Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 lämpöongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5224
    • Hki 43

    e34 lämpöongelmat

    Eli sigun auton m50b25:sessa lämpöongelmia.

    Maantielle lähdettäessä kylmällä koneella moottori ei lämpeä kuin sinisen ja keskialueen "väliraitaan" ja siihenkin suht hitaasti. Kaupunkipyörittelyssä lämmöt taas nousevat tasan keskelle, mutta maantielle siirryttäessä (~80 km/h~ +2000 rpm.) laskevat keskikohdan ja "väliraidan" väliin.

    Normaaliahan tuo ei varmasti ole, kun aina ennen mittari osoittanut tasan keskelle muutaman kilometrin jälkeen. Eli mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Eli sigun auton m50b25:sessa lämpöongelmia.

    Maantielle lähdettäessä kylmällä koneella moottori ei lämpeä kuin sinisen ja keskialueen "väliraitaan" ja siihenkin suht hitaasti. Kaupunkipyörittelyssä lämmöt taas nousevat tasan keskelle, mutta laskevat keskikohdan ja "väliraidan" väliin. Normaaliahan tuo ei varmasti ole, kun aina ennen mittari osoittanut tasan keskelle muutaman kilometrin jälkeen. Eli mistä kannattais lähtee vikaa etsimään?
    Termostaattivialta tuo kuulostaa. Ellei sitten kone hävitä nesteitä -> vuotokohta josta pääsee ilmaa koneeseen.

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5224
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
      Termostaattivialta tuo kuulostaa. Ellei sitten kone hävitä nesteitä -> vuotokohta josta pääsee ilmaa koneeseen.
      Nesteitä ei pitäis kyllä olla hukkunut, mutta tarkistetaan se nyt ensiksi.
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Carbonfiber
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 5224
        • Hki 43

        #4
        Ei kyllä näyttäis nesteitä katoavan. Voisko vika muuten olla jossain anturissa, koska kun maantienopeudesta hiljentää vauhtia, on noin minuutin päästä lämmöt taas normaalit(siis lämpömittarin mukaan)?
        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
        Z3 Roadster 2.8 '98
        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

        Comment

        • djanni
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 883
          • 03

          #5
          Termostaatti jumittunut auki.

          Comment

          • Erska
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 439
            • Tuusula

            #6
            Ääni termarin satunnaiseen aukijumittamiseen...
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

            Nyt: VOLVO S60 D5 -03

            EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5224
              • Hki 43

              #7
              Originally posted by djanni View Post
              Termostaatti jumittunut auki.
              Originally posted by Erska View Post
              Ääni termarin satunnaiseen aukijumittamiseen...
              Ok! No laitetaan sit termari ja samalla vesipumppu vaihtolistalle. Kauankohan ammattimieheltä menee vaihtotyöhön?
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • zakallin
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2007
                • 257
                • Hml

                #8
                Ja jakopään romut + muut hihnat jos ei juuri vaihdeltu
                "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                [email protected]
                nykyään : E46 328ia -99
                EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5224
                  • Hki 43

                  #9
                  Originally posted by zakallin View Post
                  Ja jakopään romut + muut hihnat jos ei juuri vaihdeltu
                  Mistäköhän noi rojut kannattaa hankkia ja ihan spesifioidusti jos joku kertois mitä kannattais/pitäis vaihtaa?
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • zakallin
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2007
                    • 257
                    • Hml

                    #10
                    Hain Motonetistä jakohihnasarjan, vesipumpun ja laturin- ja tehostimenhihnan. Maksoi yhteensä muistaakseni about 90 euroa. Samalla voisi tietysti ottaa jakopään stefan jos sattuu vuotamaan niin menisi vaihto samalla. Itsellä onneksi ei vuoda niin ei harmita jälkikäteen.
                    "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                    Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                    [email protected]
                    nykyään : E46 328ia -99
                    EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                    Comment

                    • Carbonfiber
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 5224
                      • Hki 43

                      #11
                      Osien sopivuuksista m50b25:seen tietoa, kun ei ainakaan noissa motonetin taulukost löydy sopivaa?

                      Originally posted by motonet
                      JAKOHIHNASARJAT GATES / SKF BMW 500-SARJA E34 89--96
                      Paketissa on Gates hihna ja SKF rullat, tai Bosch-valmisteet
                      518 E34 89--91. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-9121 99.00 ???
                      518 E34 92--93. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-9122 94.00 ???
                      520/525 E34 88--90 (ei 24ventt). . . . . . . . . . . . . . 25-9124 47.50 ???
                      524td E34 88--92. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-9125 99.00 ???

                      JAKOHIHNAN RULLAT/RATTAAT BMW 500-SARJA E34 89--96
                      Hammashihnavetoisen jakopään osia
                      E34 518 89--8.91 KIRISTIN (55mm kokonaiskorkeus). . . . . . 25-5240 33.30 ???
                      E34 518 9.91--93 KIRISTIN (48mm kokonaiskorkeus). . . . . . 25-5676 33.30 ???
                      E34 518 ALAOHJAINRULLA Ø50mm. . . . . . . . . . . . . . . . 25-5241 17.50 ???
                      E34 518 YLÄOHJAINRULLA Ø32mm. . . . . . . . . . . . . . . . 25-5242 14.80 ???
                      E34 518 89--91 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . 25-5345 56.90 ???
                      E34 518 89--91 KAMPI-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . . . 25-5346 114.00 ???
                      E34 520/525 88--90 KIRISTIN (12-ventt M20-moottorit). . . . 25-5243 23.20 ???
                      E34 520/525 88--90 NOKKA-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . 25-5347 48.80 ???
                      E34 520/525 88--90 KAMPI-AKS PYÖRÄ. . . . . . . . . . . . . 25-5348 104.00 ???
                      E34 524d/td 88--91 KIRISTIN. . . . . . . . . . . . . . . . 25-5677 54.40 ???
                      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                      Z3 Roadster 2.8 '98
                      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14521
                        • Oulu

                        #12
                        M50 moottoreissahan ei jakopää ole enään hihnalla, vaan ketjulla.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA (2.8l) '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • Carbonfiber
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 5224
                          • Hki 43

                          #13
                          Originally posted by zener View Post
                          M50 moottoreissahan ei jakopää ole enään hihnalla, vaan ketjulla.
                          Joo niin tietty! Jäädyin pahemman kerran. No pitää käydä toi termari ja pumppu hakemas..
                          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                          Z3 Roadster 2.8 '98
                          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                          Comment

                          • djanni
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 883
                            • 03

                            #14
                            Jos löytyy yhtään urheilumieltä, ei kannata termostaatin vaihdolla rikastuttaa korjaamoja:

                            Ohjeet termostaatin vaihtoon englanniksi. Osa maksanee parikymppiä, ja itse tehtynä vaihto n. 15min. + xx minuuttia järjestelmän ilmaamiseen.

                            Tästä kuvasta pultit 9 ja 10 irti -> vanha termari pois (katso mitenpäin oli) -> uutta termaria sisään -> nesteiden lisäys ja järjestelmän ilmaaminen.

                            Tuosta sitten vielä kokonainen korjaamokäsikirja

                            Tuohon jakoketjuremonttiin ja sen tarpeellisuuteen en ota kantaa, kun tuo M50 motti on itselle ihan vieras

                            Comment

                            • zakallin
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2007
                              • 257
                              • Hml

                              #15
                              Haha, sama tuli itsellekin äsken mieleen. Vai hihna mukamas vielä, ketjuhan siellä tietysti rallattaa Ota nyt kuitenkin ne muut hihnat samalla kun eivät montaa euroa kustanna........

                              Juu ja laita termari oikeinpäin, olikohan jousi koneeseen päin? Näin muistelisin mut katsoppa ite....
                              Last edited by zakallin; 13-07-2007, 14:03.
                              "Jazz motherfucker, jazz!!! Do you play it?"
                              Miksausta, laitevuokrausta, nauhoituksia...kysy
                              [email protected]
                              nykyään : E46 328ia -99
                              EX: E30 318ia -86?, E34 -89/90 520ia

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎