi paikallaan ajelee...

    Sit tietty tarvii muutenkin perushuoltoja tässä tehä ym simppelimpää.

    Mut jos noihin on vinkkejä/apua tarjolla aloittelevalle bemaristille niin ois kiva !
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Harzzza View Post
    Vikalistaa:

    -Pyyhkijöiden koneisto tarttis vaihtaa. Varsinkin repsikan puolen akseli sen verran väljä alumiiniseen reikäänsä että pyyhkijän varsi ottaa jo konepeltiin.
    Tuo on E34:n tyyppivika, itselläkin snadisti ottaa kiinni. En ole nähnyt aiheelliseksi korjata. Ei se siinä ruostu

    -Takaluukun se suurin muovitrimmi missä työkalupakki roikkuu, on paikoitellen riks raks.
    Sama täällä, käytettynä ei ole löytynyt vaikka enemmän ja vähemmän aktiivisesti olen etsinyt. Aika haperoa se kiinnityssysteemi... Joten hajoaa kyl helposti.

    -Otteessa vain 15" ja alla 17" -> Muutoskatsastus. ...ongelmia ?
    Itsellä 17" alla, ei ongelmia.

    Suosittelen lueskelemaan tuota E34 FAQ-osiota. Meidän "Mr. E34" on tehnyt hyvää jälkeä
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • ^^tony
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 74
      • Raahe

      #3
      Originally posted by Harzzza View Post

      -Oikean takaoven lasin nostokoneistossa vikaa, lasi ei nouse suorassa ylös vaan vuoronperään eri suuntiin keikkuen vähän vinottain.
      Kannattaa tarkistaa että koneiston kiinnityspultit ovat kunnolla kiinni. Omassa oli löysällä ja teki juuri samaa.

      Comment

      • Harzzza
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 218
        • Tampere

        #4
        Originally posted by mailman View Post
        Tuo on E34:n tyyppivika, itselläkin snadisti ottaa kiinni. En ole nähnyt aiheelliseksi korjata. Ei se siinä ruostu



        Sama täällä, käytettynä ei ole löytynyt vaikka enemmän ja vähemmän aktiivisesti olen etsinyt. Aika haperoa se kiinnityssysteemi... Joten hajoaa kyl helposti.



        Itsellä 17" alla, ei ongelmia.

        Suosittelen lueskelemaan tuota E34 FAQ-osiota. Meidän "Mr. E34" on tehnyt hyvää jälkeä


        Well... no toi on niiiin väljä että ei sitä voi tollasena käyttää, kohta pari milliä konepeltiä jo lähteny. Eli mites sen pystyy vaihtaan ? Koko koneistorunkoa saa ihan tästä Tampereelta uutta hyllystä mut vaihtovinkit kelpais sellaselta joka on moisen askarrellu. Tai oikein hyväkuntoinen käytettykin kävis, kai sekin jonkunaikaa siellä vatkais.

        Mites tuon peräkontin muovin sitten fiksusti läjäis ? Toi oli vedetty kipsilevyruuveillä koko hoito luukun peltiin... lampunvaihtokin sikahelppoo.
        Ja joo, työkalupakki on sen verran painava että varmaan suurin osa noista hajoo iän myötä. Ja muuten se muovilistan alus siinä lattialla lukkolihvakkeen molemmin puolin ruostuu sitten näköjään kohtuu pahaks. Onneks miggiliimaa ja paikkausmömmöjä on keksitty.

        Comment

        • 535_M5
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 221
          • Masku

          #5
          Noissa viesteissä hyviä neuvoja http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=105518

          Comment

          • hekemon
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 96

            #6
            Tuolta tosiaan löytyy hyvät ohjeet.
            Ja mekanismejä löytyy autopurkaamoilta www.varaosahaku.fi itse hommasin tuolta ja jopa "kylän" omalta purkaamolta löyty hyvä kuntoset. Hyväkuntoset alkaa tietty oleen harvassa mut purkaamoltahan saat jonkinlaisen takuunkin.
            I hope u touch this car only whit your eyes.

            Comment

            • Harzzza
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2006
              • 218
              • Tampere

              #7
              Joo kiitti vinkeistä, tuo reitti kyllä tosiaan valottaa jo paljon... ja huolestuttaakin kun tossa kutoskoneisessa näkyy kuvissa olevan tilaa mitä kasilohkosessa EI oo tolla kohtaa senkään vertaa. No, tutkitaan tarviiko ottaa kone pois tieltä ensin. Shit...

              Comment

              • sodtom
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 50
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Harzzza View Post
                Well... no toi on niiiin väljä että ei sitä voi tollasena käyttää, kohta pari milliä konepeltiä jo lähteny. Eli mites sen pystyy vaihtaan ? Koko koneistorunkoa saa ihan tästä Tampereelta uutta hyllystä mut vaihtovinkit kelpais sellaselta joka on moisen askarrellu. Tai oikein hyväkuntoinen käytettykin kävis, kai sekin jonkunaikaa siellä vatkais.

                Mites tuon peräkontin muovin sitten fiksusti läjäis ? Toi oli vedetty kipsilevyruuveillä koko hoito luukun peltiin... lampunvaihtokin sikahelppoo.
                Ja joo, työkalupakki on sen verran painava että varmaan suurin osa noista hajoo iän myötä. Ja muuten se muovilistan alus siinä lattialla lukkolihvakkeen molemmin puolin ruostuu sitten näköjään kohtuu pahaks. Onneks miggiliimaa ja paikkausmömmöjä on keksitty.

                Itsellä oli myös paskana ja edellinen omistaja tehnyt vastaavan ruuvi -paikkauksen, joka ei todellakaan kestä (muutamien takaluukkujen paiskaamisten jälkeen alkaa rämisee ja lopulta irtoaa ja hajoittaa paikkoja lopulta enemmän)

                Ratkaisin ongelman sillä, että ostin kaksi salpalukkoa (kiristettävää), jotka kiinnitin asianmukaisesti yläreunaan kiinni (=lähemmäs ikkunaa, yksi kummallekin puolelle) ja ostin Laakkoselta pari euroa maksavat uudet muovilukot/salvat siihen alareunaan. Kyllä pysyy, ei rämise ja edelleen käsiksi pääsee yhtä nopeasti/helposti käsiksi työkaluihin (jos tarvetta). Hintaa projetille n. 5€
                ***************
                - T.O.M -

                Comment

                • Harzzza
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 218
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by sodtom View Post
                  Itsellä oli myös paskana ja edellinen omistaja tehnyt vastaavan ruuvi -paikkauksen, joka ei todellakaan kestä (muutamien takaluukkujen paiskaamisten jälkeen alkaa rämisee ja lopulta irtoaa ja hajoittaa paikkoja lopulta enemmän)

                  Ratkaisin ongelman sillä, että ostin kaksi salpalukkoa (kiristettävää), jotka kiinnitin asianmukaisesti yläreunaan kiinni (=lähemmäs ikkunaa, yksi kummallekin puolelle) ja ostin Laakkoselta pari euroa maksavat uudet muovilukot/salvat siihen alareunaan. Kyllä pysyy, ei rämise ja edelleen käsiksi pääsee yhtä nopeasti/helposti käsiksi työkaluihin (jos tarvetta). Hintaa projetille n. 5€
                  Ahhaa... tänksis! Saisikko muutaman foton toteutuksesta, jos vain onnistuu, niin voisin kopioida ideaa ? Kuulostaa ihan hyvältä....

                  Comment

                  • gangsta
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 521
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Harzzza View Post
                    No niin. Nyt on hankittu korjailtavaa huolella. Eli -93 530iA Touring.

                    -Oikean takaoven lasin nostokoneistossa vikaa, lasi ei nouse suorassa ylös vaan vuoronperään eri suuntiin keikkuen vähän vinottain.
                    Ota ovipahvi irti, katso siitä ristinivelhässäkästä ne muoviset luistin kappaleet.
                    Omassa juuri samavika etuikkonoissa, tipahtivat lasit oven väliin

                    Maksaa Laakkosella 80centtii kappaleelta 2per ikkuna.

                    Comment

                    • Harzzza
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 218
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by gangsta View Post
                      Ota ovipahvi irti, katso siitä ristinivelhässäkästä ne muoviset luistin kappaleet.
                      Omassa juuri samavika etuikkonoissa, tipahtivat lasit oven väliin

                      Maksaa Laakkosella 80centtii kappaleelta 2per ikkuna.

                      Nyt sain viimein riipastua baffit auki ja kurkattua että mikä siellä takaikkunoissa oikein kujeilee. Oli jo vähän pakko kun kuskinpuolikin alko tekeen samaa.

                      Koneistot oli tiukasti ovissa kii, samoin luistinkappaleet lasin alapään liu'uissa oli ok.

                      Mutta, löyty molemmin puolin semmonen (kolmas?) lyhyt liukukisko jonka selkäpuoli on sisällepäin. Sen pää on 10mm pulttikannan alla kiinni ovipellissä, toinen pää koneistohässäkässä. Vivustossa on metallinen pallo jonka kuuluis olla siinä liukukiskossa olevassa muovisessa valkoisessa liukukappaleessa mutta se oli molemmilta puolilta pompannu se pallo irti. Ja kun se on irti, se pallopää pääsee liikkumaan ylös-alas samaa tahtia kun koko lasi heiluu ! Pallon kun painaa takas kiinni siihen muovikappaleeseen niin jo liike lakkaa ja toimii hienosti.

                      Ilmeisesti ne kappaleet kannattais hankkia uudet, vanhemmiten kun se muovi kovettuu niin alkavat halkeilla ja pomppia pois helpommin. Noita sain kikakolmosella vähän vahvistettua.
                      Mut ei näköjään puoliavonaista lasia parane painaa yhtään, se rasittaa tota kohtaa aikalailla ja voipi hypätä heti pois paikaltaan. Samalla jos ja kun joku tarkastell itsekkin tuota niin kannatta voidella koneiston liikkuvat kohdat ja ruostesuojata ovan pohja kun on paneelit auki...

                      Comment

                      • HILLOPAALLIKKO
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 241
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Harzzza View Post
                        Well... no toi on niiiin väljä että ei sitä voi tollasena käyttää, kohta pari milliä konepeltiä jo lähteny. Eli mites sen pystyy vaihtaan ? Koko koneistorunkoa saa ihan tästä Tampereelta uutta hyllystä mut vaihtovinkit kelpais sellaselta joka on moisen askarrellu. Tai oikein hyväkuntoinen käytettykin kävis, kai sekin jonkunaikaa siellä vatkais.
                        Itellä lähtenyt kans konepellistä palaa paristakin kohtaa mut onko muilla lähtenyt myös tuulilasi naarmuttumaan kuskin puolen näkökentästä?

                        Onko näissä jotain kiristysmahdollisuuksia vai onko kerrasta hommattava uus mekanismi?

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          #13
                          Originally posted by HILLOPAALLIKKO View Post
                          Itellä lähtenyt kans konepellistä palaa paristakin kohtaa mut onko muilla lähtenyt myös tuulilasi naarmuttumaan kuskin puolen näkökentästä?

                          Onko näissä jotain kiristysmahdollisuuksia vai onko kerrasta hommattava uus mekanismi?
                          Omassa alkuperäinen lasi ja 206tkm mittarissa. Kuskin kohdalla on semmonen komea levee viiva juuri näkökentässä. Siitä on hiukka vaikea tihrustaa läpi.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎