Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 etujarruremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Json
    Newbiemmer
    • Jun 2003
    • 24

    E34 etujarruremontti

    Kyseessä vm. -91 525i bemari 24v koneella.
    Nyt on vaihdon alla etujarrulevyt sekä -palat.
    Lisäksi kuljettajan puoleinen etujarrusatula on jumissa eli se täytyisi saada herkistettyä.
    Riittääkö seuraavat osat kyseisiin toimenpiteisiin, osat ovat Motonetin listalta:

    -etujarrupalasarja (sis. kahden pyörän jarrupalat)
    -jarrupalojen varoitinjohto x2
    -jarrupalojen asennussarja (sis. kahden pyörän tarpeet)
    -jarrusatulan tiivistekumisarja
    -jarrulevyt x2
    -ilmausruuvi
    -jarrusatulan mäntä

    Lisäkysymyksenä vielä, onko autossani 2-napainen vai 4-napainen jarruvalon katkaisija, sekin täytyy vaihtaa?
    E34 525i '91
  • mailman
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 8003
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by Json View Post
    -jarrupalojen varoitinjohto x2
    Jos vain tosiaan etupään fiksaat, niin et tarvi kuin yhden. Ts. edessä ja takana vain yhdet "anturit"
    G01 ///M40i '19
    F48 xDrive20i ///M-Sport '18
    E39 ///M5 '00

    Comment

    • herja
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1649

      #3
      Männät voi olla ihan turha ostos jos vanhat on vielä tikissä. Saahan ne palauttaa.
      Retard Member

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by herja View Post
        Männät voi olla ihan turha ostos jos vanhat on vielä tikissä. Saahan ne palauttaa.
        Jep. Uskon, että satula lähtee liikkumaan pelkällä puhdistuskella. Ohjuritapit kannattaa puunata ja voidella huolella. Kokoamisessa kannattaa käyttää kuparitahnaa liikkuville pinnoille, joissa metalli koskettaa metalliin.

        Jarruvalon kytkin on 4-napainen.
        Kuvassa osanro. 6.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • V-Power
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1333
          • Varsinais-Suomi

          #5
          Jarrupalojen asennus sarjaa en ole ikinä ostanut,kun jarru remppaa oon tehny.Viiti maksaa parista metalliliuskasta melkein kahta kymppiä.Kyllä me vanhat on aina sen verran hapessa et kestävät,ei ne rasitukselle joudu.On siinä tietysti se riski et ne napsahtaa poikki pois ottaessa
          E36 95 316i Sedan
          E39 97 540i Touring
          E46 99 320Ci Coupe
          E53 01 X5 4,4 V8
          E65 05 730d
          F10 11 523i Sedan
          F90 08 320i Sedan

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Json View Post
            -etujarrupalasarja (sis. kahden pyörän jarrupalat)
            -jarrupalojen varoitinjohto x2
            -jarrupalojen asennussarja (sis. kahden pyörän tarpeet)
            -jarrusatulan tiivistekumisarja
            -jarrulevyt x2
            -ilmausruuvi
            -jarrusatulan mäntä
            Siis mikä toi jarrupalojen asennussarja on?

            Itse ainakin aina ennen ostanut vain jarrupalat ja lyönyt kiinni, siis jos pelkät palat on kuluneet..? Mukana on tullut semmoinen metalli levy tai jos ei ole tullut niin olen laittanut vanhasta.
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2540
              • Kirkkonummi

              #7
              Ovatko M5:en jarrut sitten erilaisia? Ainakin tehtaan korjaamo-oppaassa neuvotaan, että niitä ohjaintappeja ei saisi voidella, vaan puhdistaa hyvin ja asentaa ns. kuivina?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Viimekesänä vaihoin kaikki jarruosat e34 ja suosittelen ostamaan sen muutaman euroo maksavat asennussarjan, jossa tulee uudet klipsit jarrupaloille nekin kuitenkin kuoleutuu ja ruostuu niin helpottaa elämää kun ne uusii. Liukuihin ei kannata laittaa kuparia vaan putsata hyvin.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • kaol
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 5007
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Originally posted by Petteri75 View Post
                  Ovatko M5:en jarrut sitten erilaisia? Ainakin tehtaan korjaamo-oppaassa neuvotaan, että niitä ohjaintappeja ei saisi voidella, vaan puhdistaa hyvin ja asentaa ns. kuivina?
                  Originally posted by Scitso View Post
                  Liukuihin ei kannata laittaa kuparia vaan putsata hyvin.
                  Ohjaitappeihin on olemassa omat aineet ja itse olen käyttänyt aina sitä. Kuparitahnaa tosiaan vain pinnoille, jossa on metalli metallia vasten.
                  Kukin siis tyylillään.
                  Kokeilemalla se selviää...

                  Comment

                  • piru
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2003
                    • 194
                    • Tammisaari

                    #10
                    osta bmw omat jarrupalat. muuilta tulee jarruääni aika varmasti.

                    Comment

                    • Haukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 1366
                      • Valkeala

                      #11
                      Ja sit kannattaa ostaa kitinänvaimennuslevyt sinne palojen ja mäntien väliin. Itselläni ainakin vinkuu jarrut tarvikepaloilla. Maksaa jonkuu euron.

                      Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                      Comment

                      • V-Power
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2006
                        • 1333
                        • Varsinais-Suomi

                        #12
                        Originally posted by piru View Post
                        osta bmw omat jarrupalat. muuilta tulee jarruääni aika varmasti.
                        Ei ole mitään kuulunut,motonetin kilkkeet kiinni.
                        E36 95 316i Sedan
                        E39 97 540i Touring
                        E46 99 320Ci Coupe
                        E53 01 X5 4,4 V8
                        E65 05 730d
                        F10 11 523i Sedan
                        F90 08 320i Sedan

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #13
                          Originally posted by piru View Post
                          osta bmw omat jarrupalat. muuilta tulee jarruääni aika varmasti.
                          BMW ei kylläkään itse mitään jarrupaloja valmista. Jurid luki äskettäin ostamissani "alkuperäisissä" jarrupaloissa. Toki BMW:n logoilla.

                          Comment

                          • Json
                            Newbiemmer
                            • Jun 2003
                            • 24

                            #14
                            Jep, näillä mennään. Kiitos infosta!
                            E34 525i '91

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              #15
                              Oikeassa olet

                              Originally posted by Petteri75 View Post
                              Ovatko M5:en jarrut sitten erilaisia? Ainakin tehtaan korjaamo-oppaassa neuvotaan, että niitä ohjaintappeja ei saisi voidella, vaan puhdistaa hyvin ja asentaa ns. kuivina?
                              Oikeassa olet ei TODELLAKAAN kuparitahnalla , käyttäkää
                              maalaisjärkeä...kun lyödään 30-raatia pakkasta ei kuparitahna tule edes tuubista ulos...Ajatelkaa mitä neuvoja
                              viljelette...siihen on toki oma rasvansa ja sitä ei todellakaan edes autovaraosaliikkeen myyjäkaverit edes välttämättä tiedä jos ei ole mitään autoalan korjaus pohjaa tai asentajan koulutusta...

                              325E

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎