Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 525tds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ongelmalapsi
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1063
    • Hämeenlinna

    E34 525tds

    Elikkäs nyt ku ilmat lämpes ni rupes tuo 290tkm tietä nähnyt diiseli hieman naputtamaan. kuullostaa ihan ku joku venttiili nostin vuotas öljyä läpi. öljyinä 5w-40 teboil diesel diamond ajettu noilla öljyillä about..1800km naputus lakkaa välillä ja alkaa taas hetken kuluttua. itellä kävi mielessä että jos sinne laittas 10w-40 öljyt koneeseen ja koittas. ku tuo 5w-40 tuntuu menevän aika vedeks ku on näin lämmintä..
    Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? muuten kone käy nätisti eikä mitään suurempaa ole...

    Ja postaukset *V***U noita diiseleitä* voi pitää omana tietonaan
    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
    GMC Topkick C6500 rollback -95
    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
    E46 330xiA -02
    Chrysler neon -99
  • ockelbo4500
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 924
    • Sotkamo--Oulu

    #2
    Itellä naputti kun sain auton pitkän seisonnan jälkeen(5kk) käyntiin niin 5 sylkyn venttiili tai jokin jonkun verran, mutta nyt tunnustas se ääni vähentyneen(öljyinä Teboil super HPD 5W40). Ääni oli kyllä paljon voimakkaampi kun ennakko oli hieman liian aikaisella, mutta silti se kuulosti kyllä olevan venttiilistä peräisin. Mutta se on kyllä tosiasia että vanhoilla öljyillä voi venttiilit ääntää enemmän, ainakin mun entisessä autossa muuttui venttiiliäänet tosi siistiksi kun vaihdoin 13000km ajetut öljyt uusiin.

    Mutta kysynpä nyt tässä samalla että millä kierroksilla sulla lähtee Turbo kunnolla mukaan. Itellä ei alle 2500rpm tunnu hirveesti tapahtuvan ja jotenkin tuntuu että pitäis sen hieman alempaa ottaa. On nimittäin tympeä matka-ajossa kun tossa satasen vauhdissa on vitosella kiekkoja jotain pikkasen reilu kaks tonnia ja tuntuu hyytyvän joka mäkeen. Sitten jos ajaa kovempaa ja kiekkoja yli ton 2500rpm niin vetää mäkiin jo mukavasti. Eli pitäiskö ton ahtaa vakiona alempaa?
    BMW E84 X1 18dXdrive -14

    Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
    Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
    Ex, E46 320 d Touring -01
    Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

    Comment

    • jsr85
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1375
      • Oulainen

      #3
      moro

      oma 525tds ahtaa mukavasti jo satasen vauhdissa, eli ohitukset onnistuu mukavasti pykältämättä. jossai 2000rpm alkaa ahtaa... en tiedä onko lastulla osuutta asiaan

      edit. vaunua vetänyt kesän aikana jotai 1400km ja on jaksanut vitosella mennä vakkari päällä hyvin semmosta 90km/h, vaikka ei taidakaan olla kovin viisasta väännättää noin alakierroksilla.
      Last edited by jsr85; 09-07-2007, 23:00.
      ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

      Comment

      • ongelmalapsi
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1063
        • Hämeenlinna

        #4
        tänää vaihdoin öljyt, hieman ainakin pieneni naputus ja kone tuntuu käyvän pehmeemmin, öljyinä neste turbo lxe 10w-40 ''kovaan ajoon'' niinkuin purkissa lukee

        Itellä ahtaa 100km/h noin 0,2bar cruise päällä, siitä ku survasee lusikan tiskii ni rupee neula kiipeemään aika rivakkaa vauhtia 180km/h paikkeille ja ahdot nousee heti

        Ja tuo venttiilin naputus ei ole mitään kova äänistä mutta semmoinen kuitenkin että kuulee jos on tarkka korvainen... häipyy välillä mutta alkaa sitten taas uudestaan tai on alkamatta... epäilty että jossain nostimessa joku karstan yms. vastaavaa paskaa sisällä ja se jättää nostimen venttiilin hieman vuotamaan:(
        Last edited by ongelmalapsi; 09-07-2007, 23:25.
        -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
        -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
        -Voimaa.com Ohjelmoinnit
        -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
        -Ilmastointi huolto alkaen 69€
        Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
        GMC Topkick C6500 rollback -95
        Ford F-350 4X4 Wrecker -97
        E46 330xiA -02
        Chrysler neon -99

        Comment

        • taippa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 244
          • Janakkala

          #5
          Nyt on pakko kysyä että mitkä ahtimet teillä on?
          Itselläni -95 525tds jossa schwitzerin s2b oikeasti isolla pakopesällä ja ahtamaan lähtee 2000rpm ja siitä kun lähtee niin ahtaa aika hapiaan aina 1,5 kiloon asti....eli vaihtaa saa aika rivakasti

          Sitä vaan jäin ihmettelemään että jos teillä vakioahtimet niin herää kyllä aika myöhään:think

          Niin ja mulla kun oli vakioahdin niin rupesi ahtamaan jo heti n.1000rpm:n kohdalla....
          Jos sulla ahtaa vakio vasta 2000rpm:n paikkeilla niin ei taida turbo olla enää oikein hengissä?
          Last edited by taippa; 09-07-2007, 23:29.
          - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
          - Chevrolet Blazer


          Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            tällä hetkellä paikallaan garret t25 hieman sorvatuilla pesillä...
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • taippa
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 244
              • Janakkala

              #7
              Outoa....tuo t25 on kumminkin aika pieni ahdin verrattuna tuohon s2b:hen ja silti herää noin myöhään:think
              Nooh..ei kaikkea kai pysty selittämään
              - Käyttökatiska-> -98 VW Passat Variant 1.8t
              - Chevrolet Blazer


              Ex:525tds e34 touring -95 individual,e28 M535i, e39 535i, e34 535i, e34 520ia, e30 323i , e30 316/325i touring, e30 320i m-techII, Chevrolet Impala

              Comment

              • Juuzo
                Bimmer Rookie
                • Mar 2006
                • 103

                #8
                Nostajat

                99% varmuudella sanoisin noilla kilometreillä, että uusi nostaja / nostajat.
                Yhden vaihdolla ei ole juuri seksuaalista merkitystä, vaikka sen naputtavan nostajan löytäisitkin, kohta alkaa joku muu naputtaa. Vaihda kaikki.

                Tuolta http://www.kl-varaosat.fi/ 20 Ekee kipale.

                Ps. Muista uusia nokka akselin ketjupyörän kiristys pultti, on venyvää tavaraa ja pitää uusia aina avatessa. Tilaamalla Mega-Autosta noin 7 Ekua.

                Comment

                • DiisseliKiisseli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 550
                  • Uusimaa

                  #9
                  Se teboil diesel diamond on jotain ihme luirua ja vanhempi auto huohottaa... Siltä vaikuttais... Ei kai paljon liity asiaan mutta tulipa sanottua...
                  Last edited by DiisseliKiisseli; 10-07-2007, 00:33.

                  Comment

                  • ongelmalapsi
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2006
                    • 1063
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    Kyllähän tuo ahtamaan lähtee noin 1500rpm.
                    -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                    -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                    -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                    -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                    -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                    Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                    GMC Topkick C6500 rollback -95
                    Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                    E46 330xiA -02
                    Chrysler neon -99

                    Comment

                    • ongelmalapsi
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1063
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by Juuzo View Post
                      99% varmuudella sanoisin noilla kilometreillä, että uusi nostaja / nostajat.
                      Yhden vaihdolla ei ole juuri seksuaalista merkitystä, vaikka sen naputtavan nostajan löytäisitkin, kohta alkaa joku muu naputtaa. Vaihda kaikki.

                      Tuolta http://www.kl-varaosat.fi/ 20 Ekee kipale.

                      Ps. Muista uusia nokka akselin ketjupyörän kiristys pultti, on venyvää tavaraa ja pitää uusia aina avatessa. Tilaamalla Mega-Autosta noin 7 Ekua.
                      Juu tuossa juuri mietiskelin että kaikki uusiksi samalla ku purkaa... onko kellääm mitään tietoa miten tuo jako saadaan kohalleen ku näytti autodatan mukaan aika mielenkiintoselta...
                      -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                      -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                      -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                      -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                      -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                      Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                      GMC Topkick C6500 rollback -95
                      Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                      E46 330xiA -02
                      Chrysler neon -99

                      Comment

                      • Juuzo
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2006
                        • 103

                        #12
                        Jako on helppo laittaa kohilleen. TIS:sistä löytyy tarkat ohjeet.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎